onsdag 28 april 2010

Heja vulkanen !

Det var ju faktiskt ganska länge sen sist...som jag alltså spillde kaffe på en skjorta. Imorse var det dags igen och vad passar bättre än att jag just idag råkar ha en vit skjorta på mig ? Ser verkligen riktigt snyggt ut. Kan ju å andra sidan inte bli arg på mig själv eftersom det säkert var minst 1 månad sen det hände senast.

Apropå länge sen så fick jag ett sms av brorsan häromveckan från Budapest. Denna gång drog han in en blygsam jackpot på sina enarmade banditer på 200 000 Forint (ungefär 8000 SEK)...DET var ju också ganska länge sen sist....med HANS mått mätt såklart. Det var säkert 6 månader sen sist. Sen att en normal människa inte drar in en sån här på en hel livsstid, är ju en annan femma.

Att det finns en vulkan som är på lite dåligt humör har väl inte undgått någon. Såvitt jag vet så är jag den enda som fått en riktig fördel av det hela. Det är nämligen så att en av mina vänner fyllde jämt häromveckan och skulle firas
en kväll på Hasseluddens Yasuragi. Problemet var bara att jag var i Åre samtidigt med jobbet och därför inte kunde närvara :=( Jag ringde och grattade honom samma dag på förmiddagen och frågade om han var laddad inför kvällen och fick då till svar nånting i stil med I'm currently sitting in a car on the autobahn from France cause of that &#%¤ volcano and will spend the nearest 20h in it before getting home to Stockholm. Som ni förstår så blev hans flyg inställt och han fick hyra en bil för att komma hem och skulle därmed inte hinna till sitt firande. Detta ledde till att det blev uppskjutet och nu ska genomföras på ett datum då jag kan vara med ;=)

Apropå vänner. Om den här veckans prio är att komma igång med träningen igen så är nästa veckas prio(!) att träffa en del kompisar som jag inte sett på ett bra tag nu dels pga Aruba, Åre och trötthet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Somliga har tur säger jag =)

Pettiwoman sa...

Låter som det finns fler drullpellar än jag :o)
Men jag skyller alltid på att jag är född fredagen den 13 och det är därför jag är så klantig jämt!

Lyckost dig som ska få gå på SPA!

Kram

Billie sa...

Grattis till kaffet och skjortan, haha ;) Och grattis till bror! :D När ska du ärva hans tur då hade du tänkt? ;P

PPG!

Douglas sa...

oskrivnablad: Haha ja just när det gäller vulkanen kanske jag borde hålla lite lägre profil...;)

Kram!

Pettiwoman: Oh ja ! Vet inte hur många gånger jag gjort såna här klantigheter...:=(

Jag kan bara skylla på att jag är man...i den definitionen ingår nog definitivt att man strular till det ibland ha ha.

SPA ? VIsste inte ens att det finns det där :=)

Kram!

Billie: Det undrar jag också ! Makalöst orättvist att jag aldrig får vinna...ha ha ha

PPP!