måndag 25 augusti 2008

Irriterad !

1700kr kan man spendera på många roliga sätt. Att lägga dom på en specialanpassad (gjuten efter foten) sula för att hälsporren är på väg tillbaka är inte ett av dom kan jag lova. Men det blir mitt öde eftersom jag börjat få ont i foten igen. Tydligen ska det räcka med 2-3 veckor enligt ortopeden eftersom hälsporren inte utvecklats än. Sen till det tyckte han att jag skulle köpa ett par tofflor för 850kr för att avlasta foten ännu mer. In tutti 2550kr. Helst ska man också köpa andra skor att ha på fritiden, och som dom skorna ser ut, så måste hälsporre vara varje kvinnas värsta fasa. Vi snackar sula som är ungefär 1m hög. Skitsnyggt. Verkligen. Så om ni ser någon på gatan som är runt 282cm lång så är det jag.

Att man sen har en kollega framför sig som har hostat/harklat sig ungefär 4700 gånger idag gör inte livet så mycket roligare heller. Ganska monotont ljud. Det är rätt irriterande kan jag meddela.

Tur att jag ska iväg snart och få boxas. Känns inte som att "ta det lugnt" kommer vara min melodi med tanke på mitt humör just nu.

Fattas bara att Hammarby förlorar derbyt ikväll så är den här dagen fullbordad. Nåja det är ju Måndag, så vad hade jag väntat mig ?

5 kommentarer:

Zinnie sa...

Hahaha.
Positiva klubben var det ja.
Men herregud man kan ju inte hålla på Hammarby. Så ja jag förstår dig. Du får vara negativ ;)

Hoppas att tisdagen blir lite bättre än måndagen. Det är inte nu jag ska berätta att min måndag har varit en mycket bra måndag va?

Anonym sa...

Det var med nöd och näppe vi fick med oss en poäng ikväll efter ett herrans liv med feldömd straff och galna fans. tror tyvärr inte att en poäng lättade upp ditt humör :-(
Hopas boxningen var roligare än matchen.

Astriid sa...

Är Murphy ute efter dej tro..?? :S

Ejjeliten sa...

Nämen oj vilken irriterad Douglas det var... haha.

Hoppas det har varit en bättre dag idag... Ska ta och kommentera ett inlägg här nedan också. ;-)

Kram på sig

Douglas sa...

zinnie :Haha ja jag var inte på mitt bästa humör. Klart man kan heja på Bajen, det gör alla människor med ett hjärta av guld :=)

Jorå du får mer än gärna berätta att din Måndag varit bra. Alltid trevligt att ha glada/positiva människor i sin omgivning även när livet suger ;)

Kram

latja :En poäng kändes rätt ok med tanke på hur lite det var kvar när vi kvitterade. Men nog borde vi haft 3 :=) !

Tack! Boxningen var skön, framförallt mentalt. Att äntligen kunna träna det igen.

Kram

astriid :Haha ja det kändes faktiskt så !!

Kram

ejjeliten :Jag hade väl någon form av manlig PMS i Måndags...ha ha ha. Som tur är inträffar det inte särskilt ofta.

Kram