lördag 29 augusti 2009

Hur tänker hon nu ??

Hade en riktigt trevlig dag igår. Tog med mig en kompis till hans första SatsBox någonsin och bankade på honom ;=). Närå jag var snäll. Slog löst och visade honom teknikerna. Drog efter passet hem för att fixa till mig (vi snackar alltså dusch, rakning och tandborstning och kläder på på 13min...slå det om ni kan...ha ha ha!) . Efter det drog vi hem till honom och hans tjej så han kunde duscha. Han frågade henne ska du inte följa med oss och käka? Njae jag är trött och vill vara hemma svarade hon.

Så vi drog iväg på tu man hand och käkade på PrimoCiaoCiao där vi beställde fullkornspasta till vår pastarätt...big mistake. Den var inte god. Hursomhelst så käkade vi innan vi drog till Hotellet för att ta ett par drinkar. Där får han efter ett tag ett sms från sin tjej jag såg fram emot att vara med dig ikväll.Nu har du gjort mig upprörd. Du får sova på soffan ikväll.

Han var ju hyfsat nöjd med det sms:et. Särskilt med tanke på att vi båda hade frågat henne om hon inte skulle med. Det här sms:et kom typ 2h efter att vi hade åkt iväg. Lyckligtvis är han tillräckligt mogen för att inte tappa huvudet och börja sms:a tillbaka.

Jag fattar inte hur hon tänker. Finns det någon endaste kvinna på hela jordklotet som tror att hennes man kommer hem och är på bra humör OM han ens kommer hem efter ett sånt här sms ? Jag kan ju säga på rak arm, att jag hade garanterat inte satt mig i en taxi och åkt hem (vilket han inte heller gjorde). Finns det en endaste kvinna som tror att en kille på närmare 40 år vill bli behandlad som en tonåring/hund/whatever som ska "straffas" för att han gör något hon inte vill ? Finns det någon kvinna som tror att en mans respekt för henne ökar för att hon skriver nåt sånt här ? Finns det någon kvinna som tror att det kan komma något bra ur ett sånt här sms ?

Jag blev rätt upprörd som ni kanske kan räkna ut...ha ha ha. Mest p.g.a att mitt ex var så här ibland och för att jag vet att det här är "more than meets the eye". Hur förbannat jobbigt det kan vara att gå omkring och ha den här oron malande inom sig att det när som helst kan komma ett sånt här utspel. Det här handlar om ren och skär egoism oavsett hur man än försöker linda in det.

För jag tycker att en tjej som inte kan ta hand om sig själv, roa sig själv eller whatever är väldigt avtändande. Någon som inte har ett eget liv. Någon som tycker att hon när som helst har rätt till att få hennes mans uppmärksamhet/tid. Någon som hela tiden indirekt ska ställa frågan vadå, är middagen/fotbollsmatchen/kompisen/träningen/biltvätten viktigare än mig ? Räknas inte hans vilja överhuvudtaget ? Hur egocentriskt är man inte då ? Ok att ett barn på 4 år vill ha uppmärksamhet hela tiden, men när en fullvuxen kvinna beter sig likadant är det som sagt avtändade till max.

Detta är ett av de bästa sätten att kväva en man i ett förhållande. För man ska definitivt inte tro att bara för att en man gör som hon vill, så blir/är han lycklig. Och självklart blir det så att om han inte är lycklig, så kommer inte hon heller bli det. Förstår hon inte det eller ?

8 kommentarer:

Casual Friday sa...

Är inte sånt beteende den feges sätt att berätta att man tycker något är fel i förhållandet? Jag gillar att tro att om allt är bra så skulle hon antingen tycka att det är lugnt att han går eller våga säga att hon inte tycker det...

Singelsussi sa...

Haha, ok Douglas tänder till på alla cylindrar eftersom du tänker på Exet. Visst är det där ett helt värdelöst och omoget sätt att agera. Det hela handlar om att hon är besviken och känner sig lite ensam men då får hon stå för det och säga det istället för att verka stolt, inte följa med på middag och sen skicka konstiga sms. Bad idea. Och ja, hon borde ta tag i sitt eget liv.

Anonym sa...

Klart man kan känna sig besviken om man hade tänkt sig en mysig hemmakväll. Men det räcker inte att tänka tanken.
För jag antar att det i det här fallet inte hade bestämts något dem emellan tidigare, som han nu struntade i.

Att skicka ett sånt sms leder då inte till något gott.
Blir man erbjuden att följa med och då tackar nej, får man nog hålla inne med gnället tills den andra kommer hem (om man nu måste gnälla)

M sa...

Kan inte mer än hålla med. Om det inte var så att han hade lovat henne något annat, så är hennes reaktion helt oförståelig. Jag kan med gott samvete säga att jag aldrig har betett mig så i ett förhållande och har ingen förståelse alls för de tjejer, eller killar (de finns också!) som gör det. Precis som du säger så är det ett fantastiskt bra sätt att kväva någon på i ett förhållande.

It's all gonna be fine sa...

Frågan är väl varför han är tillsammans med henne...? Jag skulle inte stannat en sekund till.

Astriid sa...

Det låter som en jävligt skum tjej måste jag säga.

Allt annat är redan sagt i tidigare kommentarer.

Kram

Fröken Svensson sa...

Håller med tjejerna. Är hon svartsjuk el känner hon sig oälskad? Eller har hon känslomässiga problem? Hmm, svårt att säga då man inte känner till deras förhållande, men det verkar inte så bra iaf.
Kram!

Douglas sa...

Casual Friday :Njae jag vet inte om det är feghet, kanske ? Han är nog inte killen man inte vågar säga en sån sak till henne.

Tror nog att många killar uppfattar det som att hon försöker ge honom dåligt samvete och det är inte populärt...

Kram!

Singelsussi: Haha det lät nog värre än vad det var. Det är ju trots allt inte min flickvän det handlar om ;)

Ja att öppna munnen och kommunicera är inte ett farligt alternativ. Kompisen och jag var helt oförstående. Och som jag nämnde ovan, jag tror att killar uppfattar det här på ett annat sätt,

Kram !

Latja: Javisst får hon göra det, inget snack om den saken !

Men att skicka ett sånt sms och framförallt använda ett sånt ordval är ju helt oacceptabelt. Det är trots allt hennes pojkvän det handlar om och inte typ en hund...ha ha ha.

Gnäll tror jag inte alls på ;=)

Kram!

M: Nej inget var bestämt och vi båda hade samma reaktion som du. Helt oförstående.

Hmm nä att försöka spela på någons samvete har inte jag heller gjort i ett förhållande bara för att hon väljer att göra något annat. Vi måste vara stabila grabbar ;=) !

Kram!

IGBF: Huh jadu...det kan finnas många orsaker som vi inte känner till. Man vet ju sällan hur folk har det egentligen.

Jag har ju varit i ett sånt här förhållande så jag ska inte säga för mycket...

Det jag kan säga med 100% säkerhet är att om det skulle ske idag skulle jag göra slut med tjejen rakt av.

Kram!

Astriid: Mmm hon har nog en del issues, vilka jag själv har märkt.

Ja mina läsare är oerhört kloka ;) !

Kram!

Fröken: Jag tror att hennes absolut största issue är dålig självkänsla.

Och av vad känner intuitivt kan det inte vara ett speciellt bra förhållande. Men det beror mest på mina funderingar om hur det ska vara.

Kram!