torsdag 4 februari 2010

Lite av varje.

Det har ju hänt en hel del skoj men jag har inte haft energin att skriva. Som vanligt när jag som mest att berätta om så skriver jag minst. Ska verkligen försöka bättra på mig. På agendan står det att jag bla. ska svara på min käre Guddotters (Fröken Svensson) utmärkelse ;=)

Träningen går riktigt bra för tillfället. Disciplinen finns där och då kommer resultaten. Var och tränade idag och det kändes som att orken aldrig skulle ta slut. Duracellkaninen Douglas. I Måndags när jag tränade orkade jag t.ex 10 repetitioner på 100kg i bänkpress och det var inte igår jag gjorde det senast, särskilt med tanke på att jag håller på att gå ner i vikt.

Var också på Depeche Mode + Nitzer Ebb i Söndags och för mig var det inte oväntat en fantastisk upplevelse. På sistone har jag märkt hur otroligt positivt påverkad jag kan bli av ljud. Hörseln är verkligen ett sinne som kan stimulera mig. Om jag är nere någon dag vilket inte händer så ofta så är musik den bästa medicinen. Det gäller iofs inte bara musik utan även när jag hör någon som pratar med en fin stämma. Ett bra exempel är Liv Tyler i Sagan om ringen 1. Jag börjar rysa inombords när jag hör henne i den filmen...ha ha ha.

Crazy girl ringde mig innan midnatt igår. Haha det är så typiskt henne. Man vet aldrig vad som faller henne in. Hon letar nytt jobb och har väl mer eller mindre vänt upp och ner på dygnet. Jag blev rätt förvånad för vi brukar inte ringa varandra och prata sådär utan vidare. 1.5h blev det och det var trevligt.

Såg också Snabba Cash igår och den var helt ok även om jag tycker boken var mycket bättre. Har man inte läst boken måste filmen onekligen vara rätt svår att fatta.

Har också tittat på en hel del bilar och det förtjänar ett inlägg bara sig. Kan väl säga som så att jag höjt ribban lite när det gäller priset. Fy tusan vad många skumma människor man stöter på i bilhandeln...ha ha ha. Men nu har jag fått nog och orkar inte lägga mer tid på oseriösa säljare.

För övrigt längtar jag vansinnigt mycket till Aruba.

5 kommentarer:

Astriid sa...

Du kommer bli stooor Douglas, haha ;) Skämt å sido, visst är nice när man är i ett flow?

Jag kan bara hålla med om att ljudupplevelser är sjukt nice. Har aldrig tänkt på det du skrev om Liv Tyler innan men du har ta mig tusan rätt! :D Sen gör det verkligen mycket för humöret att lyssna på gladmusik. Det hjälper :)

Vill också se snabba cash, men vill läsa boken först. Ligger på tur på nattduksbordet.

Haha, men CG verkar ju störtskön ju! :D När man väl vänder på dygnet så är det inte alltid så lätt att haja att andra inte är uppe samma tider :P

PPG!

Fröken Svensson sa...

Jag väntar med spänning på svaren Dogge ;-)
Håller med om ljuden. Ljud/musik kan verkligen få en att uppleva de mest fantastiska känslor som finns :D
Vad är det som händer med Crazy Girl då Dogge;) Kanske det kan va nåt i framtiden? =)
Puss!

Anonym sa...

När det händer mycket finns det för lite tid över för skrivandet =)

Den här veckan är det vila som gäller i mitt träningsliv, hoppas på att ta upp det nästa vecka igen när förkylningen lagt sig.
Att ha flyt i träningen är en härlig känsla =)

När det gäller tjejen så vet man aldrig, jag kanske får rätt i slutänden.. precis som du om mig Haha

Sen en liten hälsning till fröken S: Jag ska också få till de där svaren någon dag :-D

Kram

Anonym sa...

Åh smitta mig med din träningsmotivation! Jag vill också!

Duktig du är =). Som du säger...flit ger resultat!

Kul med CG. Jag anar nåt seriöst på G här ;-).

Och hang in there! Tiden går fortare än du tror. Plötligt sitter du där i flygplansstolen och är på väg! =D

Kram

Douglas sa...

Astriid: Njae jag vill inte bli större, är nöjd med storleken ;=) Tycker det är mycket snyggare om man är atletiskt byggd.

Jag tycker det är fascinerade hur man kan påverka sin sinnesstämning genom den musik man lyssnar på.

Ja hon är verkligen störtskön. Tråkigt med henne lär man nog inte ha det.

PPP!

Fröken: Dom kommer ikväll ;) !

Ska jag vara ärlig så vet jag inte med CG. Som det är nu tycker jag om att hänga med henne. Samtidigt så har jag mina gamla erfarenheter där det inte gått så bra.

Puss !

oskrivnablad: Jamen eller hur :=) ? Haha om du får rätt vore det onekligen humor och väldigt oväntat. Jag kommer ihåg att jag var HELT säker på att det inte finns en chans. Att jag iofs var attraherad av henne redan då är en annan femma...hi hi hi.

KRAAAAAAAAM!

IS: Det är som vanligt, tänk inte för mycket utan bara GÖR ;=) Fast nu vet jag att du varit sjuk en del och det förenklar inte saker och ting ;=(

Tack för komplimangen ;=) Men det hänger också ihop med att jag inte varit sjuk speciellt mycket och kunnat träna som jag planerat.

Som jag skrev till Fröken så har jag faktiskt inte en aning om vad som kommer hända. Tråkigt svar men sant.

Japp det gäller att fylla tiden med roliga aktiviteter så ska jag se att tiden går fort ;)

KRAM!!