söndag 23 maj 2010

Premiärernas helg

Nu vet jag inte när Gerdas fanns på plats i år men i Fredags var det premiär för min del. Eftersom vädret var alldeles strålande så var jag inte direkt ensam där. Jag mötte upp en kompis där som var där med ett ragg och några till. Jag blev lite häpen när daten efter presentationerna helt oväntat säger du har bland de vackraste ögonen jag sett. Blev rätt paff minst sagt men lyckades i allafall haspla ur mig någonting där ordet tack ingick...ha ha ha.

Det blev även premiär för spåren vid Ågesta när jag på Lördag åkte dit för en löprunda i skogarna. Dryga milen avverkades och det var hur trevlig som helst för det gick ganska lätt. För ovanlighetens skull så lyssnade jag inte på musik när jag sprang utan jag lät naturen spela upp sina melodier vilket var mysigt.

Eftersom vädret var så bra i Lördags blev det också shorts-premiär (Aruba inte inräknat) då.

En annan rolig grej som hänt innefattar min skräddare. Som jag nämnt lagade han min favoritjacka en gång i tiden och fick förutom betalt även choklad av mig eftersom jag blev så glad att han lyckades fixa till den. Gick förbi honom i veckan och han sa då har du ingen choklad till mig ? Varje gång jag ser dig så tänker jag på choklad sa han med ett brett flin. Eftersom han senast lagade ett plagg åt mig utan att ta betalt så köpte jag 5 fina chokladpraliner åt honom i Lördags men tyvärr var det bara hans assistent som var på plats. Nåväl han fick väl dom i allafall om inte assistenten nu åt upp alla själv.

För att vara på den säkra sidan angående nattsömnen så sprang jag ytterligare 7km på löpbandet och jag känner redan nu att sömnsvårigheter, det kommer jag inte ha ikväll ;=)

4 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Vad duktig du är! Du orkar mycket nu :) Jag ska träna efter jobbet idag och faktiskt även ta med mig träningskläderna till Norge. Jag var vid Gerdas i lördags, underbart mysigt!
PUss!

Douglas sa...

Fröken: Åh tack gulle du ! Ja nu är jag som en duracell-kanin som aldrig tröttnar ;=) Har kommit in i ett bra flow.

Mmm visst är det mysigt där ! Skulle inte förvåna mig om vi springer ihop där någon helg ;=)

Ha det bra i Norge och träna på och visa norrbaggarna hur en Fröken sliter i gymet...hi hi.

PusS!

Billie sa...

Haha, jag har faktiskt en kompis som är precis så som din kompis dejt. Hon är gift och hela köret men skulle utan problem kunna säga något sånt till någon om hon tycker det! :) Men det blir liksom aldrig konstigt heller för hon säger det på så bra sätt.

Springa mil och sånt... Galning, haha ;)

PPG!

Douglas sa...

Billie: Haha så länge jag är som en 20-åring i kroppen kommer jag springa tills jag är 150 bast ;=)

PPP!