fredag 6 november 2009

Lugn Fredag.

Den här kvällen gick inte som planerat. Hade tänkt möta upp lite folk jag inte träffat på väldigt länge. Skulle dock bara "vila" en liten sväng i soffan vilket inte gick bra.

Att jag somnade in som en bebis var iofs inte oväntat. Jag har inte tränat på 2 veckor p.g.a semester och sen satte förkylningen sina spår. Framförallt utebliven träning leder till att jag blir tröttare i allmänhet. Sjukt jobbigt. Längtar till Söndag då jag ska dra igång igen !

Överlag har senaste veckan varit rätt jobbig med en del känslomässiga djupdykningar (ej kärleksrelaterat). I princip har allt som har kunnat gå illa gått illa men nu är jag på banan igen även om vissa saker gör ont i hjärtat.

Slutligen. Jag ska köpa en ny vinterjacka och måste ha hjälp ! Har ni någon modell/märke som ni tror skulle passa mig ? Kanske inte helt lätt med tanke på att ni inte vet hur jag ser ut eller hur jag brukar klä mig i allmänhet. Nåväl jag får ge mig ut på stan imorrn och kolla runt en sväng helt enkelt.

7 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Jag tror du ska ha en jacka som är lite mer som en rock. Ingen sportjacka utan lite mer klassisk. Som du kan ha både till vardags och till fest. Det bästa är ju om längden är så du kan ha en kavaj under, ja om du nu har det någon gång :o)
Lite halvlång och kanske dubbelknäppt. Snyggt tycker jag.

Kram din personliga stylist!

www.pettiwoman.blogg.se

Yrsa sa...

Har skickat ett mail med ett förslag....

Kram!

Anonym sa...

http://www.fashiongate.se/absolutjoy/images/shop/W09605-Sfram.jpg

Okej, killen är en tönt men jackan är snygg... :-)

Kram!

Anonym sa...

Hittade du någon jacka som föll dig i smaken?

Astriid sa...

Det låter tufft du. Hoppas att du mår lite bättre nu vännen :)

Det är ju jättesvårt som sagt när jag inte vet vad du har för stil. Sen beror det ju på om du vill ha en tjock jacka och så.. Jag köpte precis en på Stadium som jag älskar. Den är varm, går över rumpan, svart och med pälskrage. Passar både till snyggt och vardags. Finns schysta såna i killmodell från peak om jag inte minns fel. Men ja, svårt att veta.. :)

Lycka till!

Kramar!

Fröken Svensson sa...

Tråkigt att du känt dig lite nere o hoppas att du mår bättre nu.
Hittade du någon snygg jacka? Jag måste också köpa en snart. Vet inte heller vilken jag vill ha, men varm ska den vara för kalla jackor har man nog av ;o)
Kram!

Douglas sa...

Petra: Hej min stylist ;) Det blev en grå jacka/blazer som får duga så länge. Ska köpa en rock lite senare. Hittade en riktigt snygg från Lindeberg men den fanns inte i min storlek ;=(

För övrigt stämmer dina tips in perfekt på det jag letar efter ;)

Kram !

Yrsa: Tackar, den är jättesnygg ! Faktum är att jag provade den ;=) Dock var passformen inte helt 100.

Kram!

Speciell: Japp den är också snygg ! Fast resten av kittet skippar jag nog helst också ;=)

Kram !

K: Jajamänsan ;=) Se svaret till Petra.

Kram !

Astriid: Tack för omtanken baby,det har varit lite segt.

Haha ja egentligen är det ju omöjligt för er att veta vad jag ens letar efter med tanke på min bristfälliga info ;=)

Kul att du hittade något som du gillar !

Kram!

Fröken: Tack för omtanken du också !

Hmm ja jag kan tänka mig att du har ett par kalla jackor, då det brukar betyda att dom är snyggare ;=)

Tänkte å andra sidan också på det där med att köpa en varmare jacka innan jag kom att tänka på att det faktiskt inte är så jättekalla vintrar nuförtiden. Det är ju typ max 1 mån/år som är riktigt kall och därför känns inte det som det viktigaste heller när man ska köpa.

Kram!