måndag 9 november 2009

Köp en ny printer !

-Kan inte du checka in online åt mig så kan jag och pappa hämta boardingkorten säger min käre mor i telefon
-Jovisst kan jag det. Men varför gör ni inte det hela hemma ?
-Skrivaren fungerar inte, så vi kan inte skriva ut dom.

När vi lagt på kommer problemlösaren och gör sig påmind i mitt undermedvetna. Så jag sätter mig på tunnelbanan och åker hem till dom pronto. Väl framme konstaterar jag mycket riktigt att det inte går att skriva ut. Blir inte så förvånad när jag ser skrivaren som inte ser sådär jättemodern ut.Håller på och felsöker i säkert 1 timme. Avinstallerar allt. Installer allt på nytt. Uppdaterar drivrutiner. Googlar. Ingenting fungerar. Jag blir alltmer frustrerad.

-Asså farsan vad är det för nån *^%#¤@ skrivare du har köpt ?
-Den är jättebra. Kostade bara 350kr
-350 kr ???????? Seriöst, skojar du med mig ? Jag kan ju skriva kopior för hand snabbare än den. Senast jag använde den tog den ju 3h på sig att skriva ut en sida när den hade sina glansdagar.
-Det var Lasse som rekommenderade den.
-Jamen farsan det är ju världens snålaste människa. Hur kan du ens lyssna på honom ?

Jag kontroller alla kablar och...jag kände mig hyyyyyyfsat korkad när jag såg att USB:n från skrivaren till datorn inte var ikopplad i skrivaren...ha ha ha. Till mitt försvar ska sägas att det inte syntes utifrån, utan det kom fram när man öppnade skrivaren och sköt undan en lucka. Praktiskt.

Efter det flyter allt på som smort. Alla är nöjda och glada. Skrivaren fungerar igen. Farsan såklart skitnöjd med "sitt 350kr:s fynd". ..Jag hinner skriva ut 1 kopia innan nästa problem uppkommer. Nån patron är slut. Hyfsat irriterande. Jag behöver alltså skriva ut 1(!) sida till. Otroligt nog har dom fler patroner hemma, men att förstå hur den ska bytas är i nivå med att förstå relativitivetsteorin. Vid det här laget gör min farsa en helomvändning och börjar totalsåga skrivaren, teknik, datorer, Lasse etc. Älskar hans brinn. Vid det här laget är jag på väg att sula ut hela sk*ten genom rutan. Det enda positiva med det här tänker jag är att jag inte kommer ha problem att komma på en julklapp till dom. Laserskrivare nästa !

Utan att byta patronen stoppar jag tillbaka den gamla, för vi fattade inte hur man byter. Döm om min förvåning när inget meddelande kommer upp om att någon patron är slut ??? Så jag provar helt enkelt att skriva ut igen, och det går utan problem....VARFÖR vi fick upp felmeddelandet i första läget är för mig ett mysterium.

13 kommentarer:

Astriid sa...

Jag tror bestämt att du får erkänna dej "icke så teknisk" sugar ;)

Men visst är det en bra present till julen, haha :)

Puss!

Douglas sa...

Astriid: Du är en bra retsticka du Kexet...Du kunde nog inte ha sagt något annat som hade "retat" mig mer ;=) All heder till dig som kan denna konst..ha ha. Men räkna med repressalier ;)

Japp det kommer bli en bra present.

Pusspuss !

Astriid sa...

Hahaha.. Man måste veta vilka knappar man ska trycka på ibland :D Och vadå repressalier? Om inte jag minns helt fel var det du som började Mr.Everest... ;) So, watch out!

Puss och kram

Pettiwoman sa...

Jag blir nästan lite avundsjuk på dina föräldrar för de HAR i alla fall en skrivare.

Fatta hur många gånger jag har fått känna mig som en idiot alla gånger jag ringt till olika institutioner och tex be om olika blanketter. "Ja men den kan du skriva ut på vår hemsida"
Mm, om jag hade någon skrivare.
Och precis som dina föräldrar har jag ett antal gånger behövt skriva ut biljetter men aldrig kunnat.
Eller som senast idag när jag skulle göra en överlåtelse på ett telefonabonnemang.
"Ja då går du in på vår hemsida och fyller i den blanketten och sen skriver du ut den för du måste skriva under"
Jajajaja jag fattar vinken. JAG SKA KÖPA EN SKRIVARE!

Eller kan jag också önska mig en i julklapp av dig ;o)

Kram

www.pettiwoman.blogg..se

Fröken Svensson sa...

Hahahaha! Jag om någon vet vad skrivare kan ställa till med, jag har nämligen suttit och supportat kunder med diverse Sharpmaskiner. Det har ringt kunder och skrikit och näst intill hotat en till livet om man inte fixat skrivaren och det jäääkligt fort ;o).
By the way så har jag en Laserskrivare, Samsung ML-1630. Tycker den fungerar utmärkt, är inte så dyr och snygg för priset.
KRAM!

Anonym sa...

Jag hade slängt ut den #¤"/&%¤% skrivaren =)
Stor eloge till dig som inte gav dig.

Douglas sa...

Astriid: Haha nä det var DU som började utmana mig...jag är som vanligt helt oskyldig ;)

Pusspuss!

Petra: Hahaha vet du vad, jag har ingen skrivare heller, så du är inte ensam ;=)

Köper jag en ny till päronen vilket jag lär göra kan du få deras gamla...

Kram!

Fröken: Hahaha ja herrejävlar vad folk kan bli galna när datorer/tilbehör inte fungerar. Tror inte jag skulle överleva i någon form av "kundtjänst"...;=)

Den där skrivaren ser ju riktigt nice ut ! Kollade upp den på pricerunner och den lär duga gott åt föräldrarna...

Kram på're!

K: Hahaha hade den varit min hade den INTE överlevt. Å andra sidan hade jag aldrig köpt en så usel heller ;=)

Ja ibland är jag vansinnigt envis faktiskt :S

Kraaaaaaaam!

Astriid sa...

Pröva inte mitt tålamod... När du som minst anar det, som sagt.. ;)

Anonym sa...

Det roliga är att det alltid kommer en triumfens ögonblick för den som har köpt något - och så minen när allt raseras igen. Lovely life.

Douglas sa...

Astriid: "Jag ser en mun som rör sig men jag hör inget"....=))

Lätt att vässa i cyberspace baby...skulle nog bli andra bullar om vi sågs...:=)

PP !
/Douglas

hurskajaggahem: Välkommen !

Ja verkligen ! Och även om han såg j*vligt nöjd ut när den gick igång så såg han inte lika nöjd ut när vi hade strul med patronen.

Jag å min sida gick ju motsatta vägen. Blev nöjd när jag lyckades påvisa att han hade köpt något värdelöst, innan vi upptäckte att sladden inte var i....

Ciao!

Astriid sa...

Mm, det har du helt rätt i.. *Bingoooooooo* ;)

Astriid sa...

Och du.. Även om jag anar vad du menar med PP så kommer här några andra förklaringar ;) http://sv.wikipedia.org/wiki/PP

Läs nr tre nerifrån :D Hahahaha!

Puss på dej baby!

Douglas sa...

Astriid: Vilken skräll att du fastnade för DET alternativet pervo ;=)!

PP = PussPuss
/Douglas