söndag 31 augusti 2008

Intetsägande helg

Den här helgen har varit intressant. Tror nämligen inte någonting har gått som jag ville. Fredagen började med att jag somnade i soffan och inte ens kom ut överhuvudtaget. På Lördag skulle jag köpa ett soffbord som visade sig ha blivit sålt .

På kvällen var jag hos kanadensaren och tog ett par drinkar innan jag mötte upp bästisen där bartendern jobbar. Hon var i allafall där och vi skulle alla 3 ev. ta en brunch nästa Söndag. Jag skulle eventuellt träffa crazy girl ute men hon visade sig vara på någon tatueringsmässa. Bästisen gick ju igång rätt bra på henne när vi var ute senast och försökte få över henne till oss med sms/telefonsamtal.

Hamnade på Storstad och där träffade jag en rätt speciell tjej. Vi satt och pratade i typ 2-3 timmar och hade i princip olika åsikter om allt :=) Om man pratar attraktion, har jag nog inte träffat någon som jag tillbringat så mycket tid med och känt så lite för. Hon såg rätt ok men jag kände verkligen ingenting. Det var tom. så att jag reflekterade över mitt ointresse...ha ha ha. Hon var feminist/ateist/singel sen 7 år/och inte alltför sexuellt aktiv. Lät ganska bitter över män. Dock var hon rätt skärpt och som sagt intressant att prata med. Fast det var synd att bästisen fastnade med hennes syrra, för jag ville ju träffa en lite mer partyglad tjej. Var ju liksom "tvungen" att sitta kvar med henne.

Hennes teori om Z:s tjej-skickande till mig var att "hon försöker säga nånting, ungefär som att hon vill att du ska säga att du tycker hon är finare än de tjejer hon skickar till dig". Ja kanske är det så ?

Idag har jag varit sådär aktiv...vaknade tidigt, käkade frukost och somnade sen om till 2 på eftermiddagen :=) Jag som aldrig brukar kunna sova när jag druckit. Käkade sen en pizza till lunch och har nyss vevat i mig 1/2 liter Lejonet&Björnen (rekommenderas starkt!) glass. Ska bli skönt att stilla samvete med rejäl träning imorgon !

8 kommentarer:

Astriid sa...

Jag tror det är lättare för oss tjejer att lämna ett samtal med en kille på krogen.. Men jag tycker det var bra gjort av dej att sitta kvar och prata :)

Visst kan det absolut vara så att Z vill att du ska säga att hon är snyggare... Men fortfarande! Det låter i alla fall jättekonstigt..

Fan, jag borde också börja träna.

Kram på sej

Douglas sa...

astriid :Haha jag tycker snarare att det var korkat att sitta kvar :=) Men men, man får väl "offra" sig för vänner ibland.

Ja Z fattar jag nada av. Kommer ju knappt våga öppna truten så jag inte säger något som hon kan tolka som att jag är intresserad av henne.

Angående träning gäller det bara man kommer in i rutinen. Sen går det av sig själv

Kram!

Zinnie sa...

Jag tror också på att Z vill precis just det. Säga att hon är snyggare och att du inte gillar sådana tjejer, utan hellre vill ha sådana som Z och så vidare... Brukar vara sådant tjejer fiskar efter när de gör sådär.

Douglas sa...

zinnie :Haha det skulle jag aldrig våga säga med tanke på vad det skulle kunna trigga i henne i så fall. Ifall jag nu tyckte så.

Men jag tror att din teori stämmer.

Kram!

Anonym sa...

Hamnade i en liknande situation där jag fick prata med kompisen =)
Men även om attraktionen inte fanns hade jag en supertrevlig kväll och vi bytte även nr, så det kan bli rätt lyckat ändå.
Fast det vart ju dåligt med tid för flirt ;-)

Douglas sa...

latja :Haha ja sannerligen blev det för lite tid över för flirt. Men det kommer jag ta igen nu i helgen. Vankas storparty på Lördag !

Här ville jag inte ens byta nummer så det var inte så lyckat :=)

Kram!

Anonym sa...

Storparty låter lovande =)

Douglas sa...

latja :Jajamänsan !!