söndag 2 maj 2010

Blandat

Vem har gjutit cement i mina ben ? var det första jag tänkte på när jag tog de första stapplande stegen i morse. Orsaken till detta var att jag igår var och sprang för första gången på mycket länge. Det är en sak att promenera med massa olika lutningar på löpbandet och att faktiskt springa. Så med detta kom träningsvärken som ett brev på posten och för att plåga mig ytterligare så tog jag en 6km:s vända idag också. Needless to say att jag nu är cementerad i soffan istället...ha ha ha.

Köpte en jacka förra helgen som jag redan var tvungen att gå till skräddaren med igår. Han kom ihåg mig som killen som gav honom choklad efter mitt förra besök. Och tydligen gjorde det intryck för nu sydde han min jacka inom 1h och inte behövde jag betala nånting heller ;=) Tror minsann att mutorna ska fortsätta ramla ner där med jämna mellanrum...

I slutet av veckan kommer brorsan hit på ett 4-dagars besök. Ska bli superkul att träffa honom igen. Som brukligt när han är här på våren så är det fiske inbokat. Så på Lördag hyr vi en båt och drar iväg några kompisar. Litar som vanligt på min tur ;)!

Billetande har dragit igång på allvar igen. Det går rätt segt mest beroende på att jag är väldigt kräsen. Och rätt jobbig också kan jag tänka mig...ha ha.

4 kommentarer:

Billie sa...

Typiskt dig att tänka att det var nån ANNANS fel, hihi!

Väldigt bra jobbat med chokladen där, uppenbarligen :D Med mutor kan man komma långt, haha!

Lycka till på fisket, det LÄR du ju behöva ;)

PPG!

Anonym sa...

Nu blev jag sugen på att åka ut och fiska =)
Borde kanske ligga på sambon lite när det gäller sjösättning av båten...

Hoppas turen är på din sida.
Kram

Anonym sa...

Åh, du kan få hjälpa mig att leta bil också! En sån som jag vill ha/har råd med kan man säkert få på köpet när man köper en sån som du vill ha ;-) hahaha.

Men visst är det kul att kika runt? Och visst är det härligt att se att ens generösa sida lönar sig också? =)

Cementen släpper snart! =)

Kram

Douglas sa...

Billie: Jamen såklart det var ;=)

Choklad är en väldigt bra muta som funkar på båda kön...ha ha ha.

Ja det behövdes verkligen, men det hjälpte inte tyvärr.

PPP!

oskrivnablad: Haha ja om inte annat finns det kanske annat skoj man kan göra på båten om man inte får napp...

Turen var inte på min sida, men tack för lyckönskningen!

KRAM!

IS: Kan säga att jag knappt orkar titta åt mig själv...och så mycket pengar tänker jag inte lägga på en ;=) Det är lustigt att jag är rätt snål när det gäller bilar, men inte nånting annat.

Cementen är som bortblåst!

KRAM!