söndag 1 november 2009

Däckad

Hade egentligen velat skriva om semestern men orkar helt enkelt inte just nu. Redan innan jag satte mig på flyget hem kände jag att jag var på väg att bli sjuk.

Har åkt på en rejäl förkylning. Jag brukar inte vara sjuk sådär jätteofta och när jag är det brukar det gå över rätt snabbt. Men nu är det 5:e dagen som jag inte känner mig frisk. Timingen är som vanligt rätt dålig eftersom jag skulle möta upp en tjej igår som jag träffade för 2 helger sen.

Dessutom skulle jag boxas med skönheten nu i början av veckan. Jag frågade henne när vi körde trappmaskinerna bredvid varandra innan jag drog iväg på semester :
- Om du inte har något för dig imorgon får du gärna följa med mig och boxas. Jag har ingen att köra med än
- Hmm, jag kan inte imorgon. Men jättegärna en annan gång. Vi kan väl höras om det ?
- Javisst. Men det får bli lite längre fram eftersom jag ska på semester i veckan.
- Absolut.

Jag har inte ens funderat på om det kan vara en svininfluensa, vilket jag fortfarande inte tror att det är. Jag har nämligen ingen feber eller strul med magen vilket väl är grundkriterierna ? Har bara haft en rejäl nästäppa och senare en rinnande näsa.

Det som dock gör mig konfunderad är att jag har värk i ryggslutet och benen. Sån där värk man kan få om man springer och inte stretchar baksida lår efteråt. Det beror alltså på att musklerna i baksidan av låret har dragit ihop sig och blivit korta. Och jag känner att jag är sjukt stel. Skitjobbigt. Frågan är bara, hur kan dom ha gjort det ? Jag har inte ens tränat. Kanske är det för att jag varit alldeles för stillasittande senaste dagarna. Eller är det något virus som satt sig i ryggslutet och har som uppgift att attackera muskler och göra dom korta...ha ha ha ??

13 kommentarer:

Astriid sa...

Åh, jag som såg fram emot en uppdatering! Menmen, den som väntar på nåt gott.....väntar alltid för länge ;)

Skönt att det är nån mer än jag som inte hypar över svinis. Men värken i ryggslutet låter ju mindre bra... Tänkte först att det är feber men då borde du ju ha ont i hela kroppen. Hoppas det ger med sej vännen.

Btw, sitter med "din" morgondrink. Det värsta är att när jag hade haft i allt förutom banan upptäckte jag att jag inte har nån banan hemma. Det smakar inte så roligt, haha :P

Kraam och krya på dej!

Singelsussi sa...

Låter som en vanlig bonnförkylning :) Symptom på svinis verkar annars vara: feber, hosta, halsont, ont i kroppen, huvudvärk och trötthet. Krya på dig!Kram

Douglas sa...

Astriid: Haha ja det är sant !

Ryggvärken gick över. Tog en låååång varm dusch och stretchade sen typ 20min. Jag var SJUKT mycket stelare än jag brukar vara !

Ja bananen funkar ju som sötningsmedel så nog behövs den !

Har du testat juicen jag kör ? Vet inte om jag skrivit om den. Man kör i allafall ner 1 grapefrukt, en bit vattenmelon och sen frusna jordgubbar i en mixer. Riktigt nice !

Kram!

Sussi: Nä det här är allvarligare...känner att jag ligger på dödens bädd...frågan är om jag överlever...vad är PMS jämfört med en rejäl förkylning...ha ha ha ??

Hmm ringde vårdcentralen och fick lugnande besked. Har ju i princip bara lite ont i kroppen, huvudvärk och nästäppa.

Kram!

Känner mig bättre

Sandra sa...

Haha låter tveksamt att det skulle vara dinmuskler som helt plötsligt fjongat ihop sig :P Låter snarare som en förkylning. Du får göra som dom i tv-reklamen som sitter och nyser hysteriskt ofräscht över varandra och påstår att nässpray hjälper :)

Astriid sa...

Skönt att duschen hjälpte. Det gör faktiskt ofta det :)

Nej, just det! Det var ju den jag skulle prova. Har inte blivit av ännu. Men grapefrukt, finns det att hitta på sitt lokala ica? Jag har nämligen aldrig köpt det!

Kraam

Daniel sa...

ajaja känner smärtan!!

Krya krya!

Fröken Svensson sa...

Jag brukar alltid få ont i ryggen då jag är sjuk. Särskilt INNAN, skumt! Tråkigt att du blev sjuk då du hade semester, men det är då man slappnar av och då kommer oftast sjukdomar på köpet. Hoppas du mår bättre nu och välkommen hem :D
KRAM!

Anonym sa...

Som ett brev på posten skulle jag vilja säga.. åtminstone är det ofta så för mig.
Först semester där jag slappnar av och sen, vips en förkylning =(

Hoppas du känner di mycket bättre redan nu.

Kram

Anonym sa...

Krya på dig vännen!

Stor kram :-)

Fröken Svensson sa...

Hallååååå! Lever du? Kram!

Douglas sa...

Sandra: Haha jag vet det låter sjukt. Men det måste varit nåt sånt även om det troligtvis berodde på att jag inte rörde mig på flera dagar.

Har inte sett den reklamen och när jag hör din beskrivning är det nog lika bra...ha ha ha.

Kram!

Astriid: Japp grapefrukt finns alltid. Problemet kan vara vattenmelonen.

Kram!

Daniel: Tack ! Känns bättre nu.

Ciao!

Fröken: Du ser ! Men det kan ju bero på att vi är "släkt" ;=)

Tack snälla för välkomnandet ! Mår bättre nu, men det tog ett bra tag...:=(

Kram!

K: Ja flygplan är ju riktiga sjukdomsspridare...:=(

Kram!

Speciell: Tack snälla ! Det hjälpte ;=)

Kram!

Fröken: Jag lever...om än knappt...Har ju varit "dödligt" sjuk ;=) Hade hoppats på lite ompyssling av mitt gudbarn nu när jag låg på dödsbädden...ha ha.

Kram på´re !

Fröken Svensson sa...

Hahaha. Jamen du sa ju aldrig till, jag bara väntade på att du skulle höra av dig haha ;)
Kram!

Douglas sa...

Fröken: Hahaha eller hur....Men oroa dig inte,nästa gång ringer jag !

kRAm !