lördag 14 november 2009

Skilda världar

22-åringen var sjukt nervös igår kväll. Tydligen skulle någon lirare vid namn Jimmy Choo (som jag aldrig hört talas om) släppa en kollektion igår för H&M. Hon hade siktat in sig på ett par skor. Att 14:e November var releasedatum för skorna fick jag reda på redan för typ 2 månader sen. Hon berättade om hur det kommer gå till när man ska köa och det lät ju så sjukt i mina öron att jag inte trodde det var sant och var tvungen att Googla. Här finns hela artikeln men jag klipper ut en del av den :
"Utanför butiken gäller traditionellt kösystem. De 160 första i kön kommer att tilldelas varsitt armband. På armbandet står ett specifikt klockslag, det är klockslaget kommer du att bli insläppt att shoppa inne på den inhägnade Jimmy Choo-avdelningen för skor och accessoarer. Armbanden gäller endast för den inhägnade delen - med damskor, väskor och accessoarer."

Vi snackar alltså....skor ?? Jag är mycket väl medveten om varför skor är så viktigt för tjejer. Det hade jag en lång och givande diskussion om med Pussycat, men nån måtta får det väl vara?

-Alltså får jag inte skorna så kommer jag bryta ihop och börja gråta. Helt ärligt.

Jadu vad svarar man på det ? Det är inte riktigt så att jag kan sätta mig in i hennes situation direkt...Efter 30minuters tjat från henne om skorna på MSN skrev jag till henne seriöst nu släpper vi dom här skorna. Orkar inte prata om dom mer, varpå hon såklart blev sur. Kunde faktiskt då inte bry mig mindre. Jag gjorde verkligen allt för att låtsas verka intresserad och dela hennes glädje men nånstans finns det en gräns.

05.36 blir jag väckt av ett SMS. Hoppas det är Crazy Girl som vill ha en varm kropp som värmer henne var min första tanke..ha ha. Men tji fick jag, det var 22-åringen : Vi är bland dom 15 första. Jag kommer få skor wiiiiiiii ;=) !!! Hon står alltså i kö 4.5h innan affären ska öppna. Say no more.

När jag sen sticker till frisören ringer det 10.15 innan jag hunnit fram. 22-åringen är helt överlycklig.
- Det här är mitt livs lyckligaste dag,. Jag fick tag i 3 par för 3000kr. Nu skiter jag i att jag kommer få äta nudlar resten av året.

Jag överdriver inte men hon lät som om var i paradiset. Det verkligen bubblade glädje ur henne. Jag tycker såklart det är jättekul att hon är glad, men jag kunde inte sätta mig in i hennes situation för 5 öre. Vi snackar alltså fortfarande skor. Det plagg som en tjej köper i snitt 1par/månad av i snitt.

-Nu sitter jag i sängen i bara ett par trosor och högklackat och är såååå glad.

Jag å min sida var väldigt deppig ett tag över fotbollsresultat nu i höst och det är en sån där grej som ungefär 99.9% av världens tjejer aldrig kommer att förstå. Och det är såklart inget jag förväntar mig heller. That's life, och även en förbannat stor del av charmen.

11 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Jag förstår iallafall inte hur man kan vara så "besatt" av ett par skor. Låter väldigt omoget, men är man 22 år så kanske skor är det viktigaste i livet, vad vet jag? Jag skulle hellre leta upp skorna på tradera (för folk köper för att sälja) och betala lite mer än att stå i flera timmar och köa, men det är ju jag. By the way så tror jag att det är skorna som jag har på bild i ett inlägg på min blogg som hon pratar om ;-) Jimmy Choo blev oerhört poppis efter Sex and The City om du undrade vem han är =)
KRAM!

Astriid sa...

Haha, vad roligt! Jag var supersugen på ett linne från Jimmy Choo men när jag surfade in på HM:s hemsida på förmiddagen idag var i princip allt slutsålt tråkigt nog.. Men inte orkar jag sörja för det. Jag skulle heller aldrig i livet ställa mej i kö för någon sådan sak. Faktiskt. Men det är ju skönt att hon blev glad, hon kanske visar upp dom här snart ;) Bara skorna alltså.. ;D

Jag har väl heller aldrig varit så hypad på märkesgrejer. Finns saker som liknar nästan exakt men kostar hälften. Det tycker jag är bättre :P

Stackare som deppar över fotbollen då :P

Puss!

Varför vara perfekt.. sa...

Skulle ALDRIG i hela mitt liv köa för ett par skor....
KRAM

Yrsa sa...

Jag är nog ingen tjej då... För jag köper inte skor en gång i månaden och skulle aldrig köpa skor för tre tusen...

Men å andra sidan så skiter jag i fotbollsresultat också...

Så jag är väl hermafrodit!

Män är från Mars - Kvinnor från Venus. Så ere! ;-)
Kram

Singelsussi sa...

1. Hon är bara 22.
2. Dom skorna och bara underkläder på henne borde fått dig att rusa dit så snabbt du kunde...

Kram

Anonym sa...

Håller med Fröken Svensson helt och hållet.
Ibland skiner det igenom att de är 22 år även om de lyckats väl med att dölja det i andra sammanhang =)

Du behöver absolut inte förstå den upphetsningen. För min del är ett fotbollsresultat desto mer upphetsande och viktigt och just nu är det ju sorg =(

Varför vara perfekt.. sa...

Det där sista K skrev om fotboll kan jag hålla med om. SORG...

Pettiwoman sa...

Nog för att skor är min största last men min gräns går vid att behöva gå upp från sängen innan klockan 08.00. Det kan inte ens ett par skor få mig till!

Och jag håller med Fröken Svensson, allt går ju förr eller senare att få tag på Tradera för noll och ingenting sen.

Jag antar att du inte tänker gifta dig med 22-åringen så låt henne babbla om skor tills dina öron trillar av och sen när hennes glädjefnatt lagt sig så kan du väl fortsätta att göra det du kanske brukar göra med henne *fniss*

Kram Petra

PS. Klicka på mitt namn få du se.

Douglas sa...

Fröken: Det förstår inte jag heller faktiskt. Och det stämmer att hon är rätt omogen på en hel del sätt. Men men, inget fel med det. Jag var inte heller den mest mogna när jag var i den åldern.

Hmm ser inte skorna på din blogg. Å andra sidan, jag kan lova att jag sett en hel del bilder på dom...ha ha ha.

KRAM!

Astriid: Ja din grej är ju KÄNDISAR har jag fått lära mig...he he he.

KRAM!

VPV: Haha ska jag tro på det där...;=) ?? Ok då. Du verkar vara en vettig tjej.

KRAM!

Yrsa: Japp så MÅSTE det vara !

KRAM!

Sussi: Det är ett antal kilometer mellan oss.

KRAM!

K: Ja usch...:=( Vi får cyberkrama varandra som tröst !

KRAM !

VPV: Håller på Blåvitt ?

KRAM!

Petra: Hahaha DÅ måste du vara extremt morgontrött. Tycker att du alltid har så fina kläder så jag kunde faktiskt tänka mig att en tidig morgon inte hindrar dig...

Gifta mig vete tusan om jag kommer göra någonsin..oavsett om hon är 22 eller inte ;=)

KRAM!

Astriid sa...

Du ska bara vara...tyst!

Douglas sa...

Astriid: LALALALALALALALALALA LALALALALALALALALALA ;=)

Kram !