torsdag 30 april 2009

Exet - del 2

Så här höll det på ytterligare en månad. Mycket prat/mail. Jag berättade om mina erfarenheter med förhållanden och det var trevligt att prata med någon som verkade förstå mig. Vid det här laget började (till och med jag...) förstå att hon kanske gillade mig lite mer än bara kompis.Själv var jag nog rätt neutral. Även om hon inte var en 10-poängare så hade hon en utstrålning som var sexig och som gjorde henne snygg. Ibland betedde hon sig som en vuxen kvinna, för att i nästa ögonblick få en lurig blick och bli rätt barnslig. Just den kombination tycker jag är riktig charmig/sexig. Fast jag var mest glad över att hon började bli lite mer glad och på bättre humör.
Några dagar innan jag skulle fylla år kysste vi varandra första gången. Vi var hemma hos henne och helt plötsligt stod vi bara nära varandra och man kunde nästan ta på tystnaden som uppstod. Det var en rätt ovanlig situation då vi båda var rätt pratglada av oss.Hursomhelst kände jag inte sådär jättemycket då. Jag tyckte nog det var rätt naturligt. 2 människor som kände sig ganska ensamma och lite vilsna. Inte så konstigt att det blev som det blev i och med att vi kom varandra så nära och hade"lättat" våra hjärtan för varandra.

Dagen efter bokade jag en resa till Paris dit vi skulle åka tillsammans helgen därpå. Det var menat som en överraskning. Men däremellan hade jag födelsedag och hon hade bakat en tårta till mig och lagat mat. Då berättade jag om resan och hon blev jätteglad.

Så var det dags att åka. Hon ville bestämma hotell och det var strunt samma för mig. Även om jag ville ha ett mysigt ställe för vårt första sex...ha ha ha. Vi hade inte gjort något innan men nu visste vi nog båda att det skulle hända. Paris började i vilket fall somhelst inte bra. Vi hamnade på en restaurang efter tågresan och jag var grymt hungrig. Det som är värt att veta är att när jag är hungrig,så är det bäst för alla om jag får i mig mat fort. Jag kan tyvärr få migrän bla. när blodsockret sjunker och den vetskapen kan göra mig rätt stressad. Manlig PMS brukar jag skämta om ;=) Därför var det inte optimalt att sitta i 30min innan vi ens hade fått en meny. Så jag ställde mig helt sonika upp och sa till henne att nu går vi. Hon å sin sida blev asförbannad på mig och började snacka om vår första romantiska helg och så blir du på sånt här humör etc. etc.Jaja tyckte jag. Lätt för dig att snacka som inte behöver ligga till sängs 8h med en fet huvudvärk. Dessutom hade hon ju sett på bussresan i vilket skick jag hamnade i när migränen slog till så jag tyckte hon var helt oförstående.

Nåväl jag tryckte i mig en fet korv vid någon korvmojje innan gick på restaurang. Sedan skiljdes vi åt. Hon skulle träffa någon kompis från sin au-pair tid. Jag å min sida planerade lite för kvällen.Ville ju inte att vi skulle vara osams. Så jag drog till något köpcenter och köpte champagne och ljus innan jag stack till hotellet och sov en sväng. När hon kom hem hade jag fixat till badrummet. Att ta tag runt en tjejs höfter/midja och börja pussa/kyssa henne på halsen är ett väl beprövat knep för att kunna få ens vilja fram...ha ha ha. Som planerat hamnade vi i jacuzzin/badkaret.Champagnen åkte fram och där satt vi och skålade i ett mörkt badrum med fladdrande ljus. Vårt lilla groll var som bortblåst och stämningen var på topp. Romantiken flödade.

Lite senare låg jag i sängen iförd kalsonger. Hon skulle bara "pudra näsan". Det gjorde hon väldigt bra, för helt plötsligt kom hon ut i en vinröd negligé. När jag låg i sängen var jag rätt nervös eftersom jag inte hade haft sex på ganska lång tid (6 mån) innan. Jag hade aldrig haft några problem innan heller men nu skulle jag ju vara med någon som jag tyckte om. Och DET var ännu längre sen. Hursomhelst gick allting strålande och utan några som helst "missöden". Det vari det här läget som jag kände att vi nu är ihop. Berättade för henne efteråt om mitt "celibat" varpå hon svarade Är det sant, det märktes verkligen inte ! Helt rätt svar i det läget ;=) Jag kände mig stolt och nöjd.

