söndag 25 april 2010

Vilohelg

Helgen som varit var mer efterlängtad än vanligt. Förra veckan bestod av möten, möten och åter möten på jobbet. 2gånger hade vi 3h möten med 15min paus. Vi har precis börjat ett projekt så det är naturligt men likväl är det sjukt segt. Detta ledde till att jag var helt färdig när jag kom hem i Fredags. Tog en siesta på 1.5h då och somnade ändå tidigt. Idag har jag också redan hunnit med en 1.5h siesta och gissar på att jag kommer vara vaken max 3h till.

Att jag sen inte heller tränat ordentligt sen jag åkte till Aruba gör sitt också. Jag blir helt enkelt allmänt tröttare och det känns. Så om den här helgens högsta prio var att vila så är nästa veckas högsta prio att komma igång igen med träningen !

Nej förresten, det viktigaste är att köpa en mini-laptop imorgon. Min nuvarande har pajjat då den inte går att ladda upp batteriet på (något glapp). Eftersom jag har haft den här datorn i 6 år så dör den utan laddning efter typ 20min. Nu har jag iofs letat fram dockningsstationen till den så jag kan använda den men jag vill ändå gärna ha en liten bärbar att ta med när jag reser för att titta på film, spela etc. Funderar ni på att köpa en så kan jag varmt rekommendera den som jag kollat ut. Det viktigaste för mig är att batteritiden är lång och efter att ha surfat runt en del verkar den här vara grym (14h batteritid) för ett överkomligt pris.

12 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Stackare! Förstår att du trött! Jag är äntligen lite piggare på jobbet då jag börjar bli frisk, men det sitter i lite fortfarande känner man. Jag blir också mkt piggare då jag tränar, ska sätta igång på riktigt i maj igen. Tack för tipset av dator, den såg fin ut.
PUSS på dig Dogge!!!

Pettiwoman sa...

Träna???? Vad är det????

Efter att min aptit försvann och även stora delar av mig fick jag liksom lägga instruktörskarriären på hyllan men nu känns det som det är dags att ta tag i det igen.

Träna bör man annars dör man :o)

Eller???

Massa kramar!

Douglas sa...

Fröken: Åh tack för förståelsen ! Det är ju skitjobbigt att vara så här trött. Funkar ju inte alls. Blir det fler möten nästa vecka kommer jag somna...ha ha ha.

Mmm den där datorn är nog riktigt bra för det priset. Fast jag ska ha en svart ;)

PUSS på dig Fröken !!

Pettiwoman: Ja det undrar jag också...? Har kört 2-3 pass senaste 3-4 veckorna känns det som.

Å andra sidan så kan man se det så att om man inte tränar så slipper man ju alla skador...ha ha ha.

MASSA kramar tillbaka!!

Singelsussi sa...

Yes, nu i veckan är det tillbaka till gymmet som gäller! Vi hörs om träningen. Kram

Anonym sa...

Prioritera rätt är bra och det har du helt klart gjort.
Såå mycket roligare att träna när man ser fram emot det med =)

Kul att du skriver igen, har saknat dina inlägg.
KRAM

Billie sa...

Vad skönt med en vilohelg :)

Träna skulle jag också behöva komma igång med. Det slog mig nu när jag läste här att jag också är så himla trött hela tiden. Att inte träna har säkert ett finger med i det spelet..

PPG!

Anonym sa...

Välkommen tillbaks =).

Hoppas du kommer igång med träningen snart så ska jag spana efter dig på gymmet ;-). Slöar du då ger jag dig smisk i gumpen! Hahaha

Datorn verkar ju hur bra som helst! Jag vill också ha en mini-pc.

KRAM

Douglas sa...

Sussi: Japp nu är det färdigslappat !

KRAM!

oskrivnablad: Mmm det är det verkligen ! Men man märker också hur snabbt det går att bli bekväm.

Tackar tackar ! Jag har saknat er också ;)

KRAM!

Billie: Ja det blev en hel del vila och även lite "jobbiga" aktiviteter ;=)

PPP!

IS: Haha jaså nu har man en sträng övervakare med piskan i häögsta hugg...;=) ? Bäst man sköter sig med andra ord...ha ha.

Datorn ÄR riktigt bra ! Är supernöjd.

KRAM!

Billie sa...

Jobbiga? Vad har du nu gjort? Det lät.. Hm, jobbigt ;D

PPG!

Douglas sa...

Billie: Har gjort träning på ett lite annorlunda sätt ;)

PPP!

Billie sa...

Jaså? Ja, det lät spännande! Du får ta och tipsa om det i bloggen nån dag tycker jag ;)

PPG!

Douglas sa...

Billie: Nu var det så länge sen att jag inte kommer ihåg...måste bli snabbare på att svara ;=)

PPP!