måndag 24 maj 2010

Världen är liten.

I morse hade vi besök från vår största kund som skulle ha en redovisning om hur deras kunder uppfattade den internetportal som vi byggt åt dom. Det skulle ta 1.5h timme och jag var mest nöjd över att veckan skulle starta på ett lugnt sätt.

2 personer från kunden kom lite sent och den ena av dom la jag märke till. Det var en tjej med ett för mig ganska ovanligt svenskt namn. Det var något bekant med henne som jag inte kunde sätta fingret på. Efter 1h gick hon fram och drog igenom sin slideshow och jag började tänka på att hon verkade vara i min ålder. Dessutom var det det här med namnet.

Sen kom jag på att jag hade en tjej i klassen när jag gick i mellanstadiet som hette samma sak som hon. Hmmm....kunde det vara sant ? Snacka om sjukt sammanträffande i så fall.

När hon var klar och föredraget var slut gick jag fram till henne :
- Ursäkta men du råkar inte heta XXX i efternamn ?
Hon tittade på mig med stora ögon :
- Jo det gör jag.
- Du känner inte igen mig va sa jag och log stort ?
Kan ju säga att hon såg hyfsat frågande ut då.
- Nej.
- Du och jag har nämligen gått i samma klass i mellanstadiet.
- Ja nu när du säger det så kommer jag faktiskt ihåg dig.


Alltså hur sjukt är det att stöta på en tjej som jag inte sett på typ 20+ år ;=) ?? Att jag kom ihåg henne borde betyda en hel del pluspoäng...ha ha ha ! Det lustiga är att hon påminde en del om hur hon var i klassen. Redan då var hon rätt framåt och inte direkt blyg, på samma sätt som när hon drog sina slides.

8 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Och du var förstås den lite blyga killen som satt längst bak och rodnade så fort en tjej tittade på dig, hahaha knappast va???

Fröken Svensson sa...

Verkligen lustigt sammanträffande, kul!
Ja, vissa personer har alltid samma drag från de föds, medan andra som jag ändrats konstant haha.
Puss!

Singelsussi sa...

Haha, kul! Även om man utvecklas och blir äldre så tror jag att man är lite samma personlighet ändå från början. Kram

Douglas sa...

Pettiwoman: Haha faktiskt så är det inte långt ifrån ;=) !! FÖrutom att jag satt ganska långt fram och var flitig i skolan. I mellanstadiet i allafall.

Kram!!

Fröken: Då kan jag meddela att jag har samma historia som du ;=)

Puss!!

Sussi: Mmm vissa delar av personligheten är kvar men faktiskt så har andra ändrats fullständigt när det gäller mig själv ;=)

Kram!!

Anonym sa...

Vilken rolig grej =)
Bra jobbat att komma ihåg henne.
Kram!

Anonym sa...

Ville bara säga att jag läser men just nu har jag inte så mkt att säga :-s. Huvudet är fullt med annat! Men jag glömmer dig inte! =)

KRam

Billie sa...

Fan vad roligt! :) Och helt otroligt att DU kommer ihåg, haha!

Jag tillhör nog dom som både har kvar vissa delar men förändrats på många andra.. :)

Alltid kul att stöta på gamla kändisar från den tiden :)

PPG!

Douglas sa...

oskrivnablad: Eller hur ;=) !

Kraaaaam!

IS: Det är lugnt tjejen. Fokusera på dig själv tills du känner att du mår bra ;=)

Kraaaaam!

Billie: Haha ja särskilt jag som verkligen har uselt "bild-minne". Vet knappt vad min mamma har för ögonfärg.

PPP!