lördag 12 mars 2011

Fotografering

Det här med fotografering är något som jag tycker är hur tråkigt som helst. Kanske är det nånting som ni har förstått då jag i princip inte lagt upp en enda bild från de resor jag gjort medans jag bloggat. Nu när vi var i Thailand tog jag ungefär 25 bilder med min mobilkamera. Kompisen tog runt 300-400 och har i flera dagar sorterat, raderat och studerat dom med zoom-funktion för att se vilka han skulle spara i sitt album på datorn. Dessutom så har han filmat en sisådär 20-30 filmer.

Sånär vi möter den andre vännen (vi kan kalla honom A, som vi ev. skulle möta upp i Bali) för att titta på varandras bilder känner jag mest ett likgiltigt "jaha". Känner mig inte direkt entusiastisk utan jag tycker snarare det är rätt trist att titta på så många bilder. Det roliga för min del var att träffa honom igen efter 4 veckor och snacka om hur han haft det.

Men A verkar lika entusiastisk som mitt resesällskap i Thailand av alla bilder han tagit att döma. Och tur är väl det, för när vi ska åka iväg nu i sommar så lär jag ju i allafall slippa agera fotograf...ha ha ha. Ok att vara fotograf när jag åker med brorsdottern, för hon är ju min ögonsten och då blir det såklart en helt annan grej ;=) Men åker man med grabbgänget känns det inte lika spännande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar att ta kort!!
Inte så mycket på människor som du med din ögonsten, utan platser, byggnader, hav, solnedgångar, upplevelser m.m =)

Douglas sa...

oskrivnablad :Låt mig gissa, du gillar att bli fotad också ;=) ?

Kram!