måndag 10 maj 2010

Javisst nappar det !

Det har hänt en hel del sen senast. Till att börja med fick jag en mycket trevlig överraskning när inte bara min bror, utan även bästa vän från Budapest kom upp i Torsdags ;=) Det är alltså vännen som tragiskt nog förlorade sin son i en drunkningsolycka i somras. Nu berättade han även att han ska skiljas vilket jag (och typ alla) är säkra på är det bästa för både honom och henne. Vi pratade ganska länge och även om han är rätt låg för tillfället så vet han att han kommer må bättre snart.

I Lördags var jag på en fest som blev superkul. Träffade på några av mina gamla kollegor som jag inte sett på ett tag så stämningen blev kanon. Fick i mig ett gäng groggar och lyckades med konststycket att som ende deltagare (30 pers) på festen få en sticka i foten p.g.a parkettgolvet som jag något överförfriskad drog ut med fingrarna mitt i natten. En stämningsansökan har redan skickats till kompisen...ha ha ha. Trevliga damer fanns det gott om, även om det inte fanns någon som föll mig i smaken. Däremot föll jag i smaken för en donna (enligt hennes kompis) men det det är en annan femma.

I Söndags var ju rätt bakis. Eftersom vädret var så dåligt i Lördags kombinerat me min virrighet sköt vi upp fisket till dagen efter vilket jag ångrade djupt och jag var inte sen att med rätta idiotförklara mig själv. När jag vaknade mådde jag som sagt inte hundra och dessutom var jag ju inte i närheten av att ha dragit ut stickan ur foten som jag trodde kvällen/natten innan. Snarare visade det sig att jag brutit av den och hälften satt alltså fortfarande kvar. Men det var inte läge att känna efter utan vi drog iväg till Björksund ( i Trosa-trakten). Då började jag må bättre och vi hade även otroligt flyt med vädret, sett ur mina ögon alltså. Brorsan muttrade något om att det blåste för lite och var för varmt för idealiska fiskeförhållanden men det struntade jag blankt i. Jag bönade bara om att slippa regn och blåst...ha ha ha.

Under de 7-8 timmarna vi fiskade fick vi sammanlagt 23 gäddor. Brorsan drog upp 13, kompisen 8 och jag 2... Alltså jag är verkligen värdelös. Om inte spöt är böjt typ som ett U så märker jag inte att jag har napp...ha ha ha. Det är nästan så att fiskarna måste kroka sig själva för att jag ska få upp dom. Nåväl jag mäter framgången på mitt sätt och denna gång kastade jag i allafall inte upp draget på ett villatak som jag faktiskt lyckats göra en gång. Eller upp på en brygga vilket jag också gjort. Dessutom så var min största gädda större än brorsans vilket såklart är en seger i sig ;=) Sen att han är den som alltid sköter båten och krokar loss våra gäddor vilket tar en hel del av hans fisketid

Men en märklig grej är att av dom där gäddorna så drog vi upp 14-15 under en 1.5h period. Eller vi och vi...jag fick upp 1 då...ha ha ha. Resterande tid fick vi bara någon strögädda då och då.

Fiskare är ett intressant släkte. Jag har märkt att det alltid är något som är fel. Ungefär för att man ska ha något att skylla på om det går åt pipsvängen ;=) Det var för varmt. Det var för kallt. Vattnet var för varmt. Det blåser från fel håll. Det blåser inte alls. Det blåser för mycket. Det blåser från rätt håll. Draget har fel färg. Det är fel drag.Båten har fel färg. Det är för tidigt. Det är för sent. Gäddan leker. Alltså...jag undrar verkligen om en gädda analyserar 700 parametrar innan den bestämmer sig för att hugga eller inte ?

Det enda jag kan klaga på när det gäller fisket är att jag fick så ont i mitten av ryggen. Kom sen att tänka på hur mycket man säkert spänner ryggen för att hålla balansen när man står i båten. Känner också att jag har träningsvärk och även om jag inte är sådär jättefrälst i massage skulle jag inte ha något emot att få ryggen masserad nu. Någon frivillig ;=) ? Jo en grej som fattades var Captain Morgan-whiskeyn som jag glömde ta med mig.

I morse beställde jag tid på vårdcentralen och fick till slut äntligen stickan utdragen. Kändes ju inte så macho att lägga sig på britsen för en stickas skull. Men jag återerövrade lite av min heder när jag gjorde det hela utan bedövning i allafall...ha ha ha. På kvällen var foten i så bra skick att jag t.o.m kunde springa 45min på löpband utan smärta.

Nu ska tvätten hängas upp, sen är det sovdags.

4 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Hahaha, skulle nog inte våga fiska med dig. Vem skulle då tag i alla krokar som skulle finnas överallt ;-) Jag känner inte heller då jag får napp, förstår inte knepet haha.
Puss!

Pettiwoman sa...

Massage??? Ja jag är som sagt utbildad så det är bara att boka en tid ;o)

På tal om fiske... detta är ingen film om gäddfiske men jag kanske kan lära dig det jag vet om pimpelfiske...

http://www.youtube.com/watch?v=l7pAoj_rnY8

Hihi..

Kram

Billie sa...

Oväntat att ni skulle hamna i "Trosatraken", haha! ;)

Du fick ju i alla fall napp baby, det var ju nåt nytt :D Men jag fattar inte hur du INTE kan känna när du får napp?! Jag tror jag har napp hela tiden och drar och sliter (därför får jag aldrig nån fisk, hihi...)

Härligt med stickan, huuua!

PPG!

Douglas sa...

Fröken: Haha vi har säkert andra talanger ;=) Men spontant känns det inte som att vi skulle göra succe på sjön.

PUSS!

Pettiwoman: Åh det låter ju perfekt ;=)

Jag skulle vilja säga att chansen att få ut mig på pimpelfiske är i det närmaste obefintlig. Det ska till en riktig pudding som lockbete...till att börja med ha ha ha.

KRAM!

Billie: Hi hi kanske inte... Jag skyller på brorsan då jag har 0 koll på fiskevatten ;=)

Hmm jag känner nog nappet men alldeles för sent. Fiskarna har ju redan hunnit med förrätt,varmrätt och efterrätt innan jag reagerar.

PPP!