torsdag 14 januari 2010

Händer inte mycket här.

Januari brukar vara bland de mest enformiga/tråkiga månaderna på hela året. Jobb, träning och sen hem och äta. Det är liksom läge att träna på de kilon man lagt på sig under Jul/Nyår även om jag kom rätt bra undan i år. Apropå äta så köpte jag av en slump en fantastiskt god pasta igår på ICA. Sån där lite bredare variant (Fettuccine ?). Kostade lite mer också, 35kr för 0,5kg men den är god ! Den med pesto,cashewnötter och kyckling skulle jag kunna äta 7 dar i veckan. Blir en given rätt nästa gång jag får dambesök. Måste bara köpa lite vin också.

Har också gjort stek ett par gånger till (köpte ju 1.5kg på en gång...) men där har jag en bit kvar. Ok att det blev bättre för varje gång men det är långt ifrån tillräckligt.

En alldeles fantastisk sak som jag upptäckt senare är sk. Podcast-sändningar som man kan lyssna på i en mp3-spelare. Själva tanken att höra folk som är experter på sina områden är väldigt intressant tycker jag. Tycker särskilt om att lyssna på sånt här när jag går ut och promenerar eller innan jag ska sova. För övrigt ett bra sätt att komma ner i varv också vilket underlättar när man ska sova.

Har också bokat in 2v semester i Påsk (vecka 13 och 14). Jag ska iväg till solen även om jag så ska åka själv. Mest troligt är det förstås att brorsan och min käre brorsdotter åker med. Blev ju nästan euforisk när jag surfade runt och kollade in vart vi skulle åka och samtidigt såg bilderna på palmer, sandstränder och det turkosa vattnet. Aruba står fortfarande högst på (min...) lista(n).


4 kommentarer:

Astriid sa...

Smakpiloten är anmäld till sitt uppdrag.

Sandstränder?? Fan vad nice! :) Alldeles, alldeles underbart...

PPG

Anonym sa...

Håller med dig om att januari kan vara väldigt seg.. nog känns den mycket mycket längre än de andra månaderna?

Pastan ska jag sno rakt av ;-)

Sandstränder och palmer låter inte heller fel.
VILL JAG MED!!!

Kram på dig.

Singelsussi sa...

Ja, kör sandstrand!!! Kram

Douglas sa...

Astriid: Haha kan tänka mig det ! Fast jag vill ha en efterrätt med choklad i.

Jag älskar sandstränder !!!

PPP

K: Januari suger verkligen bigtime även om den här är riktigt bra !

Har du testat pastan än :) ??

Hehe vi får be något sponsra en bloggarresa och åka tillsammans !

KRAM!

Sussi: Nothing can stop me :=) !!

KRAM!