söndag 10 augusti 2008

Funderingar

Semestern går nu in i fas 2. Viloperioden. Idag åkte nämligen min brorsa hem med sin dotter. Samma sak gjorde min kollegas vännina och hennes kompis också. Vänninan var riktigt vacker och rolig, trevligt ögongodis :=) Har tillbringat mycket av tiden med min bror som går igenom en jobbig period och min brorsdotter som garanterat har svart bälte i shopping. Budapest måste vara många kvinnors våta dröm när det gäller shopping...ha ha. Tror vänninan köpte typ 8par skor tillsammans med sin kompis. Själv har jag plöjt igenom hundratals affärer känns det som. Min plan var att köpa nya badbyxor och shorts. Resultat ? 2 skjortor och 10par strumpor. Dåligt fokus :=)

Fick SMS av kollegan att jag skulle ta "väl hand om X" (dvs väninnan) när vi skulle ut också kvällen efter, dvs igår. Efter många groggar sa väninnan att jag skulle prata med den ansvariga inför min kollegas födelsedagsfest "så vi inte hamnar för långt bort från varandra" vid bordsplaceringen...hmm tror nog hon kanske är lite intresserad ;) Kändes så i allafall. Jag ? Njae....har ingen lust att strula med en kollegas väninna.

Som jag har nämnt har mitt sällskap senaste veckan åkt hem. Tråkigt på ett sätt. Samtidigt behöver jag lite tid själv för att vila upp mig inför hösten. Har laddat upp med ett gäng böcker som ska läsas. Började dagen med en bok av Deepak Chopra. Inte direkt lättläst, däremot får den mig att tänka till lite och filosofera över tillvaron i allmänhet. Sånt gillar jag i lagom doser. Har förresten också läst ut Jens Lapidus bok "Snabba cash" under veckan. Lättläst och spännande.

Kommer också spela Poker på Onsdag med kompisar och även hålla traditionen att äta god restaurangmat med dessert typ varje dag. Hyfsad kontrast mot min vardag, men det är ju trots allt semester. 2 veckor på SATS-Box kommer få mig i trim väldigt fort när jag väl kommer hem.

Som vanligt när jag är utomlands kan jag inte låta bli att fundera över om det verkligen är Sverige jag vill bo i. Flyttade som bekant hem igen för 2 år sedan. Så här i efterhand har jag insett att jag mer flydde från nånting, än att jag gick till nånting som jag verkligen ville. Då hade jag ett uruselt förhållande(om man ens kan kalla det för det) och ett jobb jag vantrivdes på. Jag kände att jag var tvungen att göra något åt min situation för att ändra mitt liv och bröt med tjejen samtidigt som jag fick jobb i Stockholm. Strunt samma vad det var för jobb, huvudsaken var att jag skulle komma bort.

Har faktiskt inte ens orkat skriva om det förhållandet eller de 3 åren eftersom det på många sätt var mina värsta i livet. Även om det var syftet med bloggen i början, att få ur sig alla tankar. Summan av kardemumman är i allafall att jag lätt hade kunnat bo kvar där om saker och ting bara hade gått bättre. Därför är jag inte främmande för att sticka igen och hoppas på bättre lycka och det är väl också en orsak till varför mina funderingar över var jag vill bo alltid kommer fram när jag är utomlands.

6 kommentarer:

Blingbling sa...

Du får allt skaffa dig en personal shopper :)

Douglas sa...

blingbling Haha en PS ska jag hyra till min brorsdotter nästa år ;) Bra idé.

Kram!

Anonym sa...

Vad härligt att ha lite uppdelad semester, en med vänner och hålligång och en med tid för lite funderingar och vila =)

Douglas sa...

latja :Javisst är det :=) ? Frågan är bara om planen håller...ha ha ha.

Kram!

Ejjeliten sa...

Kan man flytta till Maldiverna? ;-)

Douglas sa...

ejjeliten :Ett tag i allafall, innan alla atoller sjunker :=) !

Kram!