måndag 11 januari 2010

Spegel spegel på väggen där, säg vem i världen tröttast är.

Ikväll kommer jag vara sjukt lättvaggad. Satt med en grej på jobbet hyfsat koncentrerad i flera timmar. Det tar på krafterna kan jag säga. Skulle egentligen styrketränat idag men var helt slut när jag åkte hem. Övervägde att strunta i träningen men tog mig samman och körde lite fettförbränning i 1h. Började rätt värdelöst när det enda löpbandet som var ledigt var 1m mitt framför en vit vägg och tv-apparater som man var tvungen att vrida rejält på huvudet för att ens kunna titta på. Eftersom jag känner mig tillräckligt bra visste jag att gå samtidigt som jag tittade på någon av apparaterna högst troligt skulle innebära att jag ramlade av löpbandet. Så första 15min stirrade jag rakt in i en vägg innan jag höll på att få psykbryt och körde 45min på trappmaskinen istället. Tittandes på TV ;=).

Under veckan hann jag också med en sväng till NK's rea. Köpte 2 skjortor och 1 munkjacka. Det som kändes bäst var faktiskt att jag inte köpte någonting som jag inte hade planerat. Tror de flesta känner hur svårt det är att stå emot när köpdjävulen sätter klorna i en...ha ha ha. Nämen skämt åsido, det är verkligen mycket roligare att handla när man köper sånt man verkligen vill ha. Och inte ha ångest över sånt man egentligen skulle klara sig utan. Dessutom gillar jag (inte så oväntat va...) att ha kontroll på mina känslor och känna att jag styr istf. för att låta känslorna styra.

Förresten, vill ni köpa skjorta till mig så har jag modell/storlek till hands ;=) Det finns ett märke jag gillar väldigt mycket så ni behöver bara välja en som ser bra ut...hi hi.

Slutligen.Seriöst, vad har Comhem för kundtjänst egentligen ?? Satt i telefonkö i 20min. När klockan blev 21 så försvann jag spårlöst som en bricka i ett kosmiskt spel ut i cyberrymden och det enda jag kunde höra var mitt eget hallå hallå. Hallå är det någon som hör mig ??? Det visade sig när jag såg deras hemsida att kundtjänsten stänger just kl 21. Verkar som att dom helt sonika struntar i folk som stått i kö. Hinner man inte fram innan 21 så är det tack och hej. Note so self : Ring i tid !

4 kommentarer:

Singelsussi sa...

Håller med. Det är ofta jag köper helt meningslösa saker på reorna som jag sen aldrig använder. Ska sluta med det. Kram

Fröken Svensson sa...

Man har ju lite svårt att INTE köpa om det är billigt och RÄTT SÅ fint, men så ska man ju inte tänka egentligen. Det gör man ju aldrig annars. Kundtjänster alltså.. de är ju helt värdelösa en del! Känner igen det där med att hamna ute i rymden, ibland har företaget inte ens stängt för dagen och man hamnar där iaf. Man blir såå upprörd! Sen att en del företag varken säger väntetid el nummer i kön är INTE ok!
Puss o kram!!!

Astriid sa...

Ja, jobbet sög verkligen musten ur dig verkar det som ;) Bra tränat ändå!

På tal om kundtjänst så brukar dom suga rätt hårt. Men jag är jättenöjd med tele2s som jag har. Däremot var jag mindre nöjd när jag för några år sen ville fråga på arlanda om det gick att ändra restiden på en biljett jag hade. Två och en halv timme (!!) fick jag vänta för att få svaret "nej, det går inte. Nej, inte det heller. Hemskt ledsen". Yeah right! Bitches... ;P

PPR

Douglas sa...

Singelsussi: Mmm känner igen det där. Man köper för att det är "så billigt"...Har ju också skickat ett gäng saker som jag knappt använt.

Kram!

Fröken: Haha det är iofs så sant så sant. Men å andra sidan tycker jag det är skillnad om man hittar något man verkligen gillar och köper det även om man inte tänkt sig från början.

Haha ja du anar inte hur lack jag blev. Det var nämligen samma sak imorse....innan jag fick tag i dom vid lunch.

Puss å Kram !

Astriid: Åh tack ;=) !

Jösses 2.5h ??? Är förvånad att du inte jämnade flygplatsen med marken...ha ha ha

PPN!