lördag 23 augusti 2008

Planer !

Klantade som bekant till det med boxningen då jag inte fick plats på passet som jag skulle köra med boxaren. Träffade henne där och som tur var kunde hon köra med någon annan. Sen undrade hon om jag inte tränade några andra dagar också. Så kanske har jag fått en sparringpartner :=) ?

Annars har jag för ovanlighetens skull satt upp några mål också. Eller mål och mål. Har bestämt mig att jag ska satsa på att åka Jorden runt 2010. Försöka komma iväg när hösten/vintern faller på och vara borta 6 månader. Det här är någonting som jag alltid har velat göra. Jobbar jag kommer jag ta tjänstledigt. Jag vet att mycket i livet kan hända tills dess, men det är planen i allafall ;)

Har ju funderat som jag nämnt på att flytta utomlands igen, kanske nästa år. Som en förberedelse till det kommer jag att göra 2 certifieringar under hösten inom mitt yrke. Kanske blir det också ytterligare 2 cert på våren. Om jag orkar. Oavsett om jag kommer sticka eller inte kommer det här att vara till stor nytta.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan va bra att sätta upp såna mål i livet som en morot för att inte fastna i tristess, men glöm inte bort att ha roligt på vägen till dem ;-)

Astriid sa...

Shit..mål? Vad är det? :S

Douglas sa...

latja :Tristess tänker jag aldrig fastna i, får panik bara jag hör ordet ;)

Visst är det viktigt att ha roligt under vägen. Erfarenheten säger mig att det inte blir så roligt heller annars när målet väl har uppnåtts, utan mer bara en lättnad.

Kram!

astriid :Haha ja för mig har det alltid varit det som Hammarby ska skjuta bollen i under fotbollsmatch ;=)

Är inte heller så målinriktad egentligen, förutom när det är något som jag VERKLIGEN vill uppnå.

Kram!

Ejjeliten sa...

Hej igen... haha

Jorden runt 2010. Det känns som jag börjar dras mer och mer åt samma håll som dig. Maldiverna, jorden runt.. ja du Douglas. När åker vi? Hihi ;-)

Douglas sa...

ejjeliten :Tja !

Haha jamen det är väl bra ?Funderar på att ta Thailand igen nästa år och Maldiverna inkluderat i jorden runt resan.

Men självklart ska du få säga ditt också :=) Oktober 2010 är den ytterst preliminära tidpunkten so far.

Kram!