fredag 18 februari 2011

Hjärntvätt sökes

Fy f*n vilken hemsk morgon jag haft. Sov som en stock och drömde om vovven. Hon låg sådär på rygg med tassarna upp i luften som hon brukade när man klappade henne. Vi var hos veterinären som skulle ge henne en spruta med något vaccin. Jag frågade veterinären hur många sprutor har hon tagit ? Samtidigt som veterinären svarade ja det är väl en 6-7 st vände sig vovven. Då såg jag att hon hade 6-7 sprutor i sig som hängde ur skinnet samtidigt som hon hade ett så lidande uttryck i ansiktet. Det sista jag kommer ihåg är att jag sa jag klarar inte av att se henne lida samtidigt som jag vaknade med helt tårfyllda ögon och grät en skvätt på morgonen.

I övermorgon är det 20 år sen hon gick bort. Fortfarande drömmer jag om henne, och det är jag innerligt glad över. Såna här drömmar kan dock min hjärna sluta producera.


Bild lånad

5 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Ja tänk vad djur sätter spår. De älskas av en som en familjemedlem som de också är. Säg det inte till nån men jag har kommit på mig själv ibland med att vagga min katt hahaha! Puss!

Anonym sa...

En del drömmar får verkligen känslorna på svall =(
lilla vovven..

Kram!

Douglas sa...

Fröken: Mmm verkligen ! Älskar djur och jag skulle så gärna vilja ha en hund.

Hahaha det var ju riktigt gulligt ! Kommer du vagga din framtida man till sömns också ?

PUSS !!!

oskrivnablad: Jo minst sagt. Inte lätt att vara en känslig människa ;=)

Kramkram!

Fröken Svensson sa...

Hahaha, självklart om han önskar hahaha. PUSS

Douglas sa...

Fröken: Hahaha nu fick jag roliga bilder i skallen ;)

PUSS!