torsdag 28 januari 2010

Que ??

Jag har ju också min beskärda del av underligheter från det motsatta könet, precis som en hel del av mina läsare. Till att börja med så skrev exet på sin FB-status "is getting more and more happy". Detta tyckte jag var jätteskoj så jag klickade på den där "Like"-länken ni vet. Blev ju rätt förvånad när jag märkte att hon hade tagit bort min kommentar ??

Boxaren2 fortsatte på sin inslagna väg. Mängder med komplimanger för att sen försvinna. Droppen kom väl i Jul när hon precis innan Julafton hörde av sig med andemeningen "Det vore skoj om vi kunde träffas i Jul. Hör av dig". Eftersom jag hade brorsan och brorsdottern på besök så skickade jag ett sms 5 dagar senare i stil med "Hoppas du har haft en bra Jul. Vad sägs om att träna ihop och sen käka ?". Tror ni jag fick något svar ? Hahaha jag fattar verkligen ingenting. Men jag tycker det är synd. Jag har gärna tjejkompisar som jag gör roliga saker med och hon var perfekt för det.

Brorsan träffade en tjej i ca 8 månader efter sin skilsmässa och dom gjorde väl slut för ca 1 år sen även om alltid haft kontakt. En riktigt skön tjej tycker jag. Faktiskt den skönaste av dom han träffat. Sen har vi tyvärr det här med hennes hjärnspöken. Och nu snackar vi hjärnspöken av stora mått. Hursomhelst så ringde hon honom mitt i natten på nyårsafton. Han svarade inte eftersom han inte såg att hon ringt så han ringde upp och möttes av en gapande pojkvän som skrek och hotades. Min brorsa drog ett mail till henne och undrade lite vad som stod på varpå hon skrev det värsta dramaqueen-skiten jag sett på år och dar. Det var i princip allt från att "förstöra mitt liv" till att "du vill inte att jag ska vara lycklig". Tycker synd om henne för jag insåg att hon är en sjuk människa. Att hon dessutom varit skyldig min brorsa 2500€ sen 1. års tid är en annan femma. Sen med det här i bagaget....så addar hon mig som kompis på Facebook ?? Kommentarer överflödiga.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att höra att även vi kvinnor är lite störda ;-).

Tror Boxaren2 trodde att du inte var intresserad eftersom du inte hörde av dig på så länge. Killar som är intresserade hör av sig och vill ses du vet ;-). Så hon tolkade nog det som ointresse. Och hon vill nog inte bara vara kompis. Därför blev hon lite stött när du inte svarade.

Brorsans ex låter onekligen lite störd... Just let her be. FInns ingen anledning att adda henne eller att han ska ha kontakt med henne överlag.

Men jag ville bara passa på att säga att KUL med WI-resan!
Det kommer bli fantastiskt. Jag har varit i WI fyra ggr. Okej, maten är iofs inte någon höjdare...mest friterat. Men det uppvägs av underbart väder, härligt folk, färger, magiska drinkar...

Kram

Singelsussi sa...

Jag håller med. Du och boxaren 2 har ju haft en ganska flirtig relation vad jag förstår och hon tolkade nog ditt sms efter så lång tid som ointresse. Det skulle jag ha gjort. Och att ditt ex tog bort kommentaren på Facebook kan kanske bero på att hon syftade på att happier and happier blev hon av sin nya kille (har hon ny kille?) och då blev det märkligt att du som ex förknippas med det uttalandet. eller? Kram

Astriid sa...

Ditt ex har en ny. That´s why.

Boxaren2 är sur för att hon vill vara mer än vän.

Din brors ex verkar lite... Hmm... Som du skriver: störd?!

PPG

Ejjeliten sa...

Håller med övriga talare.. Boxaren2 tolkade det som ointresse när det tog dig hela 5 dagar att svara. Hade du varit genuint intresserad hade du svarat iaf inom 24 timmar. ;)

Göttans med Karibienresan btw.. Hoppas ni får det härligt. När drar vi då? Jag väntar... ;)

Kram på dig!

Fröken Svensson sa...

Hahaha! Håller med Astriid ;-)
Jag har gett dig en utmärkelse i min blogg.
Puss!

Douglas sa...

Ingenspeciell: Ähum...nä tjejer är aldrig störda...;=)))

Ja intresserad var jag ju, om än inte på så sätt som hon kanske var. Och då kan jag förstå henne även om jag tycker man i så fall kan säga det. Men grejen är den att hon visste att jag skulle ha familjen på besök.

Ja det kommer naturligtvis inte ens på tal att jag ska adda henne som kompis.

Ja jag har varit där 3ggr så jag vet vad som väntar ;=) Helt fantastiskt som du säger.

Kram!

Sussi: Inte alls omöjligt. Tycker det är konstigt bara när det var 3.5 år sen jag gjorde slut. Japp hon har ny kille sen 1.5 år tror jag ?

Kram!

Astriid: Haha skön analys ! Raka rör till max. Och inte alls omöjligt.

PPP!

Ejjeliten: Mmm men jag hade skrivit och önskat henne God Jul innan, det var det hon svarade på. Sen att det tog 5 dagar att svara på hennes svar kanske var för mycket för henne.

Visst är det som du säger, att jag hade svarat snabbare om jag varit genunit intresserad. Helt sant.

Haha ja du jag vet inte när vi ska åka ;=) ? Ska ju ta med mig VVP på en resa, Fröken likaså och även Astriid ;=)

Kram!

Fröken: Ja nånting säger mig att ni kan vara rätt lika ;=)

Tack för utmärkelsen ! Ska givetvis svara på den någon dag !

PoK!