Resten av helgen gick finfint. Vi hade jättekul. Mycket sex. Det märktes Mycket sevärdheter. Hon berättade om hur mysigt/speciellt det var när jag höll hennes hand på tunnelbanan. Eller kramade/pussade henne mitt mellan alla människor Jaha tänkte jag, vad är det som är så speciellt med det ? Vad har hon varit med för killar egentligen ?

På Söndagen satte vi oss på tåget för att åka hem och precis i det ögonblicket började kaoset. Hon börjar berätta om sina gamla ex och gamla KK:n. Jag tyckte att det kanske inte var den bästa timingen för det. Precis när vi avslutat vår 1:a weekend tillsammans. Sen börjar hon fråga mig en i sammanhanget massa konstiga frågor, i stil med vilket var ditt bästa sex nånsin i livet etc. etc. Jag fattade verkligen ingenting. Vafan snackar hon om ? var min reaktion. Sen helt plötsligt börjar hon berätta om en speciell kille i ungern. En av hennes KK:n. Den bästa jag haft. Hur kul det var att höra 2 dagar efter vårt första sex behöver jag nog inte förklara. Oavsett hur bra självförtroende man har är det svårt att inte ta en sån grej personligt. Jaja tyckte jag men har du någon kontakt med honom fortfarande ? Varpå hon svarade ja det är klart,man behöver ju inte bryta kontakten med sina kompisar bara för att man skaffar kille . Nä tyckte jag det är klart man inte behöver. Men nu handlade det inte om "vem som helst". Så jag blev hur ledsen som helst och jag kommer fortfarande ihåg hur jag kände att luften gick ur mig. Samtidigt blev jag lite skrämd också. Hon pratade på ett sätt och betedde sig på ett sätt som jag inte sett skymten av innan. Till exempel frågade hon mig vad är det, är det något som inte stämmer ? när det var så uppenbart att jag hade blivit ledsen av det hon sa. Helt utan empati. Hon kan inte ha undgått att se det.

Jag hade nästan lust att dumpa henne på plats. På tåget. En så stark olustkänsla fick jag av hela hennes beteende. Men någonstans malde det i bakhuvudet ta det lugnt och gör inget förhastat. Tänk också på hur jobbigt hon har haft det innan. Bara tanken av att jag skulle tillfoga henne ännu sorg med tanke på det hon hade varit med senaste åren gjorde mig illamående.

Så jag sa inget. Utan satt i princip tyst hela tågresan. Jag hörde att hon pratade, men jag lyssnade inte. Satt bara och tänkte på den där KK:n och vad hon egentligen tyckte om vårt sex. Svalde allt och bara peppade mig själv.

3 kommentarer:

Astriid sa...

Nej, men hjärtat då.. Jag blir alldeles sorgsen av att läsa det här. Sin stackare.. Hur kunde det sluta så illa? Jag tänker inte ge mej på att försöka förklara hennes beteende då jag inte förstår plus att jag antar du kommer skriva mer om det senare. Men antagligen blev hon osäker och skulle hävda sej även om det låter märkligt.

Vilket romantiskt bad du hade fixat! Jag vet inte om jag är så lagd åt det hållet :P Ljus har jag alltid tänt i vilket fall så, hehe.. Men gulligt av dej tycker jag :)

Kram!

Fröken Svensson sa...

Håller med Astriid. Blev rörd! Kan inte heller förstå mig på hennes beteende, du som verkligen hade fixat det så fint kvällen innan.

Jag tycker generellt att man ska säga till i sådana här lägen, inte vara tyst, utan säga vad man känner. Annars går man bara runt o mår dåligt och förr el senare måste det ju fram. Förstår dock att du blev chockad.

Nyfiken på forts.
Stor KRAM!

Douglas sa...

Astriid: Ja herrejävlar vad det var jobbigt när jag var mitt uppe i smeten :=((

Jag förstår nog henne mer nu. Finns ju människor som ofta är destruktiva mot sig själva.

Haha ja det var ganska mysigt;=) Tänkte väl mer att det skulle smälta hennes "hårdhet" vilket det iofs gjorde för stunden.

Haha ok...inga släckta lampor här inte alltså ;=) ?

Kramar !

Fröken: Människor beter sig väldigt underligt ibland, både män och kvinnor. Säkert mig inkluderat också...

Åh du har så rätt. Det finns MILJONER saker jag hade gjort annorlunda till dags dato om det hade hänt nu. Miljoner.

Just det här försökte jag nämna till henne men hon blev så arg att jag lät bli. Allt p.g.a jag skulle visa hänsyn. Hade det varit idag...hade jag dumpat henne rakt av utan att tveka en sekund.

Kramisar!