onsdag 14 april 2010

Kontraster

I Fredags låg jag på en sandstrand i 30 graders värme. Den här Fredagen kommer jag tillbringa i skidbacken med troligtvis lite kallare väder. Ganska skapliga kontraster ;=) Vi ska nämligen på vinterkonferens med jobbet Tor-Sön. Eller konferens och konferens...vi har knappt 5h obligatoriska sittningar. Sen är det valfria aktiviteter och middagar som gäller. Och en och annan grogg även om jag mer än troligt kommer hålla mig i skinnet. Tycker inte om att dricka mig berusad med kollegorna.

Fast ska jag vara ärlig kanske jag skippar skidbacken och satsar på långfärdsskidor i stället. Har inte stått i en slalombacke sen 2001 och med tanke på de strul jag haft med hälsporrar och knä vore det klokt att låta bli. Men vi får väl se. Jag är inte direkt känd för att vara svårhetsad.

Har också kört mitt första träningspass på nästan 3 veckor. Kändes riktigt nice, även om det finns en överhängande risk att det inte kommer kännas så imorgon...träningsvärk är nog bara förnamnet.

6 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Du bara gottar dig du ;o)

Gottegris...

Kram

Billie sa...

Undanflykter!! Upp i skidbacken nu fegis! T om jag pallrade mig upp på toppen och nerför röd backe. Don´t be such a chicken ;)

Och så får du ha det riktigt skönt såklart, haha :)

PPG!

Anonym sa...

Det heter faktistk längdskidor hälsar fröken Besserwisser ;-).

Och jag tycker du gör klokt i att vara rädd om din hälsporre. Det är fan inte att leka med...

Men KUL att åka på mixed business/pleasure-resa =).

Kontraster är häftigt! Så mycket i livet är bara gråzoner för det mesta så då kan man behöva lite kontraster av och till =).

Njut oha trevligt!

Kram

Fröken Svensson sa...

Åk skoter, det är ju roligast :P
Hoppas du får det underbart!
PUSS

Anonym sa...

Själv tog jag mig ner för backen i Vemdalen med det passande namnet "Blåbäret"

Kändes ju lagom kaxigt ;-)

Välkommen hem också. Låter verkligen som en underbar resa.
Kram

Douglas sa...

Pettiwoman: Hi hi jag det gäller att flyta med strömmen när saker och ting går bra ;=)

KRAM!

Billie: Kan säga såhär...där DU tar dig ner tar JAG mig ner garanterat...;=)

PPP!

IS: Haha jag säger ALLTID fel ;=)

Haha dom här kontrasterna hade jag gärna sluppit...och bara kört sol-delen av det ;=)

KRAM!

Fröken: Hi hi som den norrlänning du är förstår jag att skoter ligger dig varmt om hjärtat. Dock blev det inget åkande, men det räknar jag att du introducerar mig till...;=)

PUSS!

Oskrivnablad: Haha då hade vi kunnat göra sällskap. När jag var förra påsken åkte jag rakt in i ett buskage med mina LÄNGDSKIDOR (ser du IS, nu skrev jag rätt...ha ha)

KRAM!