måndag 10 augusti 2009

Hot Mama !

Var och åt middag hos mina föräldrar igår. Min mamma var lite i "chocktillstånd" över en rätt rolig grej som hade hänt när vi var i Budapest.När hon en dag gick och handlade i den lokala mataffären kom det fram en okänd man och följande konversation uppstod :

- Hej. Jag har sett er flera gånger senaste veckan och tycker att Ni är himla fin. Om ni inte är upptagen skulle jag väldigt gärna försöka se om vi passar ihop.
- Tack så mycket för förslaget. Men nu är det så att jag är väldigt upptagen och lyckligt gift sen 40 år tillbaka.
- Oj förlåt mig så mycket. Hoppas Ni inte tog illa upp.
- Nej det gjorde jag verkligen inte. Du verkar vara en trevlig man och kan säkert hitta någon att dela livet med. Lycka till !


Vissa saker ändras tydligen aldrig oavsett hur gamla folk blir...ha ha ha.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart ju =)

Anonym sa...

Lite som en kompis till mig vars farmor gifte sig vid 82 års ålder och drog iväg förgott ner till Medelhavet med sin nya 75-åriga man för att segla :-D.
SÅ ska det vara!

/Y

Fröken Svensson sa...

Gulligt! Man blir aldrig för gammal för kärlek.
Kram!

Douglas sa...

Latja: Haha ja mamma tycker det är lite skoj ;=)

Kram!

Y: Hahaha världsklass ! SKulle inte förvåna mig om vi också skulle göra nåt sånt...

Kram!

Fröken: Nej sannerligen inte. Det är rätt skönt att veta om att det är så också.

Kram!

Astriid sa...

Wohoooo!! Fan, vad underbart för din mamma! :)

Douglas sa...

Astriid: Haha hon drog den för brorsdottern idag så lite stolt är hon nog allt ;=) Med rätta.

KRam!