måndag 18 maj 2009

Träning

Det börjar bli en trevlig vana att stöta på skönheten på gymet. Hon hade precis sprungit färdigt på bandet innan hon skulle in till sitt muskel-pass. Hon var hur svettig som helst vilket jag var tvungen att nämna för henne...du ser ju ut som jag gjorde förra veckan, har du sprungit 40 mil eller ;=) ? 

Det fick jag dock äta upp rätt fort. Sprang mina 3km på dryga 12min och även om jag hade lite mer att ge så var jag dyngsvettig. Rätt märkligt att bli det på så kort tid. Får skylla det på värmen och den dåliga ventilationen... Men oj vilken härlig känsla det är att kunna springa på rätt fort utan att känna att man är nära döden vid varje andetag !  När man har den där känslan att man kan koppla bort all fysisk inverkan på kroppen såsom andning/trötthet/värk. Man bara flyter med.

Till Fröken och Astriid vill jag dessutom tillägga att jag var väldigt noga med både uppvärmning och stretching, både innan och efteråt ;=)

3 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Duktigt! Håll oss uppdaterade ;o)
KRAM

Astriid sa...

Det kanske bara är jag.. Men jag tycker det kan vara rätt sexigt när man är så där svettig, hihi! När männen som blänker av svett på ryggmusklerna blir jag alldeles till mej, haha :)

Och jaaaaaaa. Jag ska väl börja. Sen kanske.. ;)

Kramkram

Douglas sa...

Fröken: Tackar ! Självklart vet jag att man ska avlägga rapport med jämna mellanrum så man håller sig på banan ;=)

Kram!

Astriid: Nä det är inte bara du ;=)

En mage som blänker går inte av för hackor heller...

Kram!