måndag 28 mars 2011

Syjunta...

Det fanns ju planer på att jag och 3 kompisar skulle till Malaga i sommar. Dock blev det nerröstat och nytt resmål som bestämdes blev Kroatien. Igår skulle vi träffas hos en kompis 17.00 och boka. Väl där börjar vi tveka. Någon har tydligen hört att det inte alls är bra där. Vi börjar kolla annat. Alanya lät bra tyckte någon. Så då började vi leta resor dit. Vi får fram en 10 hotell som ser intressanta ut och det är då "problemen" börjar. Vi har nämligen rätt olika prioriteter ;=) Jag vill ha pool på hotellet. Någon vill inte bo 4 pers i ett rum utan vill helst ha 2 rymliga rum. Någon kan inte sova en endaste natt på bäddsoffa. Någon tycker 1km till stranden är för långt. Någon vill ha utsikt från rummet. Jag tycker 6500kr/vecka är för dyrt när det finns mängder med alternativ för 3500-5000.

Och så här håller det på. Senare på kvällen får någon höra att Alanya verkar vara ett ställe för typ 20-åringar. Nytt letande börjar. Spanien är inte prio 1 eftersom några varit där. Vare sig om det är Barcelona eller Malaga. Någon tycker att Alanya kanske är ok ändå. Kroatien kommer upp igen som idé.

Så det som skulle vara 1 bokning visar sig 4h senare leda till att vi är på ruta 1....ha ha ha. Inget bokat. Inget bestämt var vi ska åka.

Har ni några bra förslag på vart 4 killar i 35-38 årsåldern kan åka för lite party och sol ?

4 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Hmm Alanya är inget att rekommendera från mig iaf. Jag skulle nog bara åka dig om det inte fanns något billigare. Kroatioen har jag alltid velat åka till så det skulle jag satsa på. Men sol och party.. hmm.. Barcelona? Italien? Malaga? Palma? Blev visst mkt Spanien ser jag hihi. Men ja.. 20 åringarna är ju överallt eller så är det bara vi som blivit gamla. Tycker dock att det är taskigt att du återigen åker utan din guddotter nr 2 ;-)
PUSS!!!

Anonym sa...

Jag skulle rekommendera Grekland. Det finns aaaaalltid god mat, massa trevliga människor och lugn. Båtluffa! Det ska jag göra där i sommar och jag är ju över trettio ;-).

Men annars är ju Amalfikusten ett (dyrt) säkert kort.

Anonym sa...

Hahaha ja det är inte lätt det där =)
Kan inte komma på något bra ställe för tillfället... helt plötsligt kändes det som att alla ställen är för överförfriskade 20-åringar =) (ok, jag är gammal, men jag står för det)
Hoppas ni hittar något bra.
Kram

Douglas sa...

Fröken: Nä Alanya är nog definitivt ratat.

Mmm Barca och Malaga har jag velat åka till, men det är några som varit där redan. Tyvärr.

Kroatien har jag varit i och det som gör mig tveksam är bristen på schyssta stränder. Det är väldigt klippigt. Dock riktigt fint och klart vatten !

Ja nu får jag fan skärpa mig ! Måste nog ta med mig "familjen" nu och visa att ni är mitt n11 Dessutom är du inte nr2...alla mina släktingar är NR1 ;) !

Pusspuss!

IS: Mmm jag var på Kreta förra året och det var riktigt trevligt ! Just precis det du nämner upplevde jag också. Tyvärr ska vi bara iväg 1v och det är lite kort för båtluffa.

Amalfikusten ? Vet inte ens vad det är, men det ska kollas upp, I promise !

Kram!

oskrivnablad: Hahaha ja eller hur !! Finns det inga partyhak för oss gamla rävar ?

Kram!