tisdag 5 januari 2010

One of those days.

Idag har saker och ting inte gått så bra faktiskt. Inget allvarligt alls, men några små missöden.

Har efter lång tids övervägande kommit fram till att jag inte skulle ha en IPhone då jag tycker kameran är bland det viktigaste på en mobil. Den har inte alls så bra som jag vill ha. Kollade ut en Sony C905 som har fått riktigt bra omdömen angående detta. Surfade idag in på Telenors hemsida för att köpa och ser att den bara finns i...rosa !!! Öh nej tack.

Någon träning efter jobbet blev det inte :=( Glömde mina skor vilket kan vara bra om man ska tillbringa träningen på ett löpband. Tilt.

På vägen hem skulle jag hämta ut mitt modem på min lokala ICA-butik och äntligen börja installera min nya dator med trådlöst nätverk osv. Då är tydligen deras system nere så man inte kan hämta ut paket som posten skickat ut.Tilt 2.

Nåväl en god middag är schysst plåster på såren så jag bestämde mig för att pröva något nytt. Köpte "Pepparbiff av innanlår av nötkött" som det så fint stod på paketet. 5 fina skivor, kryddade och klara för tillagning. Märkte sen att den här lilla detaljen "tillagning" inte var så enkel som jag trodde. Har aldrig gjort biff men testade att köra på känsla. Resultatet var att jag fick den mest "well-done"-biffen som har skådats på år och dar. Dags att sticka ner till Claes Ohlsson och köpa en bandsåg.

Kan säga att biffen inte direkt smälte i munnen som den jag åt på Texas Long Horn förra veckan...ha ha ha. Men av erfarenhet (tänker på första gången jag gjorde lövbiff) så vet jag att övning ger färdighet. Har ju 4 skivor till att experimentera med.

Snacka om ketchup-effekten. Kan den här dagen ta slut någon gång ;=) ?

10 kommentarer:

Varför vara perfekt.. sa...

One of those days här också..... :( vi får hoppas på en bättre dag i morrn KRAM

Singelsussi sa...

Du och jag får gå till Texas Long Horn snart istället! Kram

Astriid sa...

Men vilken dag baby..

Alla har vi nog glömt skorna när vi ska till gymet nån gång. Så får väl säga välkommen i gänget helt enkelt ;)

En rosa iphone är väl gudoooomligt, hihi.. Manligt och så ;D Skämt och sido Telenor suger väl rätt hårt?

Du får träna på matlagningen tror jag. Ett recept kanske? Fast nej, recept är tråkigt.. Det blir nog bra nästa gång :)

PPG

Ejjeliten sa...

Tung dag hörru.. Hoppas du har en bättre dag idag i varjefall. :)

Kram

Janet sa...

NOOO!! We no like those days! :(

Hoppas att du, till skillnad från gårdagen, haft en superduperbraig dag där saker har gått himla massa rätt i stället ;)

*kramar om*

Douglas sa...

VVP: Hoppas morgondagen (läs idag) var en bättre dag !

KRAM!

Singelsussi: Hörde jag någon säga Texas Long Horn ;=) ??

KRAM

Astriid: Haha lika bra att jag glömde dom...när jag kollade upp öppettiderna idag såg jag att dom stängde kl 18 i allafall. Så jag hade hunnit träna ungefär 5min...ha ha ha.

Jag tycker alla telefonbolag suger. Grejen med Telenor är att dom har abonnemang med 1års bindningstid, vilket jag inte tror dom andra har (dom har 18/24 mån).

Mmm har faktiskt funderat på en matlagningskurs som fokuserar på kött...;=)

Vågar du vara smakpilot då...ha ha ha ?

PPP

Ejjeliten: Den här dagen var mycket mycket bättre än gårdagen. Kunde tillbringa den med saker som jag tycker om att göra ;=)

Dock är fotbollsmatchen inställd som jag ville titta på vilket är sådär kul eftersom jag sett fram emot den.

KRAM!

Janet: Mmm allt har gått min väg idag förutom fotbollsmatchen (Arsenal-Bolton) som blev inställd ikväll. Hade tänkt bänka mig i favoritfåtöljen och kolla.

Får läsa en bok istället och laga matlåda till imorrn ;)

Kramar tillbaka !

Fröken Svensson sa...

Hahaha! Bandsåg? Hahaha! Ska guddottern komma och laga mat till dig istället ;-)
Jag vet hur det är med sådana dagar, dem är inte kul. Hoppas du får en bättre dag imorgon.
P o K

Anonym sa...

Hoppas de här dagarna har varit bättre.

Men jag måste erkänna att jag smålog lite när jag läste inlägget ;-)

jag vet, jag är en taskig jäkel =D

Kram

Singelsussi sa...

Texas Long Horn! Dags att ses snart igen tycker jag :) kram

Douglas sa...

Fröken: Haha ja den var ju så förbannat seg att det behövdes en såg för att kunna skära i den.

Du är mer än välkommen att laga mat ;=) !

PoK!

K: Haha nä du är inte taskig. Jag hade reagerat likadant om det hade varit omvända roller ;=)

Sen VET jag att du är en snäll person.

Kram!

Singelsussi: Sure !

Kram!