fredag 12 februari 2010

En ofrivillig lugn kväll.

Kände igår när jag skulle iväg och träna att allt inte var ok. Hade varit lite småtrött hela dagen på jobbet och anade en förkylning som var på väg. Avbokade middagen hos bästisen och åkte istället raka vägen hem. Sprang in på Apoteket och köpte med mig Echinagarde som jag mulat i mig sen dess i princip med 2h mellanrum. Tog det säkra före det osäkra och stack hem från jobbet idag efter lunch. Grymt skönt att ha en sån frihet att man kan jobba hemifrån om man känner för det.

Men shit vad det suger att sitta hemma när man egentligen inte vill ! Å andra sidan är det ganska bra timing i och med att jag har jouren på jobbet Onsdag-Lördag fram till 23.00 på kvällarna den här veckan. Är liksom inte läge att dricka alkohol då ;=) Och som det känns nu så kommer jag inte bli sjuk.

Det viktigaste är att bli frisk till imorgon. Då blir det nämligen en riktig grabbkväll. Ska träffas hos en kompis runt 16.00 för att kolla tipsextra. Hur kul som helst om man tippar en massa, vilket jag kommer göra ;=) Efter det blir det pokerturnering hela kvällen. Eller "hela kvällen" kan ju vara en sanning med modifikation eftersom jag spelar väldigt aggressivt...ha ha ha. Antingen åker jag ut tidigt eller så kommer jag gå långt. Och åker jag ut tidigt vet jag vem som beställer en Gin&Tonic 23.01 (när min jour är slut) på någon krog.

Dessutom finns ju chansen att jag kan vinna mycket pengar. Dom som jag ska till är rätt duktiga på trav, vilket jag iofs tycker är sjukt tråkigt. Men vi har lagt 300kr/person på ett system som dom ska göra. Håll tummarna !

2 kommentarer:

Varför vara perfekt.. sa...

Jag håller tummarna för att du vinner! :D KRAM

Douglas sa...

VVP: Tack snälla rara för stödet ! Tyvärr hjälpte det inte då jag spelade som en kratta kombinerat med att korten inte var med mig denna kväll ;=)

KRAM!!