fredag 16 oktober 2009

Hundvakt

Kommer nog ha min lugnaste Fredag på väldigt länge. Som jag berättade förra veckan så har en av mina bekanta köpt en Golden Retriever som nu är 10 veckor gammal. I veckan frågade dom om jag inte kunde ställa upp idag som hundvakt eftersom dom skulle iväg på en disputationsfest. Jag ställde upp och nu sitter jag i deras lya med vovven.

Dock är timingen rätt usel eftersom vovven är lös i magen...Man hinner liksom inte ens reagera innan hon sitter och gör sina behov på valfri plats i hallen/köket. Ändå kan jag inte låta bli att le åt det komiska i att när hon bajsar så släpper hon sig samtidigt ganska ljudligt och blir liksom rädd själv över det plötsliga ljudet...ha ha ha. Ser hyfsat kul ut när vovven springer från plats till plats och levererar. Inte lika kul sen att behöva torka upp...

Annars är hon sjukt gullig. Kelsjuk och redo att leka närsomhelst. Dessutom ska det bitas/nafsas i allting. Särskilt populär var tjejkompisens kjol, vilket kanske inte uppskattades av en dam i tidsnöd...ha ha. Men det är också fascinerande hur medveten hunden är. Den tycker t.ex. om att "bita" på mina fingrar eller handleden när hon ligger på rygg och leker, men den biter inte alls hårt. Ungefär som att hon vet hur ont det gör för oss om hon skulle bita rejält.

Men nu är det snart dags för mig att utvärdera hur bra det sk. hundtricket egentligen är. Snart åker nämligen kopplet på för en promenad.

11 kommentarer:

Ejjeliten sa...

Ajajaj.. inte roligt med lösa magar på hundar.. :( Hoppas det går bra iaf! =)

Hundtricket brukar vara klockrent för killar. För oss tjejer funkar det dock väldigt sällan av nån anledning. Hmmm...

Ha en trevlig fredagkväll, om det är nån tröst är min lika lugn den.. ;)

Kram

Anonym sa...

Killar med hundar är ungefär lika avskräckande för mig som det är med tjejer med barn för killar 30+ ;-).
Näe jag har egentligen inget emot hundar mer än att de är betydligt mer omständiga och ansvarskrävande än barn.

Så hundtricket är inget som funkar på mig.

Stackare som måste torka bajs...det är inte roligt. Snacka om maximal otur.

Men det kanske är ett rätt skönt avbrott med en hemmafredag i ditt "hektiska supersingelliv" ;-).

Ha en härlig helg!

Kram

Pettiwoman sa...

Hahaha gud så sött! Men som sagt hundskit är inget vidare. Men jag föredrar det framför barnskit. Kanske därför jag har hund och inga barn!

Jodå hundtricket fungerar, både för killar och tjejer kan jag säga. Har haft min med mig många gånger på diverse uteserveringar.
Kommentaren brukar bli "söt vovve, får man klappa matte?"

Massa kramar från matte Petra

P.S Kan du inte byta inställning så jag kan få in min avsändare och min bloggadress?

Douglas sa...

Ejjeliten: Det gick jättebra. Stackaren blev helt sänkt efter promenaden och bara låg och sov så det var inte så mycket jag behövde göra.

Jag hann inte mer än gå ut genom porten förrän det kom fram en tjej som var helt tagen av jycken och frågade om hon fick klappa den. Hon var riktigt snygg och uppklädd till fest, så jag var mer orolig över att jycken skulle skita ner henne...ha ha ha. Vi stod och prata några minuter innan hon drog.

Tyvärr träffade jag inte på några andra tjejer sen...ha ha ha.

Kram!

Speciell: Haha lustigt, för mig är en tjej med hund ett stort plus. Verkar som att vi har diametralt motsamma åsikter i denna fråga...också ;=)

Ja det var väl inte sådär jätteskoj, men det är inget som kommer avskräcka mig från att vara hundvakt igen.

Mmm gårdagens lugna kväll gjorde absolut ingenting. Åkte raka vägen hem sen och somnade på stört.

Kram!

Petra: Ja och dessutom är hundar glada typ hela tiden och skriker/gråter/bråkar inte heller...ha ha ha....men ändå kommer jag säkert skaffa både och tids nog.

