torsdag 2 april 2009

Yes !

Helt plötsligt kände jag hjärtat slå tunga slag. Pulsen ökade. Jag var på väg att gå för dagen och ville gå förbi skönhetens plats eftersom det var hennes sista dag. Jösses vad fånig jag kände mig...ha ha ha. Bli så där nervös bara för att jag skulle fråga henne lite saker. Lyckligtvis lyckades jag samla mig snabbt. Fokus var inställt på en grej, fråga om hon skulle med på AW:n. Gick förbi köket för att lämna mina kaffekoppar då hon helt plötsligt kommer in.

- Jag hörde att det var din sista dag idag ?
- Ja det stämmer.
- Vart ska du ta vägen nu ?
- Det vet jag inte än. Kanske kommer jag börja här igen på Måndag faktiskt.
- Vad roligt !

Pratar om lite allt möjligt innan jag går rakt på sak.
- Men du hänger väl med på AW:n på Fredag så vi får fira av dig rejält ?
- Ja det ska jag. Kommer du ?
- Jajamänsan.
- Kul.

Och på den vägen är det ;=) Det är ju inte helt idealiskt upplägg att gå ut med kollegorna. Men man får ta det som det kommer. Nånting säger mig dock att hon är precis som jag, dvs väldigt diskret och "skötsam" när man är ute med jobbet med tanke på att vi båda jobbat så kort tid. Fast å andra sidan är det också bra. Hoppas kunna prata lite avslappnat med henne och få reda på lite hur hon är som person. Har knappt pratat med henne så jag vet inte om hon är lika trevlig som hon ser ut. Personligheten är som bekant väldigt viktig.

Sen stör det mig lite, att jag fortfarande inte vet huruvida hon har kille eller ej. DET ska tas reda på imorgon också.

2 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Haha, ja DET måste du ta reda på ;) Tycker det lät som på det du skrev att hon ville att du skulle med ;)
Vill höra allt sen. Lycka till! KRAM

Douglas sa...

Fröken: Det var väl det enda jag lyckades med.

Klart du ska få fullständig rapport Fröken ;=) !Hade inte inbillat mig något annat heller...ha ha ha.

Kram!