torsdag 14 augusti 2008

Turkiskt bad

Åh vilken härlig dag igår ! Var som sagt på ett Turkiskt bad igår. Såg lite kul ut i och med att man bara har ett skynke fram som täcker paketet, samtidigt som rumpan blottas helt.

Tänk er själva att sitta i ångbastu där det är varmt tills man håller på och kokar. Sen kliver man rätt ner i ett bad där det är 15 gradigt vatten. Fy fan vad kallt, och även grymt behagligt samtidigt. Kände hur blodet bara pulserade i hela kroppen samtidigt som man blev yr i skallen. Var ju inte så man behövde oroa sig för ett ofrivilligt stånd direkt...ha ha ha...vilket det å andra sidan inte fanns någon risk för då inga tjejer släpptes in igår.

Efter det kalla var det dags att kliva ner i den varma källan. Från 15 till 42 grader. Kändes helskumt. Ungefär som att någon gjorde "tusen nålar" över hela kroppen samtidigt. Dock mycket behagligare att gå från varmt till kallt än tvärtom.

Käkade sen en riktigt god middag där jag avslutade med dessert ( glass )...och 2 andra desserter efter det...ha ha. Små portioner var det men ruggigt gott. Spelade sen poker och förtärde groggar med kompisarna och det gick riktigt bra ( både och... ). Hade mer pengar i plånboken när jag gick och lade mig efter midnatt än vad jag hade när dagen började.

Kollegans väninna har även hunnit med att skicka SMS och även addat mig på Facebook. Hon är som sagt riktigt nice. Men jag inte känner den där attraktionen som jag vet att jag måste göra för att jag ska engagera mig på något sätt. Tråkigt.

2 kommentarer:

Zinnie sa...

Turkiskt bad är urskönt. Jag brukar somna på massagen. Normalt?

Vad skönt för dig som har semester än - det har inte jag längre. Så nu ska jag bli en bättre bloggläsar och följa mina kära bloggvänner bättre.
Låter som om du har det ritkigt bra. =) Kram på dig.

Douglas sa...

zinnie :Haha du är precis som min brorsa. Han somnar också alltid på massagen.

Mmm har saknat dig här, så jag hoppas också på bättring ;)

Oh ja, jag har det riktigt bra.

Kram!