lördag 18 april 2009

Påsk

Att bo med människor man inte känner så bra i en liten stuga i 3 dagar är en rätt bra prövning. För att inte tala om 150mil i bil sammanlagt. Ska ge er tjejer ett par tips för att inte reta gallfeber på en kille som mig ;=)

1. Klaga inte på bilkörningen när du själv håller på att orsaka trafikolyckor stup i kvarten eller kör så ryckigt att man lär få byta bromsar var 300:e mil. Det blir liksom ganska skrattretande då.
2. Om du säger åt mig att t.ex. laga mat, så kommentera inte allting jag gör. Eller vill ha allt gjort som du skulle göra. Lär dig att inte behöva ha kontroll/kontrollera allt.
3. Säg inte åt mig att "den där mössan får du inte ha på dig" när vi ska ut i skidbacken. Eller om du vill ta ett kort på mig. Jag har en mamma, det räcker.
4. Planera inte allt i minsta detalj för då får jag panik.
5. Säg inte "jag kan inte förstå människor.../jag kan inte fatta.." så fort någon inte tycker som dig. Eller beter sig på ett sätt som du inte skulle gjort i en viss situation. Inse att människor är olika.
6. Ser du att jag är irriterad så är det en ganska bra idé att lämna mig ifred. När jag lugnat ner mig kommer jag komma tillbaka självmant. Tjat/provocerande kommentarer förlänger det hela rejält.

Som tur var slapp jag dessa punkter förutom nr 5.. Det gjorde däremot inte min kompis och det var på ett sätt sorgligt att se. Men jag väljer att fokusera på det positiva ;=)

Det var första gången jag var i Norrland, förutom genomresor. Åkte skidor 2 dagar. Dock bara långfärds vilket var en otroligt rolig upplevelse eftersom vi hade sån tur med vädret. Att jag såg ut som Stig-Helmer är en annan femma. 

4 kommentarer:

Singelsussi sa...

Haha, mkt bra lista och bra för oss tjejer att se. Vet att just det där att ge uppgifter (att tex laga mat) och sen ändå stå över axeln och klaga på hur gurkan skivas är vanligt (hmm, jag är förstås helt oskyldig till sånt..).

Astriid sa...

Haha, jag kände mej lite träffad på dom två första punkterna där :P FÖRUTOM att jag kör BRA. Men jag kan nog lätt klaga på hur andra kör och lägga mej i matlagning. Fast jag har faktiskt bättrat mej.. :)

Att åka längdskidor är skoj men fruktansvärt jobbigt, hihi. Det var några år sen jag gjorde det nu. Och Norrland är så fint. Jag längtar dit. Måste ta en tur i sommar. Kul att höra att det mesta var bra :)

Kram

Independent sa...

Men åh, ni sörlänningar:)
Längdskidor heter det!
Inte långfärdsskidor, långfärdsskridskor.

Douglas sa...

Singelsussi: Haha självklart exkluderas mina kära kvinnliga läsare från den del av det kvinnliga könet som begår dom här "misstagen"...;=)

Kram!

Astriid: Javisst du kör säkert jättebra...;=)

Träningsvärken jag hade i framsida lår och ljumskarna var rätt tuff. Jag hade inte direkt den renaste tekniken.

Haha punkt 2 är nog den mest irriterande.

Kram!

Ps. Skämtade såklart om din bilkörning, men det förstod du nog Ds.

Independent: Haha vet du vad, redan när jag skrev det kändes det att något var fel fast jag inte kunde komma på vad...;=) ! Det heter självklart längdskidor.

Kram!