måndag 7 mars 2011

Detox !

Kompisen som jag åkte iväg med är ett riktigt hälsofreak. Han hade några föreläsningar angående vad man stoppar i sig, både i mat- och medicinväg. Jag tycker iofs sånt är rätt intressant även om jag är väldigt misstänksam då jag känner att det ofta är pengar inblandat i alla "nya" rön som kommer. Jag nämnde bland den här hysterin angående svininfluensan som var häromåret. Undras vilka som la fram alla "bevis" för hur farligt det är OCH hur det kommer sig att Sverige beställde så många doser att det är flera miljoner kvar...? Känns som att någon/några fick en rätt stor order. Och jag undrar också vilka som väljer leverantör i ett sånt här fall ?

Nåväl, han övertalade mig i allafall att köra en 3-veckors detox. Eftersom jag är i en ta-hand-om-kroppen period var det iofs inte så svårt att övertala mig. Det går i princip ut på att stoppa i sig något pulver (som smakar h*lv*t* 2 ggr/dag och ta 2 tabletter/2ggr dag). Detta ska göras i 3 veckor. Helst ska man också äta mycket grönsaker,råkost och undvika rött kött. Det där sista kan dock glömmas för min del (återkommer senare varför). Alkohol är väl inte riktigt att rekommendera heller (kanske ska hålla tyst om de 3 drinkarna som slank ner i Lördags....ha ha ha.) Men den biten blir inga problem.

Nu har jag kört i 3 dagar. Trodde jag skulle springa på toaletten stup i kvarten men än har jag inte märkt någon skillnad alls.

Sen var det det här med köttet. Jag är nog en extrem köttätare. Äter i princip kött/kyckling eller liknande varje dag. Att bli vegetarian är inte att tänka på. Eftersom jag är Katolik får jag egentligen inte äta kött på Långfredagen. Kommer ihåg när jag var liten ich följde det här. Tyckte det var hur jobbigt som helst, och då snackar vi alltså 1(!) dag/år. Nuförtiden struntar jag i det där och äter glatt en steak på den dagen ;=)

Inga kommentarer: