söndag 21 februari 2010

Annorlunda lördagkväll.

Min plan på Lördag var att jag skulle ta med henne ut och åka långfärdsskidor som en kul grej. Inte bra att hon skickar sms innan jag ska ringa henne med texten Blir det långfärdsskidor idag ? Note to tjejer, kom inte med förslag på vad som ska göras om du lägger i händerna på killen att bestämma någon överraskning...ha ha ha. Nu visade det sig att ingen av oss har skidor och att vi inte hittade någonstans att hyra heller.

Så hon kom med ett annat förslag (tror ni hon har kontrollbehov...ha ha ha ??). Picknick ! Ute i något naturreservat (Tyresta). Sagt och gjort. Hon fixade choklad och mackor och en hel del godis och vi drog iväg. Både hon och jag trodde vi visste var det låg vilket visade sig helt fel. Vi var i Tyresö och eftersom namnet är likt Tyresta åkte vi dit. BRA riktmärke att om namnen är lika så ligger ställena nära varandra. NOT. Tur hon hade med sig sin IPhone så vi kunde navigera. Jag kände mig hyfsat dum när det visade sig att stället låg rätt nära Brandbergen där vi bodde när vi kom till Sverige, och dessutom nära där en av mina dåvarande vänner bodde.

Nåväl på vägen dit hann vi såklart med att "tjafsa" i bilen ;=) Akta det är en rondell där säger hon och jag undrar om hon tror jag är helt blind ? Har ju haft körkort i drygt 18 år och aldrig orsakat en enda olycka. Sådär håller det på tills vi kommer fram ;=)

Ställer är hur mysigt som helst. Vi är någonstans där vi är helt täckta av skog och snö. Det är rätt mörkt. Mobilerna har ingen mottagning. Och samtidigt lite läskigt. Det är ju liksom som tagit ur en skräckfilm. Två ungdomar, eller som jag sa till henne, en ungdom och en tant (fast hon är 6 år yngre än mig...ha ha ha). Väntade bara på att någon maniac skulle dyka upp och attackera oss. Vi tar med oss en filt från bilen och pulsar iväg till en glänta. Jag bär påsarna med käket och givetvis märker jag inte hur djup snön är utan kör en klassisk faceslam rätt ner i snön och hon skrattar hyfsat bra när hon ser mig. Slutligen lyckas vi i allafall sätta oss ner och äta mackorna och dricka chokladen. Det är mysigt. Det är tyst. Och jävligt kallt. Note to us : Underställ är bra, men ha inte jeans ovanpå. Hon har boots och sticker ner jeansen i dom, istället för över vilket leder till att hon har bootsen fulla med snö. Vilket jag såklart retar henne för. Att vi inte är naturmänniskor blir rätt tydligt.

Efter 20min biter sig kylan fast i henne och hon vill sticka vilket vi gör. Hon har också snö överallt och vill att jag borstar av henne innan hon sätter sig i bilen. Och ställer sig med ryggen mot mig och jag "tvingas" såklart att borsta av bla. hennes rumpa från snö.

Vi åker hem och jag lämnar av henne innan jag drar till kompisarna för lite poker. Blir ju med all rätt hyfsat idiotförklarad för att ha en picknick i -200 grader. Det sägs en del andra grejer också, men det stannar grabbarna emellan :=) Å andra sidan gillar jag action och äventyr och skrattar bara bort det hela. Sen är det kompisarnas tur att skratta när jag tar av mig mina blöta jeans och tröja och sitter där i ett svart underställ och ser ut som en svart panter. Grymt snyggt...ha ha ha. Har du blivit kastrerad, för jag antar att det är en istapp du har mellan benen säger en kompis. Kan ju bara skratta för det känns oenkligen som att jag sitter där med nordeuropas minsta pungkulor och ett organ som inte direkt är inställd på action fast vi värmt oss i bilen...ha ha ha.

Men kul och en trevlig minnesvärd upplevelse, det hade vi !

16 kommentarer:

Singelsussi sa...

Hahaha, det går ganska bra med projektet 'skaffa ny pojkvän' för CG verkar det som :) kram!

Anonym sa...

Jag säger bara en sak. Och jag viskar det lite lite tyst:

sch.....

Dogge håller på att falla...

*tittar mig omkring så ingen ser eller hör*

Jadu, jag tror jag håller med Singelsussi ;-).


Njut vännen av att ha det mysigt och lite pirrigt. Ta det lugnt och som det kommer. Ni har inte bråttom =).

En varm vetekudde mellan benen fungerar nog på den mest frusna istapp vare sig den sitter på en svart panter eller en småkär halvungrare ;-). Kram!

Varför vara perfekt.. sa...

Ja, här har vi en som faller.... ;)
KRAAAAM

Anonym sa...

Men guuuud vad mysigt med vinterpicknick =)
Ni får helt enkelt införskaffa termobyxor så ni klarar av den där uppgiften nästa gång ;-)
För visst blir det fler gånger?

Kram på dig pantern.

