lördag 30 maj 2009

Senaste veckan

Den roligaste som hänt senaste veckan är att min ögonsten, dvs min brorsdotter har varit på besök i Stockholm Lörd-Fre.

Så jag har tillbringat en hel del tid med henne och varit (förhoppningsvis..) en bra farbror ;=) Detta har inkluderat shopping som hon har svart bälte i. Men det gick fortare än det brukar. Bland annat hittade hon ett par jeans för 400kr. Kruxet var bara att om man handlar för > 500kr så får man en presentcheck på 100kr. Därför köpte jag ett par kalsonger till mig själv så vi skulle komma över 500. Vem som behöll presentchecken kan ni nog lista ut...ha ha ha.

Har även fått lite inblick i hur det är att vara en poppis tjej i övre tonåren. Hon har nämligen ett gäng beundrare som skriver till henne via SMS/Facebook. Jag säger bara, tjejer i den åldern kan inte ha det lätt med grabbar i samma ålder. Man kan väl säga som så att dom inte riktigt fattar vinken att hon inte är intresserad. Å andra sidan var inte jag ett dugg bättre när jag var i
samma ålder så jag klandrar dom inte. Dessutom är väl hon inte sådär jättebra på att kommunicera heller på ett sätt så killar förstår. Så farbror fick ta sitt ansvar och skriva svar till dom i hennes namn på ett sätt så dom skulle förstå. Det blev hon mycket glad över. Sen pratade vi (mest jag...) om hur jag tror killar/tjejer fungerar och jag betonade för henne att försöka vara lite tydligare och inte anta att killar förstår det hon tänker. Hi hi välkommen till den riktiga världen min käre brorsdotter ;=)

Skulle också hjälpa henne med matteläxor men det hann vi inte med. Det som slog mig där var hur mycket högre nivå det är på undervisningen i allmänhet. Jag har läst en hel del matte på universitet men fick ändå tänka till både en och två gånger när jag såg hennes läxa.

Eftersom både jag och min bror har hjärtat på rätta stället och är Hammarbyare så var det inget snack om att hon också skulle bli det ;=) "Hjärntvätten" började i princip från det att hon föddes i form av mängder av Hammarby-relaterade presenter. Allt från sängkläder/nallar/pennor/
halsdukar etc. etc. Detta slog dock tillbaka på mig i Torsdags då hon ville gå på derbyt mot aik.Ifall ni inte kommer ihåg så kan jag meddela att jag kommer ihåg att det regnade hela dagen, och även såklart under matchen. Även om vi satt under tak så blåste regnet in och det var kallt. Som om det inte var nog förlorade Hammarby. Dessutom fick jag även en P-bot på 300kr. Den Torsdagskvällen var inte värd de 900kr som allt gick på ;=)

Under matchens gång frågade hon alltid mig vad Hammarby-klacken sjöng när dom drog igång en ramsa. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga när dom vid ett tillfälle sjöng alla suger k*k i aik...ha ha ha. När jag sa att nä den här ramsan hör du inte med ett skratt blev hon såklart än mer nyfiken på den. När jag förklarade rodnade hon ;=) 

Vi hann också med att titta till mitt jobb. Jag vet inte varför,men hon är alltid nyfiken på att besöka mina arbetsplatser. Kanske är det för att kontrollera att jag har fotoramen med hennes bild på mitt skrivbord...ha ha ha.

4 kommentarer:

Fröken Svensson sa...

Du låter som en riktigt bra farbror tycker jag :o)
KRAM!

Astriid sa...

Tänk om jag hade haft en så rolig farbror! Det hade varit kalas :) Jag är säker på att du är riktigt poppis hos henne :)

Haha, svart bälte i shopping var nåt nytt ;) Men ett bra uttryck må jag säga :)

Hoppas veckan fortsätter vara lika bra!

Kraam

Anonym sa...

Tror verkligen att hon uppskattar sin farbror =) Det hade jag gjort.

Angående derbyt så pratar vi väldigt tyst om det och hoppas snart på att vinden vänder.
Kraaam!

Douglas sa...

Fröken: Tack snälla rara ! Jag hoppas du har rätt ;)

KRAAAAM !

Astriid: Jag kan ju om inte annat bli din plast-farbror ;=)

Nu kom jag ju på att jag fick ett nyckelband av henne där det står "Världens Bästa Farbror" på (som jag fortfarande efter typ 3 år använder...ha ha ha). Så jag ligger nog bra till ;)

Abrazos Grande !

Latja: Det tror jag innerst inne hon gör.

Derbyt ? Vadå, har det spelats fotboll på sistone ;=) ?

Tror jag har förträngt någon, men kommer inte på vad ?

Bizous !