fredag 11 februari 2011

Phuket

Flygresan gick smidigt och bra. Hade farhågor om att jag skulle sitta och snörvla hela resan och det hade varit sådärkul både för mig och medpassagerare. Hade laddat ner säsong 1 av Solsidan på datorn och den var ju riktigt rolig och bidrog till att resan gick fort.

Krabi var helt ok. Vi var i ett område som heter Ao Nang. Lugnt och behagligt och inte så mycket till nattliv (passade mig bra). Krabi hade Starbucks och Haegen-Dasz cafe och i och med det blir ju stället automatiskt godkänt. Hittade en fin strand (Railay beach) som vi blivit rekommenderade och den var värd ett besök.

Igår tog vi färjan över till Phuket. Den skulle ta 2.5h men tog 4h...Enda fördelen är att jag fick uppleva en solnedgång med benen dinglandes över vattnet som var otroligt vacker. Det var så fascinerande också att det gick så fort att man i princip kunde se hur solen rörde sig. Var ju en och annan passagerare som filmade och tog kort över spektaklet.

Om Krabi var lugnt så är Phuket rena rama motsatsen. Vi är på ett ställe som heter Patong. Jag har nog aldrig sett så många barer på en gång. Jag promenerade hem runt 2.30 på natten och det var som att befinna sig mitt i city en lönehelg. Mitt första intryck av det här stället är dock inte så positivt. Det är det klassiska man hört talas om, 15-åriga söta/smala tjejer med blekfeta 50+ gubbar. Småflickor som dansar runt stripstänger på barer med gubbar/grabbar som glor. Sen har vi ju haft ett antal lirare som kommit med sina flyers med Ping Pong Shoq for you sir ? / Strip show for you sir ? Öh skulle inte tro det.

Nåväl kompisen verkar ha fått sitt lystmäte mättat en del i allafall. När jag vaknade i morse hade jag fått ett sms av honom 8 på morgonenTja. Sover inte hemma. Vi hörs i em när jag vaknar.

Själv njuter jag av att sitta på ett kafe och äta min frukost, dricka mitt kaffe och färskpressad apelsinjuice. Nu ska jag dock smörja in mig med solkräm och lägga mig på beachen i en solstol med en bok i högsta hugg.

Enda minuset är min förkylning som inte ger med sig. Har inte alls ont i halsen längre, däremot har/är jag fortfarande rätt täppt i kranen. Känns ibland som att någon tryckt upp 2 tamponger där.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med sol, värme, stränder och en bok =)
Njut!!

Fröken Svensson sa...

Tror inte Patong är bra för dig när du börjar stoppa upp tamponger i näsan Dogge ;) Har hört det värsta om det där där stället om allt möjligt men det är tydligen vackert =)
Jag var på Koh Samui, även där fullt av det du beskriver. Just därför skulle jag vilja till Krabi =) Låter som att du har det underbart iaf. Och du.. nu är det andra gången du lovat att ta mig med :( Njut o ha det bäst!
PUSSSS!!!

Douglas sa...

oskrivnablad: Åh det var sjukt härligt ! Läste ut hela boken ;=) Var iofs bara 80 sidor.

KRAM!!

Fröken: Hahaha så länge jag inte börjar stoppa upp dom någon annanstans kan du vara lugn...;=)

Kan mycket väl tänka mig att ALLT du hört stämmer, men det är också i allafall en vacker strand.

Åh men raring, när jag åker med familjen så åker jag givetvis till finare ställen än Thailand så ni inte ska behöva se såna här oanständigheter. Det är helt enkelt för ert eget bästa, som såklart alltid går i första hand för mig ;=)

PUSS!!

Fröken Svensson sa...

Hahaha! Vad bra! Förväntar mig en bra semester med dig snart då ;)
PUSS!!

Douglas sa...

Fröken: Hehe såklart. NÄR vi åker på semester så ska Gudfar ha hittat på en fin överraskning ;)

PUSS!