onsdag 11 november 2009

That's my brother !

Min bror sa för ett tag sen att han behövde "rensa huvudet". Vet inte varför men han fick för sig att vandra El Camino. Det är väl en bra idé tänkte jag innan jag fick höra att den där vandringen är på 800km (!) som han skulle avverka på 40 dagar. 2 mil om dagen alltså.

Jag har ju avverkat ett antal halvmaraton som är drygt 2mil och vet hur slut man blir i benen oavsett vilket tempo man håller. Och då har jag ändå varit någorlunda bra tränad. Väldigt bra tränad konditionsmässigt om man jämför med bror min. Att avverka den sträckan 40 dagar i sträck är tufft.

Han ringde mig första kvällen och jag skrattade så jag inte kunde prata på slutet. Så här löd det (han svor en del...):
-Alltså brorsan, jag är helt jävla stekt i benen. Så jävla stel att jag inte kan röra mig.
-Ha ha ha oväntat.Hur mycket har du gått ?
-28km. Och kan du tänka dig att när jag kom fram till stället så sa dom att vandrarna kan sova i en kyrka.
-Ja och ?
-Det är 120 pers som sover i en sal. Igår innan jag började gå sov jag på något sånt här ställe och då var det en snubbe som fes hela jävla natten. Så dom kan ju GLÖMMA att jag sover i nån jävla sal igen så jag bokade in mig på ett hotell.
-Ha ha ha ha....
-Men jag tänkte att det kanske vore trevligt att äta med dom andra så jag stack ner till dom. Sen kommer dom och serverar nån jävla kall fisk till middag som man ska äta.
-Hahaha du knallade alltså 28km och fick en fisk till middag ?
-Fisk my ass. Jag beställde in den största steken och en stor stark. Vafan brorsan, du tror väl inte jag knallar 28km på 9timmar och sen äter en fisk ?? Jag var så jävla hungrig så det hajjar du inte.
-Ja det där behöver du inte förklara för sig. Du känner ju till mitt mathets.
-Fast jag fick lite konstiga blickar från dom andra innan dom mjuknade upp. Vissa går ju den här vandringen av religiösa skäl.
-Hahaha jag ser bilden framför mig.
-Så nu har jag ätit en fet middag, tagit ett varmbad i en timme och ligger i en dubbelsäng. Sen kan dom andra ligga där i sin sal på sina 90x200 sängar. Sen kan du glömma att jag tänker bli så här hungrig igen. Stack ner till en affär och köpte 10 Snickers som jag mulade ner i ryggsäcken.

Senaste rapporten jag fick av honom var igår på FB och då hade han avverkat närmare hälften och mådde såhär Feet are ok, knees fucked up and left ankle too but I keep in limping

Vi är ju en del som har vadslagning på hur länge han orkar och jag har satsat 20Euro på att han ska palla hela vägen så det enda jag har att säga till brorsan är att jag har ju tippat att du ska orka hela vägen så känn inte efter för mycket nu för fan ;=) !

8 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Hahaha! Ser det framför mig som en komedi verkligen. Säg att han förmodligen snart har en hel bloggliga som hejar på honom ;)
Kram

Astriid sa...

Men shit vilken rolig och galen utmaning!! Om han har klarat halva vägen så tror jag att han kommer klara resten, annars hade han redan gett upp.. Så hade jag tänkt iaf :D

Hm, jag är då inte ett dugg avundsjuk på honom iaf.. :P

Kram!

Pettiwoman sa...

Vad är det för fel med att ligga i soffan en hel dag och glo på dåliga filmer om man känner för att rensa huvudet :o)

Jisses vilken karaktär människan har.

Ni verkar lite halvgalna hela familjen ;o)

Kram på dig!

www.pettiwoman.blogg.se

Anonym sa...

Väldigt imponerande eller väldigt korkat... jag kan inte riktigt bestämma mig =) haha

Men självklart så fixar han det!!

Anonym sa...

Tar man sig igenom det där så är man värd all snickers, öl och köttabitar som finns! Go Go Go!

Douglas sa...

Fröken: Ja och om du skulle träffa honom skulle komedin bli ännu roligare när du vet hur han är som person...

Kram!

Astriid: Viker han ner sig så är vi inte släkt...ha ha ha.

Jag är inte sådär jätteavis heller måste jag säga. Hade jag haft 40 dagar ledigt och 2000Euro i kassan hade jag garanterat legat i en hängmatta i Karibien nu.

Kram!

Petra: Jag tror han behövde ett miljöombyte. Han har väl inte levt det sundaste livet senaste tiden.

När han väl tar sig samman har han väldigt stark karaktär. Han ska sluta röka också under den här tiden men det har jag inte frågat hur det går med.

Haha ja alla i familjen har nog lite udda grejer för oss =)

Kram!

K: Jag röstar för både och ;=) !!

Kram!

hurskajaggahem: Haha verkligen !! Han lär ju bränna typ 100000000000000000000000 kalorier på den här resan så vikten behöver han inte oroa sig för.

Ciao!

Singelsussi sa...

Hahaha! Jag är faktiskt sugen på det där också men det är väl inget som säger vilken tid man MÅSTE gå sträckan på? Hoppas att han klarar det!

Douglas sa...

Sussi: Go for it baby ! Men då vet du att du ska ladda upp med en väldans massa mat i ryggsäcken...ha ha ha.

Nope man får gå i vilken takt man vill. Brorsan har tagit vilodagar ibland då han har haft ont så han kommer säkert hålla på längre än 40 dagar.

KrAm !