Janet sa...

Det låter underbart härligt med att ni har kul tillsammans och trivs i varandras sällskap.
Och att du fyller dagarna med
inte bara liv utan himla massa äventyr ;P

Jag undrar lite bara, då du haft vissa betänkligheter och även talat om mönster med tjejer du gillar, om det du har lärt dig kommer göra att du gör andra val och hanterar något annorlunda denna gång eller om ditt medvetna val kommer att bli att följa känslan oavsett i slutändan. Tja,lite med tanke på hur en viss herre sade till mig angående min tidigare relation ;D

Jag följer med spänning och håller alla tår,fingrar and you name it för mera härliga äventyr and that there´s some real sweet lööööve coming your way soon vännen! =)

Bamsekramen

Fröken Svensson sa...

Låter faktiskt lite som att du håller på att falla Dogge ;-) Har ni hörts mer? Tycker det är underbart med roliga äventyr, det där glömmer ni ju aldrig hahaha.
P O K!

HappyCat sa...

Hahaha, skrattar ihjäl mig!

Snacka om minnesvärd dejt!
Den kommer ni att ha kul åt när ni sitter i varsin gungstol på altanen och återblickar ert långa innehållsrika liv. ;)

Cause' löööv is in da air!

Och vadå "oss grabbar emellan"? - jag vill oxå höra hur snacket gick! :-p

Kram

Douglas sa...

Singelsussi: Haha DET ska varken hon eller du vara så säkra på ;=)

Kram baby!

ingenspeciell: Jag hörde minsann att du viskade ;=) ! Och än är jag inte där alls. Det är många parametrar som ska stämma ;=)

Vetekudde låter som en grymt bra idé för att tina upp grejerna...ha ha ha! Point taken!

KRAM!

Varför vara perfekt: Du syftar väl på att jag föll i snön...ha ha ha ?

KRAAAAM !

oskrivnablad: Ja faktiskt ! Grymt mysigt. Rekommenderas varmt(hö hö hö)

Ja det är definitivt inte omöjligt. Och då ska jag klä på mig som om jag skulle vandra i Nordpolen...

Pantern kramar tillbaka !

Janet: Haha ja att hjälpa andra och veta vad DOM ska göra är en heeeelt annan sak...;=) Än håller jag mig dock till mina ståndpunkter.

Att man har kul ihop och gör saker tillsammans är grymt viktigt ! Det är en bra grund om man vill bygga något varaktigt.

Bamsekram tillbaka!

Fröken Svensson: Ja i snön föll jag alla gånger ;=) Japp hon ringde mig i Söndags och eftersom hon betalade mat&dryck för picknicken köpte jag biobiljetter till en film som vi båda vill se i veckan.

Äventyr som man gjort tillsammans slår det mesta. Gemensamma minnen är ack så viktiga.

Puss och Kram !

HappyCat:Haha nu tror jag minsann att du läser det du VILL läsa. Tror det hänger ihop med dom romantiska drömmarna som tjejer tycker om att ha ;=) Vilket såklart är gulligt !

Såklart du vill höra. Det skulle jag också velat om jag varit tjej...ha ha. Du får helt enkelt vara med och spela ! Å andra sidan brukar killar sköta sig när det är tjejer med...ha ha ha.

Nä nödlösningen är...muta Douglas ;=)

Kramar !

HappyCat sa...

I sure will!!

Vad för muta anses lämpligt?

Jag kan servera drinkar i en bunnykostym, hahaha

Dessutom tror/vet jag att tjejer är grövre när det gäller "sånt" snack, så det lär bli du som får muta in dig på en tjejträff. ;)

Kram

Douglas sa...

HappyCat: Jag gillar överraskningar ;=) !

Haha jag vet också att tjejer är grövre. Gjorde mitt exjobb på ett ställe där vi var 3 killar och 12 tjejer...och my god vad tjejerna tjattrade på fikarasterna ;=) !!

DÄREMOT Katten...så är ni bra mycket mer nyfikna...och därför skulle du bra gärna vara med...hi hi hi.

Kram Katt !

Douglas sa...

HappyCat: Däremot glömde jag nämna att en bunnykostym är en MYCKET bra början ;=) !!

Kram!

HappyCat sa...

Oki, Bunny it is =)

Om du serverar naken med ett förkläde på min tjejträff?

Katter ÄR nyfikna, allmänt känt!

Kramen

Douglas sa...

HappyCat: Haha vänta nu...det känns som att jag kommer ha ganska mycket mindre kläder på mig än du som har en hel kostym ! Så...antingen åker mer kläder av för dig, eller så åker mer på för mig ;=)

Kram Katten!

HappyCat sa...

Du har väl inte sett min Bunnykostym...lr??? :-p

Kram

Anonym sa...

Haha*

Denna var ju görkul....

Douglas sa...

HappyCat: Hahaha nä inte än...;=)

Kram!

iashemlis: Hjärtligt välkommen ! Alltid trevligt om man kan få människor att känna så ;=)

Kram!