Pratar jag för mig själv kan jag garantera att hundtricket skulle funka på mig.

En kul grej är om man frågar "Åh vad söt och gullig den är. Får man klappa?" och om tjejen svarar "javisst det går bra" så klappar man henne först och sen hunden. Grymt bra, för då förstår hon indirekt att man tycker hon är attraktiv också...ha ha ha.

Hmm jag har ingen aning om hur/var man gör den ? Visste inte ens att det fanns en sådan inställning.

Kram!

Fröken Svensson sa...

Jag tycker inte det är nån fara alls med att torka skit efter dem som man älskar, förutom killar då haha (syftar mer på barn o hundar). Låter som att du borde låna hunden på helgerna, det funkade ju exemplariskt;)
Kram!

Douglas sa...

Fröken: Vet du vad, du har helt rätt.

Det jobbigaste var att jag tyckte så himla synd om hunden faktiskt. Man såg att hon ville leka men orkade/kunde inte helt enkelt.

Kommer också ihåg när min brorsdotter var bebis. Det fanns faktiskt ingenting som var "jobbigt" när det gällde att göra saker för henne. Jag hämtade t.ex. henne så glatt på dagis ibland oavsett hur vädret var. Älskade att bara vara med henne.

Kram!

Yrsa sa...

När du pratar om din brorsdotter låter det som att du är jättegammal hahaha sorry, men jag får bilden av att hon nu är vuxen och du är runt 50....*s*

Ja, det var ju verkligen dagens mest viktiga inlägg jag skrev just...

Och du!
Bara för att man tycker olika behöver man inte ogilla varann :-).
Jag respekterar dina åsikter om du respekterar mina ;-).
Men jag har en känsla av att om vi sågs in person så skulle vi nog ha rätt heta diskussioner hahaha. Fast det älskar vi ju båda.

Ha en skön (bajsfri) lördag!
KRam

Douglas sa...

Yrsa: Haha nä så gammal är jag verkligen inte. Men jag var i tonåren när hon föddes.

Jag hänger absolut inte med på det där med att jag skulle ogilla dig eller inte respektera dina åsikter ? Såvitt jag vet har jag inte skrivit/kommenterat någonting som skulle antyda något sådant.

Klart man inte behöver tycka likadant eller ha samma åsikter. I såna fall skulle jag nog inte ha många bekanta överhuvudtaget ;=)

Min Lördag har varit helt perfekt so long och inget hundbajs så långt ögat når ;=)

Kram!

Yrsa sa...

Douglas:
Näe du skrev inte att vi inte tyckte om varann men att vi alltid tycker olika... SÅ jag bara spann vidare på det och sade att bara för vi tycker olika så behöver vi inte tycka illa om varann. Vilket jag inte tror vi gör heller ;-). Många som tycker olika respekterar inte varandras åsikter. Men det kanske bara var jag som inte uttryckte mig tillräckligt tydligt. Jag menade bara att visst tycker vi olika men för den sakens skull behöver man inte tycka illa om varann.
Jag menar bara för att jag inte gillar tex Kent så tycker jag ju inte illa om alla andra som tycker de är fantastiska....got it?

Oj vilken utläggning.

Jag älskar dig Douglas! ;-)
Var det tydligt nog? *s*

Kram

Astriid sa...

Vilken sötbo :D

Berätta hur det gick med hundtricket då!!

Douglas sa...

Yrsa: Det var en bra utläggning. Hellre övertydlig än tvärtom.

Och vet du vad ? Vi är överens om en sak i allafall, för jag gillar inte Kent heller...ha ha ha.

Ja det var så tydligt att t.o.m en man förstår ;=)))

Kram på´re!

Astriid: Jag skriver som till Ejjeliten ovan.

Jag hann inte mer än gå ut genom porten förrän det kom fram en tjej som var helt tagen av jycken och frågade om hon fick klappa den. Hon var riktigt snygg och uppklädd till fest, så jag var mer orolig över att jycken skulle skita ner henne...ha ha ha. Vi stod och prata några minuter innan hon drog.

Tyvärr träffade jag inte på några andra tjejer sen...ha ha ha. Men det är inte sista gången jag kommer vakta vovven !

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!