onsdag 22 april 2009

Blandat

Stod på löpbandet och precis innan jag skulle börja springa kollade jag runt. Vem får jag syn på då om inte skönheten som står på ett annat löpband ? Och varför skulle jag inte springa ihop med henne då jag börjat få henne ur skallen...ha ha ha ? Hon såg precis lika glad och fin ut som hon alltid gjort. Gick bort och pratade henne men det var svårt att hålla en normal konversation. Vet ju själv hur svårt det är att prata på löpbandet när man har fullt sjå med att få luft överhuvudtaget. Brukar inte vara så sugen på att snacka då heller för den delen. Lite halvsvårt också att hålla koncentrationen när jag helst av allt hade velat dra ner henne från löpbandet och hånglat upp henne på plats...ha ha ha.

Annars har det varit en del tråkiga nyheter den här veckan. En bekant till mig och brorsan som jobbade på hans bar blev överkörd av en smitare och omkom i Söndags. Vi stod inte varandra nära och har inte setts på säkert 3-4 år men det känns ändå. Det är trots allt en kille som jag har träffat och pratat med många gånger.

Oldboy från mitt gamla jobb ringde mig och var hur låg som helst. Han har tydligen fått sparken med 2 veckors varsel. Otroligt illa skött med tanke på att han jobbat som konsult och inte hade kontrakt. Det har liksom alltid varit vi kör på tills vidare eftersom han haft så bra relation med chefen. Har liksom inte haft något behov av att skriva något kontrakt heller. Detta visar återigen på att när det gäller jobb så är det fullständig egoism som gäller. Tyvärr :=(

5 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Sååå, var "skönheten" på eller off tyckte du? Gu vad tråkigt att höra att din gamle vän omkommit, beklagar verkligen! Förstår att det måste kännas. Vad gäller din väns jobb, be han köra upp en petflaska i ..... på chefen vet ja!
KRAM!

Douglas sa...

Fröken: Jag vete tusan faktiskt ?? Hon verkar vara en sån som alltid är glad och trevlig mot alla hon känner. Svårbedömd.

Suck ja det är sorgligt med f.d kollegan. Dumpad för 2 år sen efter mer än 20års äktenskap och nu det här. Livet har nog inte blivit som han tänkt sig.

Ja min gamla chef har jag inte mycket till övers för kan jag säga.

Kraaaam!

Astriid sa...

Men fy, vad hemskt.. Det är klart att det känns trots att du inte träffat honom på ett tag. Hemskt sätt att dö på också.
Och ännu en gång visar sej chefer kunna vara riktiga skitstövlar trots allt. Riktigt dåligt må jag säga!

Men vad härligt med skönheten ;) Kändes det bra att prata med henne nu då? :) Haha, visst är det en märklig känsla när man bara vill tokhångla upp nån? :P Undrar vad som skulle hända om du hade gjort det? Hihi!

Kramkram

Anonym sa...

Kan det va så att du hädanefter kommer att va på gymmet väldigt ofta kanske?? ;-)

Kan bara hålla med när det gäller din gamla chef.. var glad du kom därifrån. Riktigt ruttet gjort mot old boy =(

Douglas sa...

Astriid: Det är alltid trevligt att prata med henne ;=)

Haha hetsa mig tillräckligt, så kan jag nog svara på den frågan...

Kram!

Latja: Hahaha ja det finns ju viss risk för det. Närå hon jobbar ju inte ens alltid här i Sthlm så jag kör nog på mina vanliga tider.

Kram!