onsdag 30 mars 2011

Mr.Noll koll

Kommer ut på morgonen och känner kylan bita tag i mig direkt. Jag har tagit fram min vårjacka och om det så blir -20 tänker jag inte byta. Nu SKA det vara vår helt enkelt! Vill skynda mig in i bilen och klickar på larmknappen för att låsa upp men inget händer. Klickar frenetiskt men samma resultat. Ser sen att dörrarna redan ser öppnade ut. Hmmm glömde jag verkligen att låsa igår kväll ? Tar tag i handtaget och ska dra upp dörren men den visar sig vara låst trots allt. Börjar klicka på larmknappen igen. Inget händer. Börjar bli lagom irriterad eftersom jag vill iväg till jobbet. Nåväl jag öppnar väl med nyckeln tänker jag, sen får väl larmet tjuta om det vill. Först märker jag att jag står vid fel bil, men den ser precis ut som min. Försöker göra mig osynlig när jag smått generad smyger över till min som står parkerad bakom, i hopp om att ingen har sett mig...ha ha ha. Ridå.

Eller rättare sagt, jag har lånat pappas bil. Igår hade jag köpt en sak som jag behövde bil till att hämta. Står i affären och ska legitimera mig när försäljaren säger Du vet att ditt körkort har gått ut, så det här får jag inte ta emot som legitimation. Öhhh Douglas goes fågelholk. Blir ju dock otroligt nöjd med mig själv med tanke på att jag inte har tappat bort det på de 10 år jag haft det ;=) ! Det ni ! Ser mycket riktigt att det tom. gick ut förra veckan ! Bra att jag även åkte runt i helgen utan giltigt körkort. Så av köpet blev det inget heller, utan det får bli när jag kommer hem från Åre på Söndag.

Vad jag köpte ? Det får ni gissa ;=)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men! Vägverket ska ju höra av sig innan körkortet går ut.

Så vad har du köpt? En helsinki sexswing eller nåt användbart som en lyx-latte-maskin ;-).

Kram

Fröken Svensson sa...

Hmm ja du köpte väl en bil? =) iaf något tekniskt, det är jag nästan övertygad om ha ha ha.
PUSSSS

Douglas sa...

IS: Mmm dom ska ju det ! Men det hade blivit något fel sa dom när jag ringde.

Hahaha nä faktiskt inget av dom ;=) Helsinki sexswing lät ju hyfsat kinky...haha.

Kram!

Fröken: Du har så rätt du ;=) Tekniskt var det !

Puss!!