lördag 3 oktober 2009

Moment to love, del 2.

Jag älskar frukostar. Särskilt på helger. Det är ett av de tillfällen jag känner mig som mest rofylld. Ingen måsten. Inga tider att passa. Tystnad. Bara vara.

Klär på mig. Går ner till min lokala Konsum-butik. Går nästan alltid samma runda. Börjar med att plocka ner ett nygräddat stenugnsbakad yoghurtbröd i min korg. Bröd är religion. Fortsätter sen till fruktdisken där jag alltid köper en grapefrukt. Efter det följer chark-hyllan där ögonen letar efter Serranoskinka/Schwarzwälderskinka/Salami Spianata eller Fellanosalami. Köper alltid två av dom. Vid kassan brukar det finnas ett ställ med godsaker till kaffet. Där jag brukar haffa en chokladbiskvi. Har jag inte pistagenötter hemma brukar jag köpa det också till frukosten.

Kommer hem och gör i ordning frukosten. Delar alltid yoghurtbrödet i 2 delar och har olika pålägg på halvorna. Brer på Creme Bonjour med kantarell-smak och lägger varsamt på pålägget. Sätter på kaffet och blir harmonisk av att höra bryggaren puttra.

Sen följer 30min andakt medans jag äter. Läser alltid sportsidorna först på nätet.När jag bara har kaffet kvar att dricka tar jag även med min biskvi och sätter mig i min snurrfåtölj och lägger fötterna på fotpallen. Det är alltid här jag läser era bloggar samtidigt som jag läppjar på kaffet och njuter av biskvin.

Detta mina kära vänner, är ett alldeles fantastiskt sätt att påbörja en dag.

7 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Låter som en underbar början på dagen!

Hoppas du hinner besöka mig också till kaffet ;o)

Kram Petra

www.pettiwoman.blogg.se

Singelsussi sa...

Gud så härligt! Du verkar ha så mkt härliga rutiner Douglas. Fredagkvällen efter jobbet med tillhörande dryck och lördagfrukost. Hoppas att du får en fin dag! Kram

Anonym sa...

Tack, jag kommer nästa lördag!
Chokladbiskvin kan jag dock hoppa. Här jobbas med träning och sommarkilona ;-).

Näe, men allvarligt talat låter det mysigt. Njut av att du kan ha det som du har det. Det är ditt liv och det gäller att göra det bästa av det. Jag tycker du förtjänar de rutiner du har. Det visar att du värdesätter dig själv och att du är viktig i ditt liv. Heja!
Nu blev det så där svamligt igen...
Jag ska nog inte kommentera utan bara läsa *S*.

Ha en fortsatt härlig lördag!
Kram Y

Astriid sa...

Jag blir fascinerad varje gång att du kan njuta så av småsaker. Det är ju bara för bra :)

Nog kan jag också njuta av det lilla här i livet. Men jag är nog ännu en lite för rastlös själ för att kunna chilla på ett sånt sätt fullt ut.

Fortsätt njuuut!

Kramar

Fröken Svensson sa...

Underbart att börja dagen så lugnt, då kan det ju inte gå åt skogen sen =)
KRAM

Ejjeliten sa...

Lät ju hur gött som helst det där. När får man vara med? ;)

Kram

Douglas sa...

Petra: Jajamänsan det gjorde jag ;=) !

Kram!

Sussi: Haha själv tycker jag det är tecken på ålderdom när man börjar få såna här vanor...;=)

Kram!

Speciell: Njae man får ta en liten promenad innan så man kan unna sig en godbit!

Nä jag tycker inte alls det var svamligt ;) Jag förstår precis vad du menar och det som du säger är helt rätt.

Kram!

Astriid:: Tack baby, men i det här fallet är det lätt eftersom jag tycker om det så mycket.

Kram!

Fröken: Nä eller hur ;=) ?

Kram!

Ejjeliten: Haha det här är nånting jag kommer få svårt att behålla om jag skaffar mig flickvän eftersom jag tycker det är skönt att få vara själv när jag äter ;=)

Men jag får helt enkelt göra ett undantag !

Kram!