måndag 14 mars 2011

Lönesamtal

På jobbet har vi ganska många regelbundna samtal med respektive chef. Fast det jag hade nyss var nog det viktigaste av man har då det även innehöll lönesamtal. Lönen grundas delvis på det omdöme man får i 5 olika områden. Beroende på vad man har för roll och kunnande så ställs det såklart högre krav ju högre upp man kommer. Av de 5 olika områdena motsvarade jag förväntningarna i 3 av 5 och överträffade förväntningarna i resterande 2. Dessutom är jag nu på nivå 3 av 4 vilket innebär att dom ser mig som senior konsult. När vi då sen kom in på vad jag förväntade mig i lön drog jag med omdöme och nivån i bakhuvudet till rejält. Jag ville nämligen ha drygt 10%-ig löneökning...ha ha ha. Good luck önskar jag mig själv eftersom det är rätt orealistiskt. Får jag däremot runt 5-6% så kommer jag vara nöjd inombords men jag tyckte att det är bättre att kräva för hög lön än att jag får mindre än det dom kunde tänka sig.

2 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Helt rätt! Du lyckas säkert ;)
Jag ska själv samla mod till mig och prata med min chef om lön i april hade jag tänkt.
PUSS

Douglas sa...

Fröken: Ja vi får hålla tummarna !!

Önskar dig verkligen lycka till. Finns INGEN som helst anledning att spara på krutet. GO GO GO GIRL ;=)!

pUSSPUSs !