tisdag 19 augusti 2008

Hemma

Hemma i byn igen ;) ! Att byta 30 grader mot 15 och regn känns ju lika muntert som när jag klev av på Skavsta iförd tunn bomullsskjorta och shorts. Inte alls kul med andra ord.

Givetvis gick min "vilovecka" inte alls enligt planerna. Började med att min brorsa sms:ade mig 23.30 på Onsdag ( alltså 3 dagar efter att han åkte hem ) ; "Hur är vädret?". Lite förvånad blev jag, det är väl inget man frågar så sent ? Jag svarade att det var strålande, varpå han nästa dag kl 15.00 stod utanför lägenhetshotellet med brorsdottern igen :=). Såklart riktigt roligt, men det innebar såklart ingen vila för mig resten av dagarna.

Var ute på Fredagen och träffade mitt gamla hångel. Kändes oerhört bra att jag la ner det hela året innan när hon berättade att hon hade man, eftersom han var med den här gången. Riktigt trevlig var han, och jag hade känt mig ytterst falsk om jag hade legat med henne och samtidigt suttit där och varit trevlig mot honom. Gav således tjejen 0 uppmärksamhet så det hände absolut inget spännande den kvällen. Tvärtom var resten av sällskapet tråkiga (läs. tjejerna), så jag drog iväg till ett annat ställe själv.

Det gick inte så bra heller. Under de 20 minuterna jag var där kom det fram en snubbe som frågade om jag sålde Ecstacy + att jag hann bli utkastad. Jag knuffade iväg en kille vid baren som hade stött in i mig typ 453ggr. Jag bad honom snällt att vara lite försiktig och se sig för, men han var dyngrak och fattade nada. Tyvärr ramlade han vilket gjorde att det hela såg värre ut än vad det var. Vakterna kom och även om dom förstod vad jag menade var dom tvungna att "agera" så det skulle se bra ut inför de andra gästerna ?? Hann innan det också börja prata med en nice tjej, men hon undrade nog vart jag tog vägen.

Det som är nice med att ha kommit hem är att jag äntligen kan börja äta normalt (åh vad jag saknat mina kycklingfiléer med cashewnötter ! ) och köra min boxning Mån+Ons+Tors. Mindre nice är ju att jag missat att boka in mig på passet där jag skulle träffa boxaren imorgon. Hamnade på typ reservplats 20. Klantigt. Handleden känns ok, en bit ifrån toppen. Men lite skraj är jag för hur den kommer reagera på träning.

För övrigt har väl ingen missat att OS håller på. Funderar som bäst på vart jag ska ragga upp tjejen som vann stavhopp, Jelena Isinbaeva och fria till henne...ha ha ha. Blev rätt rörd när jag såg henne ta emot guldmedaljen, gråtandes av lycka. Det var verkligen ett gripande ögonblick, äkta glädje när den är som vackrast. Sen att hon har en riktigt sexig utstrålning och grym häck ( jag vet, jag är en sucker när det gäller det ) gör inte saken sämre. Tyckte nog mig se att det var min tröst hon behövde när hon stod på pallen...ha ha !

Apropå häckar. Kamerabilden bakifrån när tjejerna stod redo för start på 100m häck var nog OS höjdpunkt so far. I mitt nästa liv ska jag också bli friidrottare och åka runt med dom här tjejerna på galorna och tävla...och inte ens försöka hålla händerna i styr...ha ha ha.

Slutligen. Kan fortfarande inte hajja hur någon kommer fram till mig för att fråga om Ecstacy ??

4 kommentarer:

Astriid sa...

Inte nog med att det kommer fram att du är en riktig liten knarkare. Snuskig är du också som bara fantiserar om rumpor när alla är sååå inne i OS (ironi, ja. Jag blir anti-OS). Men jag gillar dej ändå, haha!

Tråkigt att det inte gick som du hade tänkt med viloveckan.. Men bra att du hade det gott ändå :) Kram och välkommen hem!

Blingbling sa...

Välkommen hem. Herregud. Knar o missandel. Vad har hänt ;) Du har varit borta för länge tror jag.

Zinnie sa...

Welcome hem igen då =)
Extacyerbjudande alltså och utsälngd, imponerande. Kanske ska testa det någon gång?

Haha...

Douglas sa...

astriid :Tackar tackar !

Haha min "knarkar"-karriär består av en marijuana-cigg för typ 5 år sen som jag tog typ 5 bloss av, så jag känner mig träffad :=)

Snuskig däremot...alla dagar i veckan ..ha ha ha! Tur bara att min oskyldiga uppsyn räddar mig :=)

Skoj att du gillar mig, får nog ge dig en dubbelkram ;)

Kramkram!

blingbling :Suck...ha ha ha. Japp jag har blivit knarkare och våldsam, det är ju verkligen mitt rätta jag. Känner att hela mitt liv är på väg att spåra ur :)

Kram!

zinnie :Tack tjejen!

Haha nä testa inte det. Inte alls bra. Hela kvällen var ju fanimej helt sjuk. Kanske lika bra att jag kom hem i tid.

Kram!