onsdag 21 oktober 2009

Babysteps...

Jag glömde nog att skriva om att när jag kom hem från min urusla Budapest-vecka senast åkte jag raka vägen till Crazy Girl's födelsedagsfest. Det var riktigt kul att träffa henne och nog finns det kemi mellan oss.Tyvärr hade hon med sig någon som hon presenterade som sin pojkvän. Inte så kul tyckte jag.

Ska jag vara ärlig så finns det ingen tjej nu som jag känner för på samma sätt som för henne. Hon har några drag som jag attraheras av bigtime. Som jag skrivit förut så ser hon inte ut som en klassisk Douglas-tjej med sina piercingar i tungan, ögonbrynet och tatueringar. Sen är det som så att hon är sjukt svår. Pratar nästan aldrig om sina känslor. Men trots allt...när hon tittade på mig med sina vackra ögon...så kände jag fjärilarna och ville bara hångla upp henne på plats.

Senaste veckorna när jag har sett henne på MSN har hon haft en deppig smiley på sin statusrad. Frågade vad det berodde på och fick som svar att "allt var skit". Fick nästan en känsla av att hon dumpat sin snubbe alternativt blivit dumpad.

I Fredags kom det dock ett break-through...ha ha ha. Satt som bekant hemma hos kompisen och vaktade vovven när jag skrev till henne på MSN. Följande konversation skedde rum :
Douglas: Tja baby ! Jag är i dina domäner. Kom ner om 30 min så ska du få träffa någon som är riktigt gullig och söt
Crazy girl: Var är du ?
Douglas: Ja nu menade jag inte mig, utan XXX:s hundvalp :) 9 veckor gammal.
Crazy girl: Kom med och ut och festa istället.
Douglas: Jag kan inte. Måste vakta hunden.
Douglas: Tror inte XXX blir så glad om jag lämnar henne. Dessutom tycker jag om henne alldeles för mycket.
Crazy girl: Äsch hunden klarar väl sig ensam ett par timmar ?
Douglas: Nej jag kan inte göra det. Jag glider ut med hunden nu.
Douglas: Ha det så trevligt ikväll ! Kram !

Jag gick ut med hunden och när jag kom tillbaka hade hon skrivt 2 rader till.
Crazy girl: Ok, jag ska till East iallafall.
Crazy girl: Puss.

Jag blev riktigt förvånad. Det har nog aldrig hänt att hon skrivit något mer än ett stelt kram som hejdå. Att hon nu efter att jag känt henne i typ 1.5 år skriver Puss...?

I förrgår satt jag på jobbet och vi började skriva igen..
Douglas: Wazzup stureplans-babe....;) ? Fortfarande deppig :S ?
Crazy girl: usch jag hade värsta skit dagen på jobbet
Douglas: Nu förstår jag varför du kallade mig stureplans-lirare...bara för att komma undan själv :D
Crazy girl: var jobbar du nu
Crazy girl: ni behöver inte en till trevlig tjej :) hahaha
Crazy girl: nä jag sa det bara för att du tog åt dig
Douglas: Njae jag vet inte om vi behöver stureplans-stekare här...;)
Crazy girl: o att du ser lite så ut ibland
Douglas: Ja men du ÄR det :D
Crazy girl: men det e inte något negativt i sig hahaha
Crazy girl: :(
Douglas: Närå sötnos bli inte stött nu.
Douglas: Men seriöst, vill du byta ?
Crazy girl: jaop
Douglas: Hur hade du det i Fredags ? Blev det ett kul party ?
Crazy girl: ähh jag blev trött o gick hem
Douglas: Du....trött.....kan det hända :D ? Du är ju som mig, en riktigt duracellkanin...ha ha ha
Crazy girl: jo nu för tiden
Douglas: Tror jag ska börja kalla dig kaninen...
Douglas: ...vilket iofs kan missförstås...:D
Crazy girl: a kan det :)
Crazy girl: måste börja jobba lite nu så jag hinner till min tvätt tid. Hörs sen :)
Douglas: Det gör vi Kexet. Sköt om dig. Kraaaaaaaaaaaam
Crazy girl: kram
Douglas: ...eller jag menade förstås Kaninen....;)
Crazy girl: jag gillar ju kexet
Crazy girl: det blir jag glad av
Crazy girl: kan känna mig som ett kex
Crazy girl: hehe

