torsdag 5 november 2009

WTF !

Haha kan inte låta bli att skratta när jag tänker mig in i K:s situation när hon sitter på tåget. Å andra sidan har jag en liknande erfarenhet som får mitt skratt att svalna rätt fort.

Det var när vi skulle flyga till Thailand från Paris. Vi är vid ett fik på flygplatsen som har ståbord. Jag och brorsan läppjar på kaffet och käkar på våra baguetter. Det är rätt mycket folk i fiket och det finns ett ledigt ståbord. Dit kommer det ett asiatiskt sällskap med bland annat en bebis.

Vi börjar ana oråd när mamman helt sonika tar fram en filt och lägger på bordet. Kort därefter placerar hon barnet på rygg, tar av honom byxorna och börjar byta blöja ! Vi kan ju rätt snabbt avgöra att barnet inte hade kissat på sig...Det luktade ju inte hallonbåt direkt. Jag fattade ingenting och min första tanke var är det här dolda kameran eller ?

Av mammans reaktioner så var det det mest naturliga i världen att byta blöja mitt bland matgäster. Hon pratade, gullade och skrattade med bebisen medans vi andra undrade, vafan det är som händer :=) ??

6 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Nä nu har jag hört färdigt hahaha! Skulle jag varit ägare av restaurangen hade hon åkt ut fort utav bara h....
Kram!

Anonym sa...

Hahaha =)
Jag tycker att sunt förnuft borde räcka, men INTE!!
Nej, hallonbåt luktade det inte på tåget heller =S

Ledsen att jag lyckades få dig att minnas denna historia som du säkert gömt långt, långt inne i minnets garderob.

Kram.

Douglas sa...

Fröken: Haha öppnar du ditt fik/kafe någongång som du tänkt(?) göra så kan du räkna med att få hjälp av mig om detta inträffar.

KrAmAr !

K: Det som slår mig nu i efterhand är faktiskt hur otroligt olika värderingar det finns angående det som är ok/inte ok. I hennes kultur kanske det är som att snyta sig typ.

Detta är iofs en fråga som jag ofta ställer mig när folk är så bestämda om olika saker och hur "fel" alla andra har.

Men det är en annan fråga.

kRaMaR !

Singelsussi sa...

Hahaha! Jag var ju också tvungen att skriva om en likande grej nu. Jag håller med, det är inte ok. Kram

Astriid sa...

Hahaahahaha!!! Fy fan vad kul men jag hade dött! Måste ju genast in till K för att se vad som hänt henne.

Kram

Douglas sa...

Sussi: Haha nä det är ju absurt i vår värld !

KraM !

Astriid: Ja det var ju tur att det var på utresan när man är på riktigt bra humör.

kRAm !