måndag 25 augusti 2008

Helgrapport

Helgen har varit riktigt trevlig. I Fredags kände jag mig tvungen att hälsa på en kompis som hade hamnat på Patricia. Det stället är väl inte en av mina större favoriter och jag förstod ganska snabbt varför det var typ 5år sen som jag var där senast. Efter att ha varit lojal 1 timme träffade jag några andra kompisar på och det var riktigt trevligt och skoj. Jag lovade en av kompisarna att jag ska träna med henne på Onsdag och funderar på om jag eventuellt ska jobba extra som personlig tränare :=) Först boxaren, sen hon, och kanadensaren igår...ha ha ha.Dessutom har bästisen köpt kort också på SATS så jag börjar få ett "klientel".

I Lördags var det lite speciellt. Blev bjuden till en kollega ( och hans fru ) för "ost och vinkväll". Shit det låter seriöst tänkte jag, bara det inte blir så stelt. Väl där fick jag reda på att det skulle komma 2 tjejkompisar till frugan...singlar...ha ha. Matchmaking med andra ord :=) Ena tjejen var helt ointressant. Stöpt i någon jag-måste-säga-rätt-och-göra-rätt-saker form vilket gjorde att man i princip visste exakt vad hon skulle säga och hur hon skulle bete sig. Oftast pratade hon om olika situationer i livet där typ hennes enda tanke var vad hon skulle säga/göra för att inte göra bort sig. Gäsp.

Den andra tjejen doktorerade och var faktiskt rätt snygg. Fast det var väl inte så att jag blev intresseradav henne heller, även om det skulle vara skoj om man sprang ihop med henne igen. Det blir ju kanske lite stelt när man ses 5personer varav en del inte känner någon alls. Tyvärr kom vi inte ens ut till något ställe där det kanske hade blivit mer avslappnat. Dessutom var jag rätt sugen på lite hångel efter att ha sett alldeles för många vackra tjejer i OS utan att ha någon hos mig...ha ha ha. Men allt som allt var det en riktigt trevlig kväll och en lyckad tillställning!

Det roligaste som hände under helgen var dock att Ungern vann OS i vattenpolo :=) ! 3:e raka OS-titeln och jag måste erkänna att en och annan tår kom fram när slutsignalen gick. Farsan var helt i extas och vi tittade tom. på en repris av matchen i efterhand...ha ha ha.

Håll tummarna för mig idag. Ska göra mitt första boxpass på 2 månader med boxaren. Hoppas innerligt att handleden håller. Det har liksom varken blivit sämre eller bättre på typ 5 veckor så vad har jag att förlora ?

4 kommentarer:

Astriid sa...

Haha, ja det kan ju bli lite pinsamt när man märker att det kan vara lite matchmaking på gång. Synd att ingen var någon 10-poängare då :P

Hoppas det gick kalas med boxaren istället ;)

Douglas sa...

astriid :Haha då behövs det bara lite sprit så släpper folk loss lite. Det var därför det på sätt och vis var synd att vi inte kom iväg.

Njae det gick inte så mycket bättre. Hon dök inte upp.

Kram

Blingbling sa...

Det var väl inte jag som lovade träning så där på fyllan och villan ;)

Douglas sa...

blingbling :Jooooooo kommer du inte ihåg det ?

Du bara tjatade och tjatade "använd mig som stång när du kör bicepscurl" :=)

Kram