Det jag tyckte var överraskande var att hon skrev "jag gillar ju kexet.det blir jag glad av.kan känna mig som ett kex". Det är som sagt inte direkt vanligt att hon skriver om sina känslor. Och att hon skrev 2 såna här grejer inom loppet av 3-4 dagar var högst oväntat. Det är mer än jag hört under de 1.5 åren jag känt henne.

7 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Haha. Åh vad söt du är. Nu tänker du lite som en tjej (fiskar efter bekräftelse) ;). Du verkar uppebarligen intresserad för då gör man ju det =)
Har du frågat hur det går med killen? Kram!

Astriid sa...

Ja, jag måste nog instämma med Fröken Svensson. Du fiskar big time baby ;) Klart att man läser in lite när nån öppnar sej mera än den gjort på så länge.. Men det behöver dessvärre inte betyda så mycket. Tycker att hon definitivt borde ha följt med dej ut på hundpromenaden!

Men du, det visar sej.. Kolla upp om hon dumpat killen ;) Känner du en sån kemi MÅSTE du ju bara ta reda på vad det är.

Kramar!

Singelsussi sa...

Haha, ja du är verkligen ute på fiskarstråt. Men fråga om killen så får du svar på om dom är tillsammans eller inte. Kanske vill hon ha lite manlig bekräftelse från dig om det är dåligt mellan dom? Och när hon skulle ut till East och skrev puss så kanske hov var lite onykter..Då blir man lite kramsjuk som bekant. kram

Pettiwoman sa...

Det klassiska. En riktig katt å råttalek. Som du själv sagt tidigare så går du igång lite på spelet.

Varför triggar det svåra alltid igång oss?
Kan sätta en miljon på att om hon var lätt hade du säkert inte känt samma attraktion.
Men vem kan klandra dig, vi är alla lika..

Kram och du får en puss för jag är inte svår *fniss*

Douglas sa...

Fröken: Tack min kära guddotter, men jag vete tusan om det är så "sött"..ha ha ha. Tycker bara det är jobbigt.

Jag brukar inte hålla på och analysera så här så du förstååååår hur oväntat det här kom ? Inte vanligt att en tjej får mig att analysera så här !

Att jag är intresserad av henne kan jag lugnt erkänna. Dock vet jag inte på vilket sätt faktiskt. Vill bara hångla upp henne utan krusiduller helt enkelt !

Nope har inte frågat om killen.

Kram!

Astrid: Haha ja ni har nog garanterat rätt...men vi har ju strulat med varann för länge sen också vilket gör det hela än mer svårare.

Ja du har rätt. Nåt move måste jag göra.

Kram!

Sussi: Haha eftersom du är den tredje som säger det i rad så är det nog solklart att jag fiskar bigtime.

Hon är så irrationell så jag har ingen aning om vad hon menar. De gånger jag sagt något snällt till henne har hon alltid viftat bort det.

Japp jag tror också hon var lite berusad när hon skrev det där. Hon var nog inte heller ensam utan förfestade.

Kram!

Petra: Tror du har helt rätt! Nog går jag igång på att jaga även om det inte behöver vara svårt för min del. Ibland är det skönt om det går lättare...ha ha ha.

Jag är inte heller så svår (årets största lögn...ha ha ha) så du kan få en puss tillbaka ;)

Kram!

Astriid sa...

Doogggeeee! Kom hem och berätta allt om den fantastiska festen nu ;D

Douglas sa...

Astriid: Självklart chefen, rapport kommer ! Är dock rätt sänkt i en förkylning för närvarande så orken är inte på topp...:=(

Kram!!!!!