söndag 20 februari 2011

Rolig dag !

Kom tillbaka till Krabi från Phi Phi Islands igår. Det inträffade en rätt kul grej där sista dagen. Jag var ensam eftersom kompisen var i Bangkok så på stranden var jag tvungen att be om hjälp med att smörja in ryggen. Fick hjälp av en engelsk tjej och vi stod och småsnackade lite om allt möjligt. If you need further help or just want to talk drop by sa hon innan jag drog.

Satt sen och lunchade ensam då hon kom fram igen. Hon frågade om jag skulle vara kvar 2 dagar till eftersom hon och hennes kompis skulle åka hem från Phi Phi men komma tillbaka 2 dagar senare. Nope svarade jag varpå hon säger Oh nooo now we are sorry, we have been looking at you and as long as you are here we don't need any beach to enjoy....Öh vad svarar man på det liksom ;=) ? Fick väl fram något i stil med thank you varpå hon säger I hope you don't mind, but we took a photo of you when you were lying on the beach. Gonna put that up on my Facebook and tell the colleagues we are enjoying our vacation.. Alltså det händer inte ofta att jag blir svarslös men nu var det nära...ha ha ha. But I'm not in good shape now, have to lose 2-3kg to be really fit försökte jag liksom för att byta samtalsämne No no you don't need to lose anything. Haha hon stod på sig. Nåväl sen var dom tvungna att sticka. Alltså damerna här nere är ju rätt på....ha ha ha. Men det är väl så att jag inte direkt utsrålar "desperation" eftersom jag inte alls har lust att ragga och då blir man väl mer intressant.

Mötte som sagt upp kompisen i Krabi och för att försöka slippa jetlag när vi kommer tillbaka till Sverige var planen att komma i säng sent, typ 4-5 på nätterna (motsvarar 22-23 i Sverige) här de sista dagarna. Kompisen var sugen på att parta och jag tänkte väl att jag kan offra mig. Hamnade på ett ställe som tydligen är "inne" i Krabi men det var rätt kasst om jag ska vara ärlig. Men vi gick till stället bredvid istället och beställde några drinkar och spelade biljard. Efter ett tag kom det fram 2 tjejer (som visade sig jobba i baren) och utmanade oss. Vi spelade en gång och vann. Då föreslog dom att vi skulle spela med 1 drink som insats. Ok tyckte vi. Då började dom spela bättre helt plötsligt. Kompisen trodde vi hade blivit blåsta.

Problemet för dom var nog bara att dom inte visste om att jag har spelat en hel del biljard och är rätt vass. I början kaxade dom på rätt bra och gapade loser loser loser varje gång man skulle stöta. Det hjälpte ju föga när det efter 30-40 min stod 6 Long Island icetea prydligt uppradade på vårt bord...ha ha ha. Och jag (och inte kompisen heller !) är ju inte den som håller tyst heller om någon kaxar och man kan ju lugnt säga att dom fick käka upp varje ord. Fast det sjukaste inträffade när jag senare spelade ensam mot ena tjejen om 1 drink. Jag sprängde och rensade hela bordet. Hon fick inte stöta en enda gång (inget snack om att låta henne vinna...ha ha ha). Förstår fortfarande inte hur det gick till då jag vid det laget var lagom dragen. Stackaren satt där och mumlade (med glimten i ögat) nånting i stil med I'm not gonna buy another drink to you. I am just sitting here while you are playing alone. Kände mig hyfsat nöjd kan jag säga...ha ha ha.

Åkte hem runt 4 från stället på en Tuk Tuk (typ mopedtaxi) där vi måste ha varit bra roliga med tanke på hur mycket chauffören skrattade. Att jag sen i morse mådde som om jag blivit smekt av ett baseballträ är en annan femma. Var ju hyfsat bakis kan jag erkänna. Tajmade dock in baksmällan bra då det för första gången under vår vistelse inte var strålande solsken hela dagen.

Imorgon är det dock hemresa och vad jag har förstått, inga 30 grader och solsken som väntar. Och då ska jag också läsa ikapp och se vad som har hänt oss er ;=) !

2 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Bra jobbat Dogge =) De thailändska tjejerna brukar vara grymma i biljard. Välkommen hem! Puss

Douglas sa...

Fröken: Hehe tackar. Jo dom var väl duktiga MEN inte tillräckligt ;=)

Dessutom...du tror väl inte jag skulle förlora mot en tjej...he he he ??

PUSS!!