onsdag 18 november 2009

*?&%¤#$£@$[]!!!

Fy f**************n vad irriterad jag har varit. Hade bestämt boxning med Skönheten och åkte i god tid från jobbet. Eftersom farsan är gräsänkling passade jag på att ta hans bil i helgen och denna åkte jag med till jobbet idag. Jag jobbar i Sundbyberg och skulle in till stan. När jag hunnit ca 5min och är i höjd med råsunda tar det plötsligt tvärstopp i trafiken. Där blir jag stående. På 10min hinner jag ca 10 meter. Jag börjar fundera på om det är någon som har parkerat en långtradare på bredden och svalt nyckeln ??

Det känns helt sinnessjukt. 30min innan passet ska börja är jag fortfarande inte ens halvvägs. Jag messar henne att jag kanske kommer komma lite sent och får till svar nånting i stil med :
- Men är det inte EU toppmöte i Stockholm idag ?

Detta visar sig stämma och jag kan meddela att jag inte hann till träningen. Bra timing att det är EU-möte när vi ska boxas för första gången. Bra timing att jag som åker bil 1 dag av 100 till jobbet gör det just idag när man sen inte kan röra sig med den.Kan också lägga till att det tog mig 2timmar att komma hem !!! Logistiken i stan verkar ju fungera lika bra som i . Kan säga att en och annan svordom kom ut genom munnen och ett antal förbjudna tankar om vad jag skulle göra nästa gång det är ett sånt här möte i stan...ha ha ha.

Men nu är jag lugn. En Sambuca med en cigarill gjorde susen för att komma ner i varv.

Fattas väl bara att jourtelefonen ringer och jag måste in till jobbet för att göra den här dan fulländad ;=)

5 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Usch. Ja det lät ju inget roligt det där. Typiskt att det var just den dagen också. Jag hörde om trafik-kaoset på morgonnyheterna som tur var så jag varnade de jag visste skulle ut. Kram!

Astriid sa...

Det är ju hemskt att säga, men det är så saker som gör mej så upprörd som trafikkaos.. Man kan ju som inte gör nåt åt det heller!

Missade du boxningen då eller hur blev det? :)

PP

Anonym sa...

BLä!
Sånt kan göra en galen.

Men tur att du lyckades göra kvällen fin ändå :-).

KRam

Anonym sa...

Stockholm och bil är ingen bra kombination =(

Kram på dig!

Douglas sa...

Fröken: Den där dagen var helt pervers. Mmm det hade varit kul att boxas med henne, men jag har nog inte sådär jättemycket intresse av henne längre.

Mmm men din gudpappa måste du aaaaaltid meddela om sånt här ;=)

Kram

Astriid: Ja särskilt när det är en situation som så enkelt hade kunnat lösas. Nästa gång kan dom väl testa att flyga helikopter !!

Japp missade boxningen.

Kram!

Ingenspeciell: Haha ja verkligen. Särskilt med tanke på ovan nämnda anledning.

Tack den blev bra ;=)

Kram!

K: Nä sånt här får en att överväga bilköp...

Kram!