tisdag 6 oktober 2009

Händelsefattig rapport

Blev inte helt nöjd på jobbet när jag inte fick jobba på det projekt jag ville jobba på. Å andra sidan förstår jag dom då det var en del etablerat folk som slutade i "min" grupp. Fick dock plåster på såren när dom erbjöd sig att betala en förberedande 5-dagars kurs för ytterligare en certifiering. Blev mest förvånad över hur dyrt det var. Löjligt. Men kul ska det bli.

Har eldat upp en present som jag fick när fyllde år. Det var inte svårt. Bara att sätta en kastrull med vatten att koka på en platta, och sen vrida fel på fel reglage som värmde plattan där presenten råkade vara...

Jag är ärligt talat rädd för att jag ska få golddiggers efter mig. De senaste veckorna har jag börjat spela på oddset igen och har vunnit alla veckor jag har spelat. Vinsterna är fantastiska 48, 77 och 110 kr...ha ha ha. Att jag vid alla dessa 3 tillfällen har spelat för 150 kr och därmed egentligen förlorat 102, 73 och 40kr vid dessa tillfällen tar jag ingen notis om. Det är detta som kallas positivt tänkande.

En av mina bekanta har köpt hund ! Har redan sett foton på den och kan knappt bärga mig tills helgen då jag ska besöka dom. Vad köper man som present till en liten hundvalp man ska träffa första gången ?

Fick en friend-request på FB av en helt okänd människa som bland annat skrev att han är Ungrare. Jag är som bekant rätt anonym på internet och minst sagt tveksam till nya bekantskaper som dyker upp. Så jag svarade inte. Dessutom, den här historien om någon kanelen/peter/andreas/alex/whatever som någon bloggerska skrev om gjorde ju inte mig mindre försiktig om man säger så. Hursomhelst börjar jag prata med en kille när jag är på väg upp med hissen en dag och efter lite samtalande visar det sig att han är den som kontaktat mig på FB. Visade sig att han hade sett mitt namn i trappuppgången och då var det hela inte så skumt längre.

Angående jobbet så vill min chef att jag ska bli utvecklingsledare för ett team....njae är min spontana reaktion just nu. Jag har faktiskt mer och mer funderat på att gå ner i arbetstid till kanske 80 eller 90 %. Skulle helst vilja vara ledig på Fredagar, eller i allafall varannan. Finns viktigare saker för mig än att jobba och som ni säkert vet är jag inte en karriärmänniska. Kan redan säga nu att det enda jag inte kommer ångra på dödsbädden är att jag inte jobbade mer under min livsstil.

Bara drygt 2.5 vecka till nästa semester !

7 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

SÅ du håller på att bli rik nu Dogge hahaha!
Jag blir glad då jag läser att du inte vill jobba ihjäl dig. Alldeles för många personer (särskilt i Sthlm) gör det och tycker det är ett "måste" nästan. Jag är lite kluven där tyvärr, men så är jag ensamstående mamma också som verkligen behöver få ihop varenda korvöre, så därför har jag jobbat rätt mycket tiden, mest för dotterns skull. Men oj så skönt det skulle vara att bara jobba halvtid :P Håller med dig om att det finns viktigare saker i livet än jobb! Gör det som känns rätt.
Kram!

Douglas sa...

Fröken: Jajamänsan jag är numera mannen med guldbyxorna efter mina storvinster ;=)

Ja usch..Sthlm är på många sätt en rätt rubbad stad, om än riktigt fin. Många människors attityd och värderingar är minst sagt inte i harmoni med mina..

Har man barn så är det såklart ett helt annat ansvar man har när det gäller jobb. Du får helt enkelt köra en Anna Anka och leta rätt på en rik man, och jag göra motsvarande så kan vi ägna livet åt det väsentliga ;)

Varma kramar !

Anonym sa...

Kan inte annat än hålla med när det gäller det här med att jobba häcken av sig.
När ska vi orka och ha tid för att leva?

Och du.. passa dig för golddiggers. Kanske ska du inte prata så högt om din vinster ;-)

M sa...

Köp ett fint "tuggbart" gosedjur, dvs ett som inte har några delar som en valp kan svälja...

Jag håller helt med om att man ska jobba så lite man bara kan. På mitt jobb får man tyvärr inte gå ner i tid om man inte har barn (hej diskriminering!), men jag är nog den enda som inte jobbar över varje kväll (i princip aldrig faktiskt). Än så länge är det ingen som har klagat.;)

Astriid sa...

Isch.. Vad var det för present som rök?

Att vinna är alltid kul, oavsett :) Men det lär ju inte jag göra eftersom jag tycker det är slöseri med pengar.. Om jag inte är på nåt nöjesfält nån gång om året då, då kan jag offra några kronor :P

Åh, hundbebis!! Vad kan den lille vilja ha då? Nåt fint halsband kanske? ;) Jag köpte hundgodis till As hund som fyllde år i måndags, men han är ju stor så han får äta sånt.. Svårare med hundbebis. Men du finner säkert nåt bra :)

Kraam!

Ejjeliten sa...

Jag har också vunnit pengar! Vann på lotto faktiskt. Hela 200 kr!! =) Så jag förstår dig och ditt dilemma.. Man vill ju inte att folk ska ta en för pengarna liksom.. Haha ;)

Vill också gå ner i tid. Får man göra det hur som helst? Tror inte min arbetsgivare skulle gå med på det... :-S

Och hundvalp.. Passa dig. Valpsjuka är inte en lätt sjuka. För mig slutade det med en egen valp. haha. ;) Köp en aktiveringsboll. Kanon genom hela livet! =)

Kram

Douglas sa...

K: Jadu...kanske när vi blir pensionärer ;=) ??

Haha nä och måste lova mig att inte sprida det här vidare att det bor en riktigt rik karl här !

Kram!

M: Japp det blev ett mjukt gosedjur ;=) Bildbevis kommer !

Jag vet inte om jag kan gå ner i arbetstid heller. Känns faktiskt som att det tom. kan vara en känslig fråga i och med att dom så gärna vill att man "satsar" på jobbet s.a.s.

Kram!

Astriid: Haha japp i helgen vann jag 38kr så jag är "in the flow" !

Vovven fick ett sånt där tuggbart gosedjur som piper sådär lagom irriterande när den "trycks ihop" ;=)

Kram!

Ejjeliten: Nä vi får passa oss för vad vi tar hem ;=) !

Ja jösses vad söt vovven var...man får fan stålsätta sig för att inte ta med sig den hem ;)

Kram!