söndag 10 januari 2010

Leksaker

Har äntligen beställt en telefon. Det blev en Sony W995. Ville egentligen ha en Sony C905 men eftersom den bara finns i rosa så skippade jag det. Funderade länge på en IPhone men eftersom den har så dålig kamera så skippade jag det. Får vänta tills deras nästa version kommer i sommar som enligt utsago ska ha just en förbättrad kamera. Det som var mest överraskande är hur mycket telefonen skiljer i pris på olika sajter. Jag köpte min på Katshing (som jag varmt rekommenderar!) för 558kr. Samma telefon kostade 2012kr med exakt samma abonnemang på t.ex Phonehouse. 1500kr i skillnad alltså.

Apropå tekniska saker så måste jag erkänna att jag köpte en speciell julklapp till mig själv för ett tag sen. En MacBook Pro ;=) Är obeskrivligt trött på min PC som hänger sig stup i kvarten. Eller som genererar blåskärmar. Alla dessa förbannade drivrutiner. Alla uppdateringar etc. etc. Väntade med att dra igång den tills jag fick mitt nya modem från Comhem (hämtade det i Fredags). Och seriöst, all grafik och användargränssnitt är sjukt snyggt ! Sitter här och ler som ett nöjt barn på Julafton...;=) Dock rätt rörigt eftersom jag inte känner igen en enda ikon eller var olika saker hittas på datorn (typ Kontrollpanelen).

4 kommentarer:

Astriid sa...

Jag är djupt besviken över att du inte köpte den rosa. Tror den hade passat dig rätt bra faktiskt ;)

PPG

Pettiwoman sa...

Det här inlägget hade ett teknikfreak fått orgasm över.

Tyvärr är jag ju inte ett teknikfreak så orgasmen uteblev idag....skit också :o(

Kram

Fröken Svensson sa...

Shit vad billigt! Den där såg ju bra ut och med bra kamera. Kanske man ska slå till :D
Får man fråga abbonemanget Hur många måndader, kostar?
KRAM!

Douglas sa...

Astriid: Mmmm eller hur...det som kommer passa bra är ditt ansikte i en snödriva...när jag mular dig ;)!!

PPP

Pettiwoman: Haha ja du skulle ha hört dom på jobbet ! Dom kunde för allt i världen inte förstå hur jag kunde ha den stående hemma i 3 veckor utan att sätta tänderna i den....Mmm tänkte jag, tet är ju inte en naken kvinna som stod framför mig i 3 veckor utan att jag rörde henne ;=)

Kram!

Fröken: Mmm den har fått väldigt bra betyg. Jag körde Telenor, bunde2 i 12mån och med deras abonnemang som kostar 299kr/månad + 150 i förhöjd avgift. Totalt 449kr i månaden alltså.

Men dom har en herrans massa varianter för abonnemangen så du hittar nog något som passar dig. Dock ska du nog köpa via Katshing om du ska ha en ny.

KRAAAAAAAAAAAAM!