måndag 15 februari 2010

Sjuk !

Var t.o.m så duktig att jag tog med mig Echinagarde-flaskan när jag hälsade på hos mina föräldrar igår. Jag var mindre duktig när jag åkte därifrån eftersom jag glömde den. Och som ett brev på Posten så har min förkylning brutit ut :=( Känns dock som en light-variant. Dock tillräckligt för att jag inte ska kunna träna och det stör mig. Får väl pälsa på mig ton med kläder och ta en långpromenad ikväll då jag tror att frisk luft och vila är den bästa medicinen.

Har i och med att jag är hemma från jobbet passat på att tvätta mina sängkläder också. Det jag inte förstår är hur man manglar lakan ;=) ? Alltså mina är jättestora (typ 2.5x2.5m )och när jag försökte blev dom skrynkligare än vad dom var innan...ha ha ha.

CG har gjort sig påmind med lite sköna telefonsamtal/sms. Skickade sms 05.00 förra helgen, med frågan vad gör du ? men då hade jag telefonen på ljudlös. Nu i Fredags ringde hon mig 02.45 och lät sådär skönt fnittrig som tjejer kan bli när dom druckit ;=) Hon frågade mig vad jag gjorde och innan jag ens hann svara så ville hon att jag skulle sätta mig i en taxi och komma över på efterfest med henne och 3 tjejkompisar. Att jag redan gått och lagt mig och endast var iförd ett par kalsonger sågs inte som ett hinder från hennes sida. Humor. Men eftersom jag ville bli frisk så avböjde jag. Fast shit vad jag inte tycker om när man låter som en tråkmåns även om det var befogat i detta fall.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Dagens husmorstips: Du viker lakanen på längden tre varv dvs så att lakanet blir långt men endast ca 50 cm brett. Sedan drar du det försiktigt genom mangeln med mjukt motstånd.

Lycka till!

Varför vara perfekt.. sa...

Hej sjukling!
kram från nästan en sjukling!

Anonym sa...

Allvarligt!!!
Det är Tantvarning nr.1 att mangla.

När det gäller de där nattliga sms:en och samtalen får jag lite kryp i kroppen och minns alla meningslösa förbindelser jag haft =(
Hur svårt kan det va att höra av sig tidigare på kvällen? Tex innan man gått och lagt sig =)
hade ju kunnat bli så mycket roligare då.

Krya på dig snabbt nu. Kram

Fröken Svensson sa...

Jag har faktiskt ett tips om hur du manglar.
Du gör det då lakanen fortf är våta, då blir det hur fina som helst ;-)
Jag håller nog med "oskrivnablad" här lite.. jag har tröttnat på nattliga samtal i fyllan. Det tycker jag ger ett oseriöst intryck. Om man däremot bara har ett "löst" förhållabnde, så ja.. då är det ju ok om båda gör så! DU är då iaf bara värd det bästa.
Puss!

Douglas sa...

IS: Tackar tackar ! Får väl prova nästa gång då jag har tid ;=) Och tålamod...ha ha ha

Kram!

VVP: Hej sjukling ! Kramar tillbaka från en riktig sjukling ;=))

oskrivnablad: Haha du har helt rätt. Kan du förstå hur uttråkad jag var när jag tar mig tid för sånt här ? Eller tar mig tid och tid, mitt tålamod var ju inte det bästa så jag kan gav upp efter det första lakanet.

Njae just den här kvällen skulle hon ut med några från hennes kurs för att fira någon redovisning dom gjort. Men annars håller jag med dig.

Tack ! Jag gör mitt bästa. Dricker massor av vatten, äter frukt och dricker te. Snart ska jag ut på en promenad också.

Kramar i massor!

Fröken: Hmm jag brände in dom i torktumlaren. Innebär om jag förstått det hela rätt att man ska ta ut dom innan det är klart alltså.

Håller med dig helt och hållet i det du säger. Du är klok du ;=)

Tack söta rara för komplimangen !

Puss!

Fröken Svensson sa...

Haha "brände in dem i torktumlaren". Jo där ska man ju sätta dem om man vill ha dem så skrynkliga som möjligt ;-)
Jag låter maskinen bli klar och sen manglar jag direkt innan torkskåpet bara :D
Jag vet, låter tantigt, men det tål att tilläggas att jag börjat med det rätt nyligt haha. Men sen finns det inget som att sova i nymanglade lakan heller. Däremot strykning, kanske du kan lära mig? Äger inte ens en strykbräda :/
Puss!

Astriid sa...

Stackars sjukling, du får äta mycket c-vitaminer!

Manglade lakan är asnice, pluspoäng baby! Men det tror jag är för mycket jobb för min del, hihi.. :P Om jag inte minns fel tror jag att mamma har en mangel hemma, en egen liksom!

Jag tycker det kan vara lite kul med fyllesamtal ibland, haha. Så länge samtalen inte bara kommer på fyllan :P Kan tänka mig att du hade gjort succé på festen i bara kallingar, haha :D

PPG

Douglas sa...

Fröken: Haha ja nog blev dom rätt skrynkliga.

Ah du tänker så. Fast krokarna i mitt torkskåp är så korta. Kommer aldrig få plats med dom där såvida jag inte viker dom ett par gånger innan jag stoppar in dom. Men det kanske också funkar.

Stryka är jag däremot bättre på. Har både bräda och järn. Kan absolut lära dig ;=) !

Puss
/Douglas

Astriid: Åh tack. Har varit grymt duktig och köpt en massa nyttigheter ! Sussi gav mig ett par tips och dom har jag tagit tillvara på. Har alla färger representerade nu i form av grönsaker/frukter ha ha ha.

Haha jag har mina special-kallingar som alltid går hem...;) Fast det är tveksamt om jag hade åkt dit i bara dom ! Ja hennes samtal är rätt kul. Hon sluddrar ju inte alls utan är bara på riktigt bra humör.

PPP

Astriid sa...

Haha, nice! Go Sussi! :)

Specialkallingar? Haha, börjar undra om du är en tjej... ;)

PPG

Douglas sa...

Astriid: Ja Sussi är klok hon. Så mycket frukt och grönsaker som jag stoppat i mig senaste dagarna har jag inte gjort på ett bra tag.

Tjej ? Börjar nästan tro att du vill att jag ska skicka bildbevis i form av mms, som din gamla kk....ha ha ha.

PPP!

Astriid sa...

Åh, baby! Jag trodde aldriiiig du skulle fråga! Det är klart jag vill. Som jag har längtat och trånat i alla dessa år... ;)

Douglas sa...

Astriid: Haha pervo !